Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VII R 5d

zwirek, 8 lat temu
Silnik 2.0 TSI 300KM 221kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Golf VII R 5d 2.0 TSI 300KM 221kW 2014-2016 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód jest bardzo stabilny i klei się do drogi. Kierowca zawsze czuje się pewnie za kierownicą.
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód :), świetnie przyśpiesza, rewelacyjnie trzyma się drogi, idealny uniwersalny samochód dla 2-3 osób, bardzo fajne klasyczne wnętrze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 300 KM w silniku TSI jestem przyzwyczajony, silnik jest cichy i mocny. Niestety nie brzmi zbyt ładnie po wyłączeniu SoundAktor-a, ale idzie się przyzwyczaić - zaletą jest cisza w kabinie do 150 km/h.
5,0
Skrzynia biegów
DSG sprawuje się świetnie w trybie normalnym. W trybie sportowym czasami szarpie. Brakuje trochę trybu pośredniego pomiędzy sportowym a normalnym - normalny jeździ jak kapelusznik, sportowy zawsze przeciąga obroty do czerwonego pola obrotomierza.
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi jak przyklejone, żadnej nadsterowności czy podsterowności, jedzie tam gdzie chcemy, jeżeli zaczyna się ślizgać to leci idealnie bokiem, więc łatwo jest je kontrolować. Adaptacyjne zawieszenie DCC świetnie działa - po dziurach można zamienić samochód we francuza albo japończyka, na równym usztywniam zawieszenie i samochód przykleja się do drogi. Napęd 4x4 robi robotę - nigdy nie traci się trakcji, dodatkowo XDS wspomaga na ostrych skrętach. Hamulce - na tor może za słabe, ale do codziennej jazdy - żyleta.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność, świetne czujniki parkowania, a i kamerka z tyłu przydaje się przy parkowaniu. Szkoda tylko, że kamerka cofania nie pokazuje toru jazdy.
5,0
Ergonomia
Klasyka - wszystko na swoim miejscu, dużo sporych wyciszonych schowków, fajne siedzenia, dobrze rozplanowany bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie testowałem, klimatyzacja daje radę nawet w te aktualne upały, chwilę jednak zajmuje schłodzenie czarnego samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam jakichś wielkich gabarytów, więc dla mnie miejsca jest wszędzie dosyć.
5,0
Wyciszenie
Samochód w trybach Comfort i Eco jest mega cichy, przełączenie zaś skrzyni w trybie sport otwiera klapki w wydechu, co sprawia, że dociera do nas fajny dźwięk silnika oraz charakterystyczne strzały DSG przy zmianie biegów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest nowy więc lejemy paliwo i wymieniamy olej. 300 KM 2.0 TSI w Golf R pali nieco więcej 1.8 TSI 300 KM w Leonie, ale samochód jest cięższy. Na razie nie oszczędzam silnika ani paliwa, może kiedyś coś napiszę o minimalnym spalaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Podczas zakupu rozważałem jeszcze Audi S3 oraz Mercedesa A45 AMG. Audi mnie zignorowało - nie było dla mnie żadnego samochodu do testów. A45 wydał mi się zabawkowy w środku - sporo plastików i dziwna stylizacja wnętrza
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VII R 5d