Auto nie do zajechania. Przy zakupie ważne jest sprawdzić czy silnik będzie palił zimą. I jeszcze jedna sprawa, a mianowicie korozja. Mój egzemplarz wymaga już wizyty u blacharza, ale warto o niego dbać bo odwdzięczy się bezawaryjna jazdą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mocna strona tego auta. Zimą pali bez zarzutu,
jest w miarę elastyczny i dostatecznie mocny jak na ten samochód. Kultura pracy: no cóż jest to stary diesel więc klekocze i trzęsie, ale mnie sie podoba.
4,0
Skrzynia biegów
Moje auto posiada 5-biegową, poszczególne przełożenia wchodzą dobrze, nieźle zestrojony jest 4. i 5. bieg, na czwórce można jechać już od 40 km/h, a na piątce od 65 km/h.
4,0
Układ jezdny
Widać, że jest to niemieckie auto. Zawieszenie twarde i sztywne, ale bezpieczne. Na dziurach czasami mogą wylecieć plomby z zębów, ale to wina polskich dróg.
Komfort
5,0
Widoczność
Z tym jest super, chociaż mam jeszcze lusterka starego typu, trzeba się do nich przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Jak na samochód z 1982 roku to wszystko jest na swoim miejscu, fotele wygodne i dające się regulować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem otworzę szyberdach i jest przewiew, zimą dłużej sie nagrzewa niż nowsze autka.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mój Golf jest 3-drzwiowy, z tyłu troszeczkę są kłopoty ze wsiadaniem, ale miejsce na nogi jest.
3,0
Wyciszenie
Niestety na wolnych obrotach wszystko drży w środku, przy jeździe jest tak sobie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ten silnik to mistrzostwo świata jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Części tanie jak barszcz, duzo zamienników.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić za grosze i cieszyć się z jego użytkowania. Nie ma równych w tej klasie cenowej. Dla nieco zamożniejszych polecam Golfa II z tym samym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zniknęły długie światła, raz przestała kręcić dmuchawa, poza tymi incydentami OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nigdy nie odmówił posłuszeństwa.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 D 54KM 40kW
[l/100km]