Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Lupo

macrin@poczta.onet.pl, 18 lat temu
Silnik 1.7 SDI 60KM 44kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 140 tys. km
Volkswagen Lupo 1.7 SDI 60KM 44kW 1998-2005 - Oceń swoje auto
3,77
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wszystkie ewentualne wady rekompensuje b.niskie spalanie i z taką myślą kupiłem samochód. Ogólnie sprawia miłą atmosferę powodującą że jedzie sie bezstresowo. Silnik 1.7 mieści sie w niskiej stawce <1.8 co jest dodatkowa zaleta. Trudno nim sportowo pojeździć czy poszpanować, ale mozna go polubić, jeździ sie bez wysiłku i bardzo łatwo.
Wrażenia
4,0
Silnik
kultura pracy jak diesel, na wolnych obrotach troche trzęsie.Natomiast duża elastyczność, na 5tce można jechac nie dodając gazu. Idealnie sprawdza sie w mieście gdzie bez redukcji zbiera się od razu. Jak kazdy diesel spory moment od pocz skali. Na trasie brakuje troche mocy do wyprzedzania. Sprint spod świateł to tragedia(0-100 17sek.), polonez na gazie jest szybszy. A powyżej 3tys. obrotów nie ma sensu krecić tylko pyk na wyższy bieg.
3,0
Skrzynia biegów
Jest nieźle, dość precyzyjna, chodzi gładko. Natomiast żadko, ale czasem wydaje sie że bieg już wskoczył, a tak nie jest i trzeba docisnąć lewarek, ale może to kwestia regulacji. Pare razy pomyliłem 1ke z 3ka bo są blisko siebie ale i tak można spoko ruszać z 3. hehehe
4,0
Układ jezdny
Przechyla sie na ostrych zakrętach ale to nie sportowiec, jedzie sie pewnie i stabilnie nawet przy dużych predkościach a i na tak mały samochodzik to nieźle trzyma sie drogi. Układ kierowniczy to nie szczyt precyzji ale jest ok, siła wspomagania dobrana idealnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Przez szyby ideał, są bardzo duże. Jednak istotną wada są za małe lusterka wsteczne z dużym polem martwym. Często przeciskając sie w ciasnym ruchu w mieście trzeba dla pewności odwracać głowe.
4,0
Ergonomia
Poza pokrętłami nawiewu które sa troche za daleko i tym że brakuje schowka to wszystko super, tak jak powinno być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocno grzeje i dmucha. Przy większym nawiewie jest troche głośno. Brakuje ustawienia nawiewu na nogi + szyby, co np. w astrze jest. Mój nie ma klimy, ale nie przeszkadza to tak bardzo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To b. mały samochód z przodu jest wiecej miejsca jak w starym polo, fotele można znacznie przesuwać i jest dość szeroko i wysoko. Głupotą jest brak 3 siedzeń z tyłu, bo spokojnie moga sie zmieścić 3 osoby, jednak producent zamaist szerszego siedzenia z tyłu przewidział takie niby otwarte schowki, które w ogóle nie są poręczne i niestety samochód jest 4 osobowy. Bagażnik nie istnieje, ale tylne fotele sie składaja i wtedy jest b.dużo miejsca. Natomiast w praktyce samochód dla 2-3 osób. We 4 tylko z małym bagażem.
2,0
Wyciszenie
Słychać klekot i szum wiatru, jest głośno. A dowodem że diesla można idealnie wyciszyć jest np. Voyager w którym nie słchać absolutnie nic. W lupo często czuje sie jak w traktorze ze względu na odgłos silnika. Mi to osobiście nie przeszkadza. Plastki i fotel kierowcy czasem troche skrzypią.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio pali 4,5 litra. W trasie jak jedzie sie ok.100-120 mniej ok.4 po mieście jadąc dynamicznie zamyka sie w 5.5 litrach na odcinkach ok 10-15km . Jadąc 140 na autostradzie w niemczech z racji predkości bierze też z 5. Ogólnie mam wrazenie że niezaleznie od tego jak sie jeździ średnio wychodzi 4,5 ON /100km co jest najwiekszą zaletą samochodu. Brak turbo zmiejsza koszty przeglądów które robie sam. Ceny częsci itp. są normalne. np. filtr oleju 23zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na taki mały samochód bardzo drogi, jednak silnik i całkiem niezła jakość wykonania słusznie zwyżkuje cene. Zegary są super. Najpierw trzeba zainwestować i dużo wyłożyć, a potem sie powoli zwraca.. Żałuje że nie 1.4TDI który jest dużo dynamiczniejszy, jednak nie było mnie na niego stać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero drobnych usterek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 140tys ma prawo coś sie zepsuć. Uszczelnienie pompy wtryskowej paliwa 400zł. Pojawia sie lekkie zapocenie w okolicy skrzyni, ale pozatym super stan wygląda i jeżdzi jak nowy mimo 6 lat. Całkowity brak korozji i widocznego zużycia. Mimo dużego przebiegu i syntetycznego oleju nie bierze ani kropli. Może dlatego że z niemiec.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 SDI 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Lupo