Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen LT I

Emeryt, 2 miesiące temu
Silnik 2.4 D 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 450 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volkswagen LT I 2.4 D 75KM 55kW 1975-1996 - Oceń swoje auto
4,79
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : serce jak dzwon
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : naprawa to zabawa
5,0
Całokształt
W 1992 r. kupiłem VW LT 28 - furgon - krótki i podwyższony blaszak , 1982 r., 2 osobowy ALE zarejestrowany jako UNIWERSALNY - ciężarowo-osobowy na 9 osób ( to były czasy ), benzyna - 2,0 l. + LPG - ( NAJLEPSZY silnik bo rozrząd BEZ KOLIZYJNY - po wytarciu ząbków w pasku rozrządu NIE BYŁO KASZANY , tylko wymiana paska rozrządu na nowy i pracowałem dalej ) , 4 cylindry i 4 biegi, 2,8 t. i 1 t. ładowności. Po 6 latach , w 1998 r. , przesiadłem się na VW LT 50 TD , 2,4 l., skrzyniowy , którą obciąłem z ramy i sprzedałem a w to miejsce postawiłem kontener ( 4,20 x 2,20 x 2,00 ), 6 cylindrów i 5 biegów, 5 t. i 2,5 t. ładowności. NIESTETY raz ułamał się klin w małym kole zębatym na wale korbowym i tam miałem KASZANĘ - trzy zawory wygięte i dwa tłoki do wymiany = remont silnika. Mimo to VW LT 50 był NAJLEPSZY i najmocniejszy do pracy. Po kolejnych 22 latach , będąc już emerytem , kupiłem kolejnego VW LT 31 - dubel kabina na 6 osób z krótką skrzynią, z 1992 r., 2,4 l. , BENZYNA + LPG, 6 cylindrów, 5 biegów, 3,2 t. i 1,2 t. ładowności. Znowu , ale tym razem 2 burty i tylną klapę oraz podłogę tylko zdemontowałem , dokupiłem mały kontener - izoterma ( 3,3 x 1,93 x 1,83 ) którego przykręciłem do ramy, co spowodowało że ładowność się zmniejszyła do 700 kg. Kontener przerobiłem na kampera na 4 osoby. Mercedesy są PONOĆ lepsze , ale VW LT ( wyprodukowane do roku 1995 r. ) są WYGODNIEJSZE , cieplejsze zwłaszcza zimą ( spałem w kabinie przy MINUS 12 stopni C ) oraz łatwe w naprawie ( masz narzędzia i wiedzę lub książkę - Sam naprawiam , oraz czas to bardzo dużo sam naprawisz ). Prowadzi się BARDZO DOBRZE. Chociaż części , fabryka VW w Niemczech , już NIE PRODUKUJE , ale firmy prywatne Polskie jeszcze DŁUGO będą miały pracę , ponieważ ostatni właściciele VW LT długo będą się cieszyć z jazdy VW LT... . Wszystkich serdecznie pozdrawiam - Emeryt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwłaszcza w VW LT 28 , 2,0 l. benzyna + LPG z 1982 r. - BEZ KOLIZYJNY , ale także w VW LT 50 , 2,4 l. TD z 1992 r. , silnik MOCNY. Trzeci VW LT 31, 2,4 benzyna + LPG z 1992 r. w sam raz dla emeryta.
5,0
Skrzynia biegów
Przez 33 lata TYLKO raz w VW LT 50 ( 5 t. ) ułamał się jeden ( z trzech ) mały klin rozporowy i zablokował mi bieg wsteczny. Robótka na 6 godzin i po kłopocie. Reszta napraw i regulacje to duperele.
5,0
Układ jezdny
Łatwy w naprawach.
5,0
Karoseria
Po 33 latach ostatni VW LT 31 ma prawo mieć trochę rdzy przy nadkolach i złączach. ( nic nie robię ponieważ jak już nie będę mógł jeździć to kupujący będzie widział co kupuje ). Bez partyzantki.
Komfort
5,0
Widoczność
Okna duże , ale jak w każdych samochodach podczas skrętów w lewo lub w prawo słupki zawsze będą przeszkadzać. Widoczność bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Zadawalająca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja dobra a ogrzewanie przy MINUS 12 stopni C w trasie O.K. ! , ale po mieście to potrzeba czasu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zawsze mogłem się WYCIĄGNĄĆ i spać w kabinie ( stopy pod kierownicą ) , a w VW LT 31 dubel kabina to już luksus ( po małych dodatkach mam spanie 180 cm na 110 cm , przy moim wzroście 177 cm ).
5,0
Wyciszenie
Kto jeździ tylko osobówkami to jemu będzie głośno, zwłaszcza przy silniku - diesel który nie ma dodatkowej osłony piankowej na masce silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak już emeryt posiada 33 letniego VW LT 31 to jest O.K. !
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeżdżąc tylko bagażówkami i ciężarówką VW LT oraz małymi osobówkami NIE ma porównania i nie czuję się na siłach aby oceniać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko na tym świecie się psuje , dlatego trzeba naprawiać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gazie = LPG nie można jechać bardzo szybko ponieważ można przegrzać głowicę ( tak miałem przy VW LT 28 2,0 l. benzyna + LPG , z 1982 r., zwłaszcza w górach ( np. w Pirenejach przełączyłem na benzynę ).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen LT I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów