Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta

Lata produkcji: 1979 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1979 roku. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów Volkswagena na świecie. Przez ponad 30 lat, powstało ponad 9,6 mln egzemplarzy auta. Nazwa Jetta pochodzi od słowa „jetstream”, co oznacza silny prąd powietrza. W Europie trzecia i czwarta generacja modelu były oferowane jako Vento i Bora (nazwy wiatrów). Razem z piątą, przywrócono nazwę Jetta, która nieprzerwanie obowiązuje m. in. w USA, gdzie model jest od lat jednym z najpopularniejszych aut VW. Od 2011 roku oferowana jest szósta generacja Jetty.
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz

Volkswagen Jetta – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volkswagen Jetta

Liczba ocen: 511
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Brak poważnych usterek

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Bart
Sedan Facelifting 2.0 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Jetta VI
Na wstępie powiem tylko, że nie kupił bym to ponownie, bo wybrałbym Golfa 7 Variant. Nie znaczy to jednak że jestem z niego niezadowolony. Auto budzi mieszane uczucia. Z jednej strony duże i przestronne wnętrze (Jak na kompakt), z drugiej strony bardzo przestarzały, fatalne, twarde i skrzypiące materiały wykończeniowe, brzydka tapicerka. Widać gołym okiem, że auto produkowane w Mexyku. Golf 7 jest epokę nowocześniejszy, choć sprzedawane były równolegle. Nie dziwi więc fakt wycofania samochodu że sprzedaży z końcem 2017 roku. Plusem jest ilość miejsca w środku, minusem pałąki klapy bagażnika wchodzące do środka. Na plus ekonomiczny silnik, a na minus - skrzynia manualną 5-cio biegowa
1,9
~Patryk S
Sedan 1.6 FSI 115KM 85kW
Volkswagen Jetta V
DRAMAT - To słowo najlepiej opisuje ten samochód. Jettę kupiłem z przebiegiem 80000km bezpośrednio od pierwszego właścicela, który serwisował ją do 2014 (68000km) roku w ASO - znałem całą historię samochodu. Myślałem, że to był strzał w dziesiątkę. Myliłem się.  Bardzo. Więc zaczynamy! Silnik - Tragedia. Rozciągnięty łańcuch rozrządu, napinacz nietrzymający ciśnienia, prawdopodobnie uszkodzony wariator. No szlag! Przy takim przebiegu? Tym bardziej, że to nie jest odosobniony przypadek. Czy VW w fazie testów by tego nie zauważył? WĄTPLIWE. Naprawa około 3000-4000zł. Dodam w tym miejscu, że posiadam Toyotę na łańcuchu - na chwilę obecną 253kkm nalotu i CISZA. Do tego ciągły chceck od sondy NOX (1500) i ogólne zamulenie (prawdopodbnie zebrany nagar - koszt czyszczenia ponad 1000 zł). Należy dodać, ze auto trzeba tankować paliwem 98, inaczej pracuje jakby ktoś wsypał garść gwoździ do wiadra i trząsł. Żeby chociaż spalanie było niskie lub dobre osiągi - ani jedno, ani drugie. Średnie spalanie 60%miasto/40% trasa na dystansie 5000km wyszło mi 8,9l/100. Dobre słowo mogę powiedzieć tylko o skrzyni biegów - bardzo precyzyjna. Kolejny "mechaniczny" temat to liczne zapocenia - uszczelniacz oraz pomiędzy motorem a skrzynią biegów. Zawieszeniowo auto bardzo niepewne przy wyższych prędkościach, nie czuć co dzieje się z kołami, wspomaganie jest strasznie "gumowe", kierowca nie wie co się dzieje z kołami. Idąc dalej - wnętrze. Cóż... obłażące plastiki w vagu to norma. Wygląda to tragicznie, jednak dało się to ogarnąć. Do tego szaro, smutno, nudno, spasowanie słabe. Ciągły problem z kostką od bocznej poduszki powietrznej, co równa się blędom :) Na niską jakoś wykończenia oraz niską jakość użytych materiałów wskazuje też system informujący o niezapiętych pasach bezpieczeństwa - blaszka w zatrzasku, która zamyka obwód po zapięciu pasów, była już wytarta. I na koniec wiśienka na torcie. Korozja. Jetta się z Nią bardzo, bardzo kocha! Ogólnie mój egzemplarz miał malowaną maskę oraz jeden przedni błotnik - więc ruda na tych elementach była usprawiedliwiona. Lecz poza maską (gniła z boku, wzdłuż zgrzewów) korozja wyszła na dwóch przednich błotnikach (na dole - przy progach, nawet w tym który nie był malowany oraz na "szczycie" koła, gdzie pod spodem jest gąbka, ktora super chłonie wilgoć - pogratulować specom z vw). Do tego ruda pokazała się na obu progach przy przednim kole i na dolnych rantach drzwi przednich. Powód prozaiczny z którym vw nie potrafiło (lub nie chciało) sobie poradzić przez Golfa IV, V i VI. Pomiędzy tymi elementami stoi woda, która zimą zamarza, lód zwiększa swoją objętość, otwierając drzwi, kruszymy ten lód, lakier sie uszkadza i gotowe :) Plus za nadkolem zbiera się błoto i dramat gotowy. Na dokładkę zaczęło źreć klapę wokół podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz blotnik tylny, od rantu. Das auto? Jakość? Renoma? Nie! Ściema i gniot! Dziś znów mam dwie Toyoty i wiem, że bez przygód dowiozą mnie na drugi koniec Europy. Jettą bałem się jechać dalej niż 100km Jest taki żart - ponoć właściciel Alfy cieszy się bardziej podczas sprzedaży niż podczas kupna. Ja tak się czułem, sprzedając VW. Także polecam, ale tylko wrogom.
5,0
~Paweł
Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Volkswagen Jetta VI
Mam auto od 2 tygodni ale już na początku chętnie się podzielę swoimi spostrzeżeniami. Bardzo fajne auto, duże, wygodne, pakowne i dobrze wykonane. Stylistyka - kwestia gustu, na pewno eleganckie zwłaszcza w wersji comfortline. Silnik mimo małej pojemności 1,2 w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania auta przy naprawdę rozsądnym spalaniu. Moim zdaniem to auto które kupuje się z rozsądku, idealne dla 4 osobowej rodziny. Auto ma dodatkowo radio multimedialne z CAR-NET. Poprzez podłączenie telefonu z Androidem za pomocą kabla USB można mieć m.in nawigację maps gogle na ekranie radia i sterować poleceniami głosowo. Super sprawa.

Raporty spalania Volkswagen Jetta

Liczba raportów: 502
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta
5,8 – 12,4
l/100 km
4,5 – 8,3
l/100 km
8,0 – 12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Jetta VI
Spalanie w mieście Kraków z Start-Stop: 6,4 l/100km (dystans 48km, srednia z 5 pomiarów). Spalanie w mieście Kraków bez Start-Stop: 6,8 l/100km (dystans 48km, średnia z 6 pomiarów). Spalanie na trasie przy: 70 km/h - 5,1 l/100km 90 km/h - 5,4 l/100km 120 km/h - 6,2 l/100km 140 km/h - 6,9 l/100km 160 km/h - 7,6 l/100km Samochód z DSG bardzo oszczędny i jestem zadowolony. 150 KM wystarczająco nawet dla osób preferujących dynamiczną jazdę, turbo załącza się płynnie i szybko na niskich obrotach. Wadą Jetty jest stosunkowo twarde zawieszenie i nie za tani serwis ASO. Pozdrawiam
6,0
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Volkswagen Jetta VI
Dobry silnik do Jetty. To zupełnie inna konstrukcja niż poprzednie 1.4 TSI. Tym razem rozrząd mamy na pasku. Jak na razie auto przejechało 85 tys. km i żadnych problemów. Spalanie oceniam na doskonałe biorąc pod uwagę gabaryty auta. Zapewne dużo pomaga tu dobra aerodynamika. Ale na trasie z Warszawy do Mikołajek w obie strony - jadąc po części drogami ekspresowymi i drogami krajowymi udało mi się osiągnąć średnie spalanie 4,6 l (z włączoną klimatyzacją). Na prawdę ciężko jest przekroczyć 8 litrów. Moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie i nisko jak w silniku diesla, więc nie ma potrzeby nadmiernego kręcenia silnika na obroty.
5,6
Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Volkswagen Jetta VI
Moje przebiegi: 75% trasa i 25% miasto (Warszawa). 5.3 uzyskałem na trasie+wyjazd z Warszawy 150 km ze średnią prędkością 70 km/h. 4,8 - to tylko trasa, prędkość średnia 65 km/h. 6.7 - po mieście, poza godzinami szczytu. Jeżdżę jak "emeryt", hamując silnikiem i stosując się do wskazań komputera. Spalanie wg komputera to -0.2 l/100km wg tego co jest przy dystrybutorze. Pomiary wg komutera: przy 80-100 km/h - 4.7l, 100-120 km/h 5,5 l, 140 km/h - 6,5l. Na ogół robię 900 km na 50l paliwa Pb98. Może latem będzie jeszcze lepiej. Jazda na oponach zimowych (205mm), na pokładzie 2+2 + lekki bagaż. Auto super oszczędne i dość żwawe.

Usterki Volkswagen Jetta

Liczba wpisów: 20
Pracuje nierówno (nie na wszystkich garach) jak zimny-zimno około - 10 stopni
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchamia , lecz po chwili zaczyna pracować na nie wszystkich cylindrach , czuć paliwo w spalinach , lekko przybywa oleju po dłuższej takiej pracy , szarpie silnikiem . Objawy występują najczęściej jak temp. na zew. wynosi około -8, -10 stopni lub mniej , w południe jak postała na słońcu odpaliła normalnie na wszystkich garach. Wymieniłem wszystkie czujniki te przy króćcu na głowicy zwłaszcza ten niebieski, oraz kopułkę rozdzielacza , palec jest ok. Poradźcie coś , może to sonda lambda. Myślę jeszcze wymienić świece zapłonowe czy to coś da . Miał ktoś takie kłopoty , proszę odpiszcie . Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
nierówna praca silnika na zimnym silniku
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchomiłem auto ,zaczeła nierówno pracować tj. nie na wszystkich cylindrach , po około 10minut objawy ustąpiły .Jak już pisałem w dzienniku pokładowym diadnozowałem tą usterkę rok temu i pomogła wymiana jednego z trzech czujników temp.cieczy chłodzącej . Być może są również inne przyczyny takich usterek . Podczas problemów w zeszłym roku mechanik przybywanie oleju w silniku określił spływaniem nadmiaru paliwa do miski na zimnym silniku - silnik wtedy się zalewał i czuć było benzyne w spalinach Uszkodzony czujnik , podający sygnał do modułu sterujący wtryskiem paliwa skutkujący zbyt dużą dawką paliwa . DIAGNOSTYKA VAG nie wykazała usterki , dopiero wymiana w/w czujnika pomogła
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie,przerywanie pracy auta
  • Volkswagen Jetta III 1.8 i 90KM 66kW 1991-1998
  • silnik
Witam! Mam problem: przeważnie w wyższej temp. otoczenia auto niespodziewanie szarpie.Niekiedy gaśnie na wolnych obrotach.Jeżdżę na benzynie.U mechanika zmieniałem już : świece zapłonowe,aparat zapłonowy i regulator ciśnienia monowtrysku.Problem co jakiś czas powraca. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Jetta