Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf V Hatchback

k6ainolop, 3 lata temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen Golf V Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
2,93
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestronność wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Turbina, dwumas,
Karoseria : Rdza
Układ elektryczny : Klimatyzacja
2,0
Całokształt
Golf V miał być niezawodnym dobrym autem. Przez 10 lat użytkowania przejechałem nim ponad 280 000 km. Renoma marki VW jest bardzo wysoka. Niestety wraz z użytkowaniem samochodu ilość minusów jest zdecydowanie większa niż to co powszechnie się mówi. Plusy: - spalanie na poziomie ok 6-7l ON liczone na podstawie ilości zalanego paliwa i przejechanych kilometrów. Komputer przekłamuje - Dużo miejsca jak na ten segment samochodu - Odporny na zaniedbania kierowców. Minusy: - liczne usterki (drobne) - toporność wnętrza niski komfort jazdy - Wysoka cena części zamiennych.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik poprawny. Dobra kultura pracy. Ekonomiczny i obyło się bez poważniejszych napraw jeżeli ktoś dba i regularnie zmienia oleje filtry i inne części eksploatacyjne. Ostatecznie w silniku po 270 tyś. Nie wiej jak to fachowo nazwać i opisać ale urwało się mocowanie łapy i niestety ale jedynym wyjściem była zmiana bloku silnik. Z poważniejszych napraw to trzy razy zmieniane była turbina (nowa).
2,0
Skrzynia biegów
Jedyny plus tej skrzyni to to że biegi wchodziły dobrze (lekko bez zgrzytów). W ciągu użytkowania zmieniałem 2 razy koło zamachowe dwumasowe. Oprócz tego zmieniana była kilkukrotnie pompka sprzęgła która się po prostu rozpadała. Objawem tego było ciężko pracujący pedał sprzęgła. Odczuwalne to było dopiero po przesiadce do innego samochodu który miał sprawną pompkę sprzęgła lub w przypadku gdy ktoś z innego samochodu wsiadał do Golfa i zaraz mówił "ale ciężko pracuje ci pedał sprzęgła"
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny poprawny niemniej jednak bez rewelacji. Mało precyzyjny raczej "gumowaty".
1,0
Karoseria
To jest jakaś porażka i nie chodzi tutaj o wygląd który jest przeciętny i po kilku latach sprawia wrażenie archaicznego. Auto garażowane przez cały czas i pełno wykwitów. Robiłem w nim 3 razy progi w tym 2 razy z prawej strony. Rdzewieje wszystko!!! Nadkola gdzie pod plastikami gromadzą się liście i gniją, maska, tylna klapa, drzwi przednie w szczególności na dole przy progach i wspomniane wyżej progi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Brak zarzutów. Miałem jeszcze tylne czujniki parkowania które w mieście bardzo się sprawdzały.
5,0
Ergonomia
VW pod tym względem góruje nad konkurencją. Schowki pojemne. Środkowe pojemniki na kubki bardzo dobre. W schowkach drzwiowych można wsadzić duże butelki wody. W mojej wersji był pojemnik na butelkę 2l. Przyciski intuicyjne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Średnio to wypada. Samochód bardzo długo się nagrzewa (silnik) a tym samym wentylacja też ma ograniczone działanie. Brak problemu z odparowywaniem szyb może z tyłu były zaparowane ale dla mnie to już nie było problematyczne. W przypadku upałów powyżej 25 stopni klimatyzacja miała problem z wychłodzeniem wnętrza które wcześniej było rozgrzane. Na trasie 50 km to dopiero pod koniec trasy można było odczuć ulgę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj wypada super! Bardzo dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Można spokojnie jechać w dłuższe trasy w 4 osoby. W pięć osób również ale robi się ciasno. Bagażnik w sam raz dla osób chcących założyć rodzinę i jednocześnie poszukujących mniejszego samochodu od kombi, vana czy sedana.
3,0
Wyciszenie
Tutaj wypada również przeciętnie. Jadąc autostradą powyżej 110 km/h robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo wychodzi nawet tanio ale koszty naprawy są wysokie. Drogie części (chyba że zamienniki) i dosyć częste występowanie drobnych usterek.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj bardzo słabo. Za kwotę ponad 100 000 zł można oczekiwać od samochodu dużo więcej. Niska jakosć plastików. Porównując zużycie materiałów w samochodach VW przy 270 tyś (od nowości) ze zużyciem materiałów w toyota lub samochodach grupy fiat VW wypada bardzo słabo. Przetarta kierownica, przetarty drążek zmiany biegów. Fotel kierowcy z dołem że czuć stelaż. Widać na gumowanych elementach drzwi (przy uchwytach i przyciskach) porysowania itp. VW gdzie twoja renoma? Chyba przeszła do historii... i występuje w opowieściach.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo awarii drobiazgowych takich jak: - 2x awaria klimatyzacji (wymieniono coś przy wentylatorach) - problem z odpaleniem (brak reakcji silnika na przekręcenie kluczyka). trzeba było kilka razy pokręcić i działało. - nieszczelna chłodnica - wymiana teleskopów klap bagażnika i maski (psuły się po kolei w odległości czasowej ok miesiąca) - zamki drzwi tylnych raz z jednej strony potem z drugiej (trzeba było nawet wyłamywać jeden zamek) - Awaria centralnego zamka - awaria autoalarmu - Wszechobecna rdza
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki które unieruchomiły samochód: 1. turbina podczas jazdy na autostradzie wyzionęła ducha i trzeba było lawetować 2. 2x problem z pompą paliwa (w zbiorniku) 3. Urwany przegub

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf V Hatchback