Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Lupo

Tomek, 27 dni temu
Silnik 1.0 50KM 37kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
4,86
28% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Najbardziej zaskoczyło mnie zawieszenie, które jest dobrym kompromisem pomiędzy wygodą a precyzją tego małego auta.
5,0
Całokształt
Auto kupione jako zapasowe w rodzinie za bardzo niską cenę. Dla spokoju wymieniony olej oraz pasek rozrządu. Sprawuje się bardzo dobrze, odpala zawsze za pierwszym razem i dojeżdża do celu. Testowany w mieście oraz na trasach. W mieście bardzo duża swoboda parkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
202 tys. przebiegu, realnego pewnie więcej, a nie pobiera oleju nawet po autostradowych wypadach i przemieszczaniu się prędkościami rzędu 120/130 km/h (co dla tego silniczka jest już sporą prędkością). Wyprzedzanie na trasie trzeba planować, ale wielkiej tragedii nie ma jeśli mocno zredukujemy bieg. W mieście zupełnie wystarczający, na trasie do spokojniej jazdy równą prędkością również.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, póki co nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości. Biegi wchodzą lekko.
5,0
Układ jezdny
Jak na gabaryty auta prowadzi się dobrze. Nawet przy wietrze da się go opanować. Łatwe manewrowanie w mieście, precyzyjna jak na rozmiary auta jazda w trasie.
5,0
Karoseria
1999 rok produkcji, podobno całe życie pod chmurką, a korozji prawie nie ma. Widzę jedynie drobne poprawki przy podszybiu, lecz nie wygląda to groźnie. Reszta auta zdrowa, potrafi schodzić klar. Podwozie wraz z elementami zawieszenia w stanie dobrym, z niewielkimi nalotami, bez dziur.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać dosłownie wszystko, parkowanie tym autkiem to czysta przyjemność. W czasie jazdy również widać wszystko co potrzeba.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzeba pod ręką, nie trzeba odrywać wzroku od jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Załącza się bardzo szybko, działa bez zarzutu. W czasie zimy skutecznie odparowuje szyby, autko bez klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo dla kierowcy i pasażera obok. Z tyłu również zaskakująco dobrze, dorosłe osoby mierzące 170-180 cm powinny siedzieć wygodnie. Nie można mieć jednak wszystkiego, bagażnik jest malutki. Jednak po rozłożeniu tylnich siedzeń spokojnie przewieziemy trochę więcej niż torba zakupów.
4,0
Wyciszenie
Dosyć komfortowe jak na rozmiary auta wyciszenie do 90-100 km/h. Przy 120-130 km/h nadal nie jest najgorzej jak na malutkie auto, ale na długą trasę takimi prędkościami bym się nie wybrał.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie części tanie i łatwo dostępne. Biorąc pod uwagę, że jest to auto awaryjne i nie robi ogromnych przebiegów, nie bolą koszty paliwa. Jednak gdyby ktoś planował jeździć Lupo 1.0 na co dzień - wówczas warto zainwestować w LPG, ponieważ jak na rozmiary auta nie pali ono mało. Ciężko zejść poniżej 6,5 litra benzyny przy normalnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za grosze a spełnia swoje zadanie bycia autem awaryjnym. Pomimo upływu lat nadal jest w pełni funkcjonalne i bezproblemowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 50KM 37kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Lupo 1.0 50KM 37kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,9
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Lupo