Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf IV Hatchback

Andrzej, 12 lat temu
Silnik 1.4 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód odrobinę za ciężki jak na taki silnik - w mieście Ok ale w trasie nie podejmuję się wyprzedzania TIRA jak coś jest na widnokręgu z przeciwka. Po 60 000 padł oryginalny od nowości rozrząd.
3,0
Skrzynia biegów
Sprzęgło chodzi super lekko, biegi wrzuca się też bardzo precyzyjnie , poza 1-ką, co jest standardem w tym modelu. Po jakiś 130 000 musiałem poważnie zainwestować w skrzynię, pedał wpadł mi w podłogę - koszt 3000 (podobno źle była założona tarcza przy wymianie i wyryła bruzdę w kole zamachowym, co spowodowało zablokowanie sprzęgła)
5,0
Układ jezdny
Przez 9 lat nie wymieniłem żadnego elementu. Na wszystkich przeglądach wszystko jest OK, żadnych luzów, stukania, etc.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak klimatyzacji dokucza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Niestety jest głośny w porównaniu z SEATEM CORBOBĄ, którą miałem poprzednio w TDI jest dodatkowa mata tłumiąca w przegrodzie miedzy silnikiem a kabiną - koszt założenia 600, dlatego się nie zdecydowałem na jego dodanie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie szybko zużywa się kierownica - na gumie po 60000 miałem różnicę w wytarciu po jednej stronie (wpływa jazda ala zimny łokieć) co może sugerować że był kręcony przebieg, ale samochód mam od nowości, także to wina zastosowanego materiału. Zużywa się jeszcze mieszek, w niektórych miejscach obtłuczenia gumo podobnego plastiku. Palą się często żarówki , raz padł mi czujnik od temperatury (za niska temperatura - szyba diagnoza VAG i po problemie) i standard w Golfach siada czujnik otwarcia drzwi kierowcy - naprawa to lutownica i rozebranie drzwi , zabawa na cały dzień
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezawodny i tak popularny samochód że pełno zamienników, aut na szrotach i fachowych rad na forach, że koszty naprawy są znikome. Mam samochód od nowości dlatego poniżej lista napraw: -Po 60 000 padł rozrząd wymiana zalecana po 90 000, na szczęście VV naprawił za darmo mimo że po gwarancji. Ogólnie znane problemy z tym silnikiem to klekot po jakiś 800000 jak w dieslu, nie mający wpływu na pracę - ten model tak ma. Ogólnie bardzo dobrze sprawujący się mechanizm - nic do niego nie dokładam poza 1 l oleju między przeglądami. - po 1300000 inwestycja w sprzęgło 30000

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf IV Hatchback