Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Jetta VI Sedan

mrkomar, 7 lat temu
Silnik 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Jetta VI Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo długie przełożenia skrzyni biegów! :)
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowe auto w podróżowaniu! Świetne wyciszenie (mimo, że pod maską diesel), dobre - wielowahaczowe - zawieszenie, bAAAArdzo długa skrzynia biegów (na 5. tym biegu 2 tys obrotów przy aż 115 km/h!) sprawia iż auto jest jeszcze bardziej oszczędne, precyzyjny układ kierowniczy. Po przesiadce z golfa V a więc samochodu poprzedniej generacji, jest fajny progres :) POLECAM
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 TDI 105 km, 250 Nm. Na papierze niedużo, ale daje sobie radę w sprawnym rozpędzaniu auta, chociaż zapewne silnik ma duuuże rezerwy i z pewnością można bez trudu poddać go chip-tuningowi bez ryzyka ew. usterek. Minus za DPF, ale to już jest syndrom nowoczesnych diesli, trzeba pamiętać, że on jest i auto częściej przeganiać na autostradzie. Silnik znakomicie wyciszony (w porównaniu do poprzednika czyli 1.9 Tdi 105 KM na pompowtrysku, ogromna różnica), generalnie w każdym zakresie obrotów nie słychać charakterystycznego dla diesli klekotania. do 2 tys. obrotów przy płynnej jeździe jednostka słabo słyszalna pod maską, nie zwraca na siebie uwagi podczas podróżowania. Byłem miło zaskoczony tym silnikiem pierwszy raz jego testując. POLECAM. PS. leje najlepsze dostępne na stacjach paliwo (np. verva czy ultimate ze względu na DPF i czułe wtryskiwacze).
5,0
Skrzynia biegów
Niesamowicie długa skrzynia! Nie spotkałem się w żadnym innym aucie ze skrzynią z tak długimi przełożeniami. Przekłada się z to z pewnością na niższe spalanie jednostki napędowej. Na 5. tym biegu 2 tys obrotów przy aż 115 km/h.! Duży plus :)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie wielowahaczowe, jak to w dzisiejszych VW, zdaje egzamin, mocno bezawaryjne do tego bardzo komfortowe. Prowadzi się pewnie, układ kierowniczy precyzyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Brakuje tylnej wycieraczki, ale to SEDAN, więc jej być nie może :) na + obniżające się prawe lusterko przy wrzuceniu wstecznego. Widoczność dobra.
5,0
Ergonomia
po prostu... VW :) Ergonomia na 6/6.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik 1.6 Tdi szybko się nagrzewa, nie zauważyłem żadnych problemów ani z ogrzewaniem ani z wentylacją.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Golf V, większy rozstaw osi więc dla mnie przesiadka na +. Więcej miejsca szczególnie na tylnej kanapie. Minus za zbyt małą regulacje kierownicy, jestem wysoki i w większości aut kierownica nie wysuwa się tak głęboko jak bym chciał. Jetta też tak ma
4,0
Wyciszenie
Silnika raczej nie słychać, jedynie szumy powietrza i opon, to mogłoby być lekko lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Baaardzo długie przełożenia (na 5. biegu 2 tys obrotów przy 115 km/h!) skrzyni biegów powodują iż silnik może być bardziej oszczędny. W porównaniu do poprzednika 1.6 TdI czyli 1.9 TdI na pompowtryskiwaczach silnik jest dużo cichszy (na niskich obrotach bardzo dobra kultura pracy, ciężko rozpoznać, że to diesel) i oszczędniejszy o ok. 0,5 litra, natomiast ze względu na DPF często mocniej go cisnę stąd spalanie jest lekko podwyższone. Silnik POLECAM, oszczędny, cichy. Leje zawsze lepsze paliwo, Verva, Ultimate itp. ze względu właśnie na DPF
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak to VW, auto mocno trzyma cenę na rynku aut używanych. Plus dla każdego użytkownika, który przy sprzedaży weźmie większą kasę za auto przy sprzedaży. Wysokie ceny moim zdaniem uzasadnione, przemyślane auto w każdym aspekcie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bywają drobne, poważnych żadnych jak dotąd (i niech to się utrzyma:)) nie odnotowałem. Z racji tego, że pracuję dla VW, wszytko robię w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Volkswagen Jetta VI – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Jetta VI Sedan