Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Golf VIII Alltrack

Jcb, przed chwilą
Silnik 2.0 TDI 200KM 147kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Golf VIII Alltrack 2.0 TDI 200KM 147kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo szybko przyśpiesza, skrzynia miękko przerzuca przełożenia
Silnik : Jak na diesla wyjątkowo żwawy i elastyczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Mało odporny lakier
5,0
Całokształt
Samochód wyjątkowy, w Polsce w zasadzie trudno spotkać innego Golfa VIII w tej wersji. Samochodem robię ok. 40 tys. km rocznie (zakupiony na początku 2022 r. z wyprzedaży rocznika 2021). Idealny samochód na trasy oraz lokalne drogi (szczególnie na obszarach wiejskich). Podniesione zawieszenie daje komfort na mocno zaniedbanych drogach oraz przy wysokich krawężnikach. Napęd na 4 koła również świetnie się sprawdza w trudnych warunkach. Nie jest to najbardziej ekonomiczny samochód, ale idealny dla kogoś kto szuka samochodu na długie trasy lub użytkuje przyczepę i oczekuje świetnego stosunku tego co samochód oferuje do ceny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik świetnie się sprawuje - nie brakuje mocy, jest elastyczny. Jedyny minus - między interwałami serwisowymi trzeba zawsze dolać ok. 1 l oleju, ale to typowe w tych jednostkach. Przy średniej prędkości 70 km/h spalanie w trasie potrafi spaść do 4,7 l/100 - przy samochodzie z napędem na 4 koła! Natomiast przy jeździe na autostradzie powyżej 140 km/h spalanie rośnie do 7,5 l/100, co i tak uważam za przyzwoity wynik przy tej mocy i 4wd.
5,0
Skrzynia biegów
Jeśli ktoś się zastanawia dlaczego warto wybrać wersję Alltrack vs. standardową, to kluczowym argumentem jest inna skrzynia biegów. DSG 7 zapewnia idealnie płynną jazdę, a najwyższe przełożenie świetnie się sprawdza na autostradach (standardowe Golfy mają DSG 6), co wpływa na niższe spalanie. W trybie ekonomicznym jest trochę opieszała, ale przy przełączeniu na tryb sportowy śmiga aż miło :) Czasem zdarza się jej "przywiesić", ale to raczej sporadycznie.
5,0
Układ jezdny
DCC sprawdza się świetnie, dobrze się prowadzi. Napęd na haldexie też dobrze się sprawdza, trzeba tylko pamiętać żeby regularnie wymieniać olej.
3,0
Karoseria
Tutaj mogłoby być lepiej. Widać dużo odprysków w wyniku tras autostradowych, a sam lakier jest bardzo podatny na zarysowania. Mam wrażenie że lakier poprzednich generacji był trwalszy - podobno wynika to z faktu, iż zmieniły się normy dla lakierów, stąd są takie miękkie...
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacyjna (w szczególności w porównaniu do standardowej wersji, wyższe zawieszenie znacznie poprawia widok zarówno do przodu, jak do tyłu). Samochód jest dość długi, więc kamera cofania jak najbardziej się przydaje, oryginalna oferuje dość dobrą jakość i w porównaniu do wersji hatchback nie wysuwa się spod znaczka, lecz jest umieszczona we wnęce na rejestracje - minus taki, że trzeba ją przecierać jak się jedzie po brudnych drogach, żeby cokolwiek widzieć.
4,0
Ergonomia
Gdyby pod wyświetlaczem były fizyczne przyciski byłoby 5 gwiazdek (te dotykowe są irytujące szczególnie na początku, później nawet jak się człowiek przyzwyczai, to i tak zdarzy się że potrafią wkurzyć). Rozmieszczenie reszty elementów oceniam bardzo dobrze i na plus (w porównaniu do poprzedniej generacji, gdzie też ergonomia była na wysokim poziomie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń. Posiadam fabryczne webasto, świetnie się sprawdza zimą (szczególnie jeśli nie chcemy odpalać silnika na zimnym). Klimatyzacja daje radę nawet w największe upały, natomiast nawiewy można regulować według upodobań.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele w wersji Alltrack są bardzo wygodne i przyjemne. Na minus brak możliwości skonfigurowania elektrycznego sterowania fotelami z funkcją pamięci. Samochód oferuje dostatecznie dużo miejsca (mam 185 cm wzrostu) i pozwala kierowcy wygodnie siedzieć, nawet przy pasażerach z tyłu. Tylna kanapa oferuje dużo miejsca dla pasażerów + możliwość regulacji klimatyzacji, a także gniazdka USB-C w konsoli. Pod względem miejsca na nogi dla pasażerów jest duża różnica między kombi a hatchbackiem.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, ale na tle innych samochodów z tego segmentu jest i tak świetnie. Mam wrażenie że Golf jest lepiej wyciszony niż poliftowy Arteon z tym samym silnikiem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf jak to Golf, stosunkowo przystępne koszty utrzymania. Zdecydowanie wersja Alltrack nie jest dla osób, które chcą jak najmniej wydawać na samochód (konieczność zmiany oleju w haldexie, duży silnik, aktywne zawieszenie). Natomiast wciąż utrzymuje się w granicach rozsądku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek oceniam jako bardzo korzystny patrząc na to co samochód oferuje. W związku z intensywną eksploatacją mój samochód jest maksymalnie wyposażony i oferuje często więcej niż samochody z wyższej półki (Audi, BMW) za lepszą cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba bardzo uważać na drożność odpływów z dachu panoramicznego (w przypadku braku drożności woda dostaje się do samochodu). W ciągu prawie 4 lat i przejechanego przebiegu konieczna była jeszcze wymiana czujnika parkowania z przodu (wypiaskował się), natomiast poza tym brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu całego okresu eksploatacji brak poważnych usterek (mam nadzieję że tak pozostanie, bo jeszcze nie mam zamiaru się z nim rozstawać). Przypuszczam że trafił mi się wyjątkowo udany egzemplarz.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Golf VIII Alltrack

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów