Pojazdu Volkswagen Passat B9 za kwotę ponad 170 000 zł. Wyrób nie inżynierów tylko KSIĘGOWYCH wykazuje liczne poważne usterki, które wpływają zarówno na bezpieczeństwo, jak i komfort użytkowania. Volkswagen i jego sieć ASO na dzień dzisiejszy nie jest w stanie powiedzieć kiedy jest w stanie naprawić i poprawić powstałe w wyniku błędów produkcyjnych pojawiające się usterki. NIE POLECAM NIE DAJ SIĘ OCZAROWAĆ. CZYŻBY WISIAŁA KOLEJNA AFERA W POWIETRZU????
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem znośna jednostka i w miarę ekonomiczna na trasie, gorzej wypada w mieście bo apetyt wzrasta znacząco. Przed wyprzedzeniem trochę się zastanawia ale pewnie to przez skrzynie biegów, którą mogli wstawić lepszą ale wiadomo księgowy czuwa!
3,0
Skrzynia biegów
Moje pierwsze DSG. Trochę muli na starcie ale potem działa już płynnie. W trybie sport lepiej ale też potrafi załapać czasem zawiechę w nie odpowiednim momencie co jest naprawdę denerwujące.
4,0
Układ jezdny
Przyjemny dający pewność prowadzenia i jest mocno przewidywalny. Jeździłem różnymi autami i tutaj VW odrobił zadanie bo naprawdę dobrze się jeździ.
4,0
Karoseria
Jak to VW Passat nie wyróżnia się z tłumu. Wszystko zależy od koloru i felgi na jakiej stoi. Minimum 17' dobrze aby była 19' bo auto nabiera pazura :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra w każdą stronę, pomimo przesiadki na auto większe o 0,5m dzięki dodatkowym kamerą 360 i dobrze ustawionymi lusterkami wjedziesz prawie w każde miejsce, które pomieści Passata.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w 3 strefach szybko schładza jak i ogrzewa auto :) Naprawdę przyjemność podróżowania jak każdy może ustawić odpowiednią temperaturę dla siebie i nie ma wojny o tego 1C. Nie huczy, nie świszczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie ma co mówić ;) Porostu MISTRZOSTWO ŚWIATA dużo miejsca dla rodziny 2+2 i ten bagażnik. Podróż na dystansie 1200 km jednego dnia nikogo nie zmęczy. Zwłaszcza jak masz z przodu fotele ergo actio z funkcją masażu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre naprawdę przy prędkościach autostradowych można spokojnie rozmawiać. Pod tym względem jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko paliwo i myjnia, co dalej czas pokaże.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj widać pracę nie inżynierów z fabryki w Wolfsburgu tylko ich kolegów księgowych, którzy cieli koszta gdzie się tylko da!! Nie takiej jakości się spodziewałem głównie pod względem oprogramowania auta. Zadaniem, którego jest spięcie wszystkich ważnych systemów i asystentów wpływających na bezpieczeństwo w codziennym użytkowaniu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notoryczne błędy systemów wspomagających jazdę:
* Aktywny tempomat (ACC) – wyłącza się samoczynnie, zwłaszcza podczas stania w korku, co przeczy deklarowanej funkcji “Stop & Go”. W efekcie, zamiast zatrzymywania i ruszania, system przestaje działać, co jest nie tylko irytujące, ale również potencjalnie niebezpieczne.
* System Emergency SOS – regularnie pojawiające się błędy skutkują samoczynnym wybieraniem numeru na infolinię Assistance, co dezorganizuje jazdę i wpływa na komfort użytkowania.
* Asystenci jazdy – systemy, za które pojazd otrzymał wysokie noty w testach NCAP (Emergency assist, Travel Assist, Front Assist, PreCrash, Lane Assist), w rzeczywistości działają wadliwie.
Usterka nagłośnienia Harman Kardon:
* Od samego początku użytkowania pojazdu przedni głośnik generował zakłócenia. Z czasem jakość dźwięku pogorszyła się do tego stopnia, że nagłośnienie przypomina brzmieniem tani chiński głośnik z zabawki dla dzieci.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rażące uchybienia w jakości wykonania i funkcjonalności:
* Samoczynne dzwonienie na infolinię VW Assistance mimo wyłączenia tej funkcji.
* Błędy systemów asystujących, które wpływają na bezpieczeństwo, funkcjonalność oraz komfort użytkowania pojazdu.
* Mniejsze usterki, które znacząco pogarszają komfort jazdy (Zakłócenie wycieraczek, usterka dynamiczne światła kierowane, zakłócenie Light Assist)
Problemy zgłaszane przez innych użytkowników:
* Z posiadanej wiedzy, inni użytkownicy VW Passata B9 również zgłaszają problemy z asystentami zamontowanymi w tym pojeździe, co wskazuje na szerszy problem z jakością tych systemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI mHEV 150KM 110kW
[l/100km]