Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta

Lata produkcji: 1979 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1979 roku. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów Volkswagena na świecie. Przez ponad 30 lat, powstało ponad 9,6 mln egzemplarzy auta. Nazwa Jetta pochodzi od słowa „jetstream”, co oznacza silny prąd powietrza. W Europie trzecia i czwarta generacja modelu były oferowane jako Vento i Bora (nazwy wiatrów). Razem z piątą, przywrócono nazwę Jetta, która nieprzerwanie obowiązuje m. in. w USA, gdzie model jest od lat jednym z najpopularniejszych aut VW. Od 2011 roku oferowana jest szósta generacja Jetty.
czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz

Volkswagen Jetta – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Jetta

Liczba ocen: 515
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Marek
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Jetta VI
To już 3 rok jak zwiedzamy Jettą Europę :-). Rodzina czteroosobowa, 3 rowery na haku i jeden na dachu, do tego box. Nigdy nas nie zwiodła i tak też było w tym roku. Z tym, że teraz odległość była naprawdę spora - blisko 5000 km w niecałe 3 tygodnie. Gaz mam założony od 3 lat, zrobione blisko 80 tys km i zaoszczędzone mnóstwo kasy. Na samych wakacjach tegorocznych w kosztach paliwa zostało ponad 1500 zł :-). Auto bezawaryjne, jeżeli tylko jest na czas serwisowane. Ważne - olej i filtry proponuję zmieniać max co 15 tys km - tak mi poradzili w serwisie po zakupie i do dziś nie mam żadnych problemów z motorem. Idealne do szybkiego przemieszczania się i bardzo wygodne. Duży bagażnik, pełne wyposażenie zarówno z zakresu bezpieczeństwa jak i komfortu czyni to pędzidło przyjacielem rodziny. Jetta jest z jednej strony oszczędna przy wyważonej jeździe i jak chcesz potrafi być zadziorna - możesz wcisnąć pedał w podłogę i większość aut zostanie w tyle ...:-). Jedziesz 130 - 140 km/h spala mało, jedziesz 210 km/h ... co chwila tankujesz :-). Wyciszenie mogłoby być lepsze, ale źle nie jest, szczególnie na tle konkurencji. Dla mnie to niepozorne autko ma swój urok, jest optymalne z punktu widzenia komfortu i oszczędności. Nie żal, że wozisz niepotrzebne powietrze przez 3/4 roku, a latem i zimą zabierze wygodnie 4 pasażerów w długą i bardzo długą podróż.
4,9
~Bartosz
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Jetta VI
Wygodne, średniej wielkości auto. Duży bagażnik, sporo wygód w środku, bardzo dobra ergonomia, dużo miejsca i z przodu i z tyłu. Szybki, idealny do tego auta silnik. Z LPG oszczędny i bezproblemowy - nowoczesna instalacja załatwia temat niezawodności, współpracy z komputerem auta i bezproblemowej obsługi. Idealny do codziennej jazdy, ładnie wyglądający sedan, a w wersji highline wyposażony lepiej niż niejedna limuzyna klasy D. W wersji highline auto jest lepiej wyciszone i ma wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi (wersje europejskie), dzięki czemu prowadzi się bardzo dobrze i przyjemnie połyka kolejne kilometry. Jakość wykonania i wykończenie wnętrza znacznie powyżej średniej segmentu C.
4,7
~Kierowca
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Volkswagen Jetta VI
Średniej wielkości sedan z dużym wnętrzem - 4 osoby dorosłe jadą w dużym komforcie. Do tego pojemny, foremny bagażnik - mocne 500 litrów na ekwipunek wakacyjny. Ma wszystko co powinien mieć - wersja Highline doposażona w parę gadżetów. Duże kieszenie boczne z przodu i z tyłu, po 2 cup-holdery dla dwóch rzędów siedzeń, 3 zapalniczki (przód, tył i bagażnik), niezłe audio, komplet poduszek, sterowanie w kierownicy, klima dwustrefowa z oddzielnym nawiewem na tył - komfort i bezpieczeństwo, którego nie daje niejeden samochód klasy D. Silnik pięknie zbiera auto - ciągnie od samego dołu (kompresor) aż do 7 tys. obrotów (turbo), co powoduje że wyprzedzanie jest przyjemne i bardzo bezpieczne. Do 140 km/h jest oszczędny, powyżej 180 km/h zaczyna się wir w baku ... Jetta da się lubić :-)
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta
5,8 – 12,4
l/100 km
4,5 – 8,3
l/100 km
8,0 – 12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Volkswagen Jetta VI
Spalanie w mieście Kraków z Start-Stop: 6,4 l/100km (dystans 48km, srednia z 5 pomiarów). Spalanie w mieście Kraków bez Start-Stop: 6,8 l/100km (dystans 48km, średnia z 6 pomiarów). Spalanie na trasie przy: 70 km/h - 5,1 l/100km 90 km/h - 5,4 l/100km 120 km/h - 6,2 l/100km 140 km/h - 6,9 l/100km 160 km/h - 7,6 l/100km Samochód z DSG bardzo oszczędny i jestem zadowolony. 150 KM wystarczająco nawet dla osób preferujących dynamiczną jazdę, turbo załącza się płynnie i szybko na niskich obrotach. Wadą Jetty jest stosunkowo twarde zawieszenie i nie za tani serwis ASO. Pozdrawiam
6,0
Sedan Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Volkswagen Jetta VI
Dobry silnik do Jetty. To zupełnie inna konstrukcja niż poprzednie 1.4 TSI. Tym razem rozrząd mamy na pasku. Jak na razie auto przejechało 85 tys. km i żadnych problemów. Spalanie oceniam na doskonałe biorąc pod uwagę gabaryty auta. Zapewne dużo pomaga tu dobra aerodynamika. Ale na trasie z Warszawy do Mikołajek w obie strony - jadąc po części drogami ekspresowymi i drogami krajowymi udało mi się osiągnąć średnie spalanie 4,6 l (z włączoną klimatyzacją). Na prawdę ciężko jest przekroczyć 8 litrów. Moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie i nisko jak w silniku diesla, więc nie ma potrzeby nadmiernego kręcenia silnika na obroty.
5,6
Sedan Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Volkswagen Jetta VI
Moje przebiegi: 75% trasa i 25% miasto (Warszawa). 5.3 uzyskałem na trasie+wyjazd z Warszawy 150 km ze średnią prędkością 70 km/h. 4,8 - to tylko trasa, prędkość średnia 65 km/h. 6.7 - po mieście, poza godzinami szczytu. Jeżdżę jak "emeryt", hamując silnikiem i stosując się do wskazań komputera. Spalanie wg komputera to -0.2 l/100km wg tego co jest przy dystrybutorze. Pomiary wg komutera: przy 80-100 km/h - 4.7l, 100-120 km/h 5,5 l, 140 km/h - 6,5l. Na ogół robię 900 km na 50l paliwa Pb98. Może latem będzie jeszcze lepiej. Jazda na oponach zimowych (205mm), na pokładzie 2+2 + lekki bagaż. Auto super oszczędne i dość żwawe.

Usterki Volkswagen Jetta

Liczba wpisów: 20
Pracuje nierówno (nie na wszystkich garach) jak zimny-zimno około - 10 stopni
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchamia , lecz po chwili zaczyna pracować na nie wszystkich cylindrach , czuć paliwo w spalinach , lekko przybywa oleju po dłuższej takiej pracy , szarpie silnikiem . Objawy występują najczęściej jak temp. na zew. wynosi około -8, -10 stopni lub mniej , w południe jak postała na słońcu odpaliła normalnie na wszystkich garach. Wymieniłem wszystkie czujniki te przy króćcu na głowicy zwłaszcza ten niebieski, oraz kopułkę rozdzielacza , palec jest ok. Poradźcie coś , może to sonda lambda. Myślę jeszcze wymienić świece zapłonowe czy to coś da . Miał ktoś takie kłopoty , proszę odpiszcie . Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
nierówna praca silnika na zimnym silniku
  • Volkswagen Jetta II 1.8 KAT 90KM 66kW 1987-1992
  • silnik
Uruchomiłem auto ,zaczeła nierówno pracować tj. nie na wszystkich cylindrach , po około 10minut objawy ustąpiły .Jak już pisałem w dzienniku pokładowym diadnozowałem tą usterkę rok temu i pomogła wymiana jednego z trzech czujników temp.cieczy chłodzącej . Być może są również inne przyczyny takich usterek . Podczas problemów w zeszłym roku mechanik przybywanie oleju w silniku określił spływaniem nadmiaru paliwa do miski na zimnym silniku - silnik wtedy się zalewał i czuć było benzyne w spalinach Uszkodzony czujnik , podający sygnał do modułu sterujący wtryskiem paliwa skutkujący zbyt dużą dawką paliwa . DIAGNOSTYKA VAG nie wykazała usterki , dopiero wymiana w/w czujnika pomogła
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie,przerywanie pracy auta
  • Volkswagen Jetta III 1.8 i 90KM 66kW 1991-1998
  • silnik
Witam! Mam problem: przeważnie w wyższej temp. otoczenia auto niespodziewanie szarpie.Niekiedy gaśnie na wolnych obrotach.Jeżdżę na benzynie.U mechanika zmieniałem już : świece zapłonowe,aparat zapłonowy i regulator ciśnienia monowtrysku.Problem co jakiś czas powraca. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Jetta