Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo II Hatchback

mariusz, 14 lat temu
Silnik 1.0 45KM 33kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 45KM 33kW 1985-1992 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tylko 45 KM, ale do 80~90 km/h zachowuje się bardzo energicznie. Dość elastyczny i bardzo wytrzymały.
5,0
Całokształt
Kupując zadbany, zdrowy egzemplarz mamy pewność długiej i niezawodnej jazdy. Volkswageny w tamtych czasach miały naprawdę mocne blachy, rdza jest tu rzadkim gościem. Generalnie jest to świetny, zwinny samochodzik na miasto za śmieszne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 20-letni samochód, silnik jest w świetnym stanie. Wprawdzie 45 KM w fotel nas nie wgniecie, jednak ze względu na niską wagę samochodu, silniczek ten radzi sobie zdecydowanie lepiej niż bym przypuszczał. Dopiero gdy samochodem jedzie 4~5 osób samochód przestaje reagować na pedał gazu. Silnik całkiem chętnie się wkręca na obroty, jednak dopiero od 3 tys obrotów auto zaczyna jako tako przyspieszać a jak już się rozbuja do 4-4.5 tys. obrotów to nie straszna mu żadna górka nawet w pełnym załadunku. Pomimo swego wieku silnik bez żadnych problemów osiąga katalogowe 140 km/h na prostej drodze, natomiast na choćby minimalnie pochylonej drodze silnik kręci się dalej a samochód wciąż przyspiesza i dopóki nie napotka jakiejś górki- wciąż jedzie z już osiągniętą prędkością. Jednak ze względu na polskie drogi i miękkie oryginalne zawieszenie nie jest to zbyt bezpieczne ;) Dość długo natomiast się ów silnik grzeje, szczególnie w zimę co odbija się na spalaniu.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegowa skrzynia ma swoje wady i zalety. Do zalet z całą pewnością można zaliczyć długie przełożenia, które są zresztą bardzo dobrze zestopniowane co spory wpływ na elastyczność- np na 3 biegu można jechać zarówno 40 jak i 110 km/h. Skrzynia chodzi cicho a biegi wchodzą płynnie. Jedyne do czego się trzeba przyzwyczaić to strasznie długa dźwignia zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Pomimo braku wspomagania kierownicy nawet moja siostra nie ma większych problemów z kręceniem kierownicą. Mały promień zawracania, precyzyjny układ kierowniczy. Zawieszenie miękkie i komfortowe, ale całkiem nieźle trzyma auto w zakrętach- rajdówka to to nie jest, ale do normalnej jazdy (nawet szybszej i dynamicznej) wystarcza. Jedynie hamulce mogły by być lepsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak prawego lusterka w moim modelu nie jest tu praktycznie żadnym problemem- wszystko elegancko widać.
5,0
Ergonomia
Mały, zwinny samochodzik- zmieści się w każdej dziurze co czyni go świetnym samochodem na miasto (w tym przedziale cenowym oczywiście).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie z całą pewnością nie jest mocną stroną tegoż auta. W zimę trzeba naprawdę długo czekać aż w samochodzie zrobi się jako tako ciepło- w mroźne dni możemy zapomnieć o podróżach w samym podkoszulku. Wynika to z konstrukcji nawiewów- na boczne szyby zawsze będzie leciało tylko zimne powietrze, ciepłe tylko na szybę przednią. Natomiast jeżeli chodzi o ogrzewanie tylnej szyby to tutaj akurat jest wszystko w normie. Zimą na porządku dziennym są zaparowane tylne boczne szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to samochód dla dużych ludzi, ale szczupłe osoby średniego wzrostu raczej nie będą narzekać na brak miejsca, szczególnie z przodu. W 4 osoby podróżuje się całkiem wygodnie, w 5 zaczyna się robić z tyłu ciasno.
4,0
Wyciszenie
Przy zamkniętych oknach, na biegu jałowym samochodu praktycznie nie słychać- zanim się do tego przyzwyczaiłem to często nerwowo spoglądałem na kontrolki aby się upewnić, czy aby przypadkiem silnik nie zgasł. Poza tym do 80~100 km/h jest cicho i przyjemnie, powyżej 100 zaczyna się robić głośno (głównie ze względu na 4 biegową skrzynię) ale jest to do zniesienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W kwestii spalania wszystko zależy od kierowcy- gdy jedziemy wolno i spokojnie (80~90 km/h) w maks 3 osoby, nawet ze skrzynią 4 biegową możemy liczyć na spalanie rzędu 5~5.5 l/100km na trasie. Niestety wraz ze wzrostem prędkości i dynamiki jazdy rośnie również spalanie, jednak generalnie nawet w mieście ciężko jest przekroczyć 7 litrów/100km- udało mi się to jedynie w górach. Norma po mieście to 6~6.5 litra/100km. Jak na 20 letnie auto na gaźniku i ze skrzynią 4 to wg mnie świetny wynik. Ceny części natomiast są śmiesznie tanie i ogólnodostępne. Podobnie jest z kosztami wszelkich napraw- jest to prosta i niezawodna konstrukcja z którą poradzi sobie każdy mechanik, a nawet mechanik-amator dzięki czemu 90% napraw można wykonać przy pomocy kompletu podstawowych narzędzi i odrobiny chęci.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbany egzemplarz trzeba zapłacić od ok 1500 do 3000 tys. złotych, w zależności od rocznika i silnika. Wg mnie jak najbardziej się opłaca.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch lat eksploatacji nie miałem zbyt wiele problemów z autem. Jedynie tylna półka z parapetami zaczęły nieco skrzypieć- wystarczyło dokręcić parę poluzowanych śrubek i wszystko wróciło do normy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki? A co to? Wszystkie naprawy jakich dokonałem w przeciągu dwóch lat wymuszone były zwykłą eksploatacją pojazdu, wszak wszystko się kiedyś zużywa. Jeszcze nigdy nic nie stanęło mi na przeszkodzie podczas podróży.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13

Volkswagen Polo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo II Hatchback