Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

Pawik, 12 lat temu
Silnik 1.4 TSI 122KM 90kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo dobre hamulce, które kilkukrotnie wyratowały mnie z opresji. Niezły silnik TSI. Poza tym bardzo dobry i precyzyjny układ kierowniczy. No i oczywiście wygląd auta - nadal mi się podoba.
4,0
Całokształt
To moja druga opinia po przejechaniu kolejnych 50tys. km od poprzedniej przy 16tys. km. VW Golf V to dobry samochód. Nigdy mnie nie zawiódł. Jak się o niego dba - m.i.przeglądy, rozważne traktowanie turbiny, bieżąca kosmetyka, unikanie dziur na drodze - odwdzięczy się z nawiązką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do tej pory silnik TSI spisuje się bez zarzutów. Jest nadal żwawy i cichy. Jedyne co irytuje to praca silnika na wysokich obrotach tuż po jego uruchomieniu przez około 30s. Dzieje się tak praktycznie zawsze po uruchomieniu zimnego silnika, gdy na dworze temperatura jest w okolicy 20 stopni i wyżej. Według serwisu jest to normalne.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra i precyzyjna, pracuje lekko. Czasami haczy, ale to wciąż wina mojego nieuważnego operowania gałką i sprzęgłem niż samej skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Tak jak pisałem 2 lata temu to najsłabszy element auta. Na szybko pokonywanych zakrętach przechyla się niebezpiecznie, na słabej nawierzchni hałasuje. Eksperymentowałem z różnymi ciśnieniami opon i niewiele to pomagało. Pozostałem przy znamionowym ciśnieniu 2 atmosfer.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra, do tyłu słaba. W poprzednim aucie widoczność we wszystkich kierunkach była wzorowa. W golfie jest dużo gorzej. Można się jednak przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa. Nic dodać nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest całkiem dobrze. W lecie klimatyzacja działa wydajnie. W zimie dosyć długo nagrzewa się wnętrze, ale jest to do wytrzymania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca pod dostatkiem. Nikt nie narzeka. Bagaże też mają wystarczająco miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Nawet przy dużych prędkościach autostradowych (nie w Polsce) w kabinie jest w miarę cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W poprzedniej opinii źle oceniłem spalanie. Oczywiście dane katalogowe to czysta teoria, ale w rzeczywistości źle nie jest. Przy minimum chęci można golfem z silnikiem TSI jeździć bardzo oszczędnie. Przy spokojnej jeździe pozamiejskiej spalanie na poziomie nieco ponad 5L/100km jest osiągalne bez problemu. Niestety aż tak spokojnie nie jeżdżę więc u mnie średnio wychodzi nieco ponad 7L/100km. W ruchu autostradowym przy sporych prędkościach można zmieścić się w 8,5L/100km. Jest zatem nieźle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok. To jest VW więc musi kosztować.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe problemy z wydechem i radiem. W sumie rzeczy nieistotne dla działania samochodu. Na karoserii jest już trochę odprysków od kamieni więc twardość lakieru jest raczej przeciętna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadal bez żadnych poważnych awarii... odpukać. Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Golf V Hatchback 1.4 TSI 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
53,00 zł
5,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Golf V Hatchback