Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo II Hatchback

KRUGER, 12 lat temu
Silnik 1.0 KAT 45KM 33kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 305 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Polo II Hatchback 1.0 KAT 45KM 33kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Może jest trochę kamieniem ciosany, ale odwdzięcza się bezawaryjnością!, dość dobrą dynamiką, nienajgorszą kulturą pracy, no i całkiem dobrą ekonomiką.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Polo II po lifcie (\"86c2f\") to idealne auto dla studenta, początkującego kierowcy lub jako auto do miasta, albo drugie auto w rodzinie. Warunek to: dokładnie sprawdzić auto przed zakupem!, kupić tylko zadbany, doinwestowany egzemplarz,zainteresować się choć odrobinę mechaniką Poli i znać jej kilka słabszych punktów. Pola odwdzięczy się wtedy bezawaryjnością i ekonomicznością. VW Polo II po lifcie to najlepszy samochód w swojej kategorii! Ponadto jest autentycznie ładny;)...oczywiście mowa o coupe!!:D
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma przejechane ponad 300tys.km a mimo to nadal ma bardzo dobrą kompresję i moc.Mimo 45kucy jest dość elastyczny-trzeba tylko zawczasu dobierać biegi^^. Nawet w 3 osoby+pełny bagażnik można dzielnie sobie radzić na drodze. Utrzymując średnią prędkość ok.90km silnik zadziwi oszczędnością niejednego diesla! Wadą jest długie nagrzewanie w zimie. W lecie pełnię mocy i elastyczność zyskuje przy 90C i przejechanych~~40km. Niestety w zimie to już lepiej nie mówić ... ;P
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia \"piątka\" ma dość elastyczne przełożenia. Moim zdaniem jedynka powinna być ciut dłuższa. Piąty bieg można ładować już od ok.60km/h. Wyprzedanie na czwórce możliwe tylko przy ok.75km/h, poniżej trzeba bezwzględnie redukować do trójki, jeśli życie nam miłe!:D Jeśli już dobrze znamy Polówkę, czujemy ją i jesteśmy wyrozumiali, to możemy na niej osiągać bardzo sprawną jazdę-zawalidrogą nigdy nie będziesz!;)120km/h to dla Poli nic,ale wtedy skacze spalanie, więc najlepiej oscylować 85-90km/h przez dłuższy czas;P , zresztą więcej to rzadko na polskich drogach można jechać...
4,0
Układ jezdny
Pola bardzo dobrze trzyma się drogi. Jak na samochód z tamtych lat to jest idealnie zestrojony. Nawet w porównaniu do współczesnych aut miejskich wypada dobrze. Auto zachowuje się w sposób przewidywalny. Nawet umyślnie ciężko je wprowadzić w poślizg:D Ponadto jest dość wytrzymałe, dobrze radzi sobie z polskimi drogami. To istny Panzerkampfwagen;). Jest również \"stosunkowo\" komfortowe, ale cudów się nie spodziewajcie;P
Komfort
5,0
Widoczność
Sądzę, że widoczność jest naprawdę bardzo dobra. Szczególnie w mieście przydaje się sylwetka coupe, bo można idealnie manewrować na parkingach. W mieście wciskam się w każdą lukę, a inni patrzą na moją Polę z zazdrością:D. Brak znaczących \"martwych punktów\".
4,0
Ergonomia
Pola jeszcze dziś nokautuje konkurencję swoją ergonomią. Bagażnik jest prawie jak w kompaktach, można go jeszcze powiększać. Polo bez problemu zabierze 4 dorosłe osoby i bagaż dla nich na wycieczkę w góry, lub np. 4 osoby + same gitary i trochę gratów dla zespołu. Demontując półkę w coupe można przewozić kosmiczne rzeczy, a po rozłożeniu tylnych siedzeć mamy małą ciężarówkę. Całkowity demontaż i wyciągnięcie tylnej kanapy to 4 śruby i 3 minuty roboty ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja to pięta achillesowa Polówki... w zimie dopóki się konkretnie nie zagrzeje to jest ciężko...trzeba się hartować! Zimny deszcz oznacza w przypadku Poli totalną mgłę i zerową widoczność. Ogólnie te nawiewy niewiele są warte. \"W zimie zimno, w lecie gorąco\":D, już \"2\" bieg nawiewu hałasuje głośno. Pomogą te rozwiązania:1.Przed zimą sprawdzajcie pod maską czy macie odkręcony taki zawór koło silniczka wycieraczek!Na lato go zamykajcie prawie całkiem. 2.Umycie szyb płynem przeciw parowaniu 3.Zaopatrzenie się w kilka gąbek i szmatek :D w lecie można rozważyć wożenie dodatkowego wentylatora za 10zł ;p
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem wcześniej-jest dobrze. Wygodnie i przytulnie będą siedzieć 4 dorosłe niemarudzące osoby;D. 5 osób to tylko po mieście na krótkich dystansach! Pies już raczej w bagażniku:D
3,0
Wyciszenie
Z wyciszeniem różnie bywa;P Zimny silnik zagłuszy radio, ale potem jest już dobrze. Wyciszenie jest mocno przeciętne. Powyżej 130km/h radio lepiej wyłączyć, bo i tak nie będzie za dużo słuchać:D Odgłos zamykanych drzwi dziwnie kojarzy mi się z jakimś starym Żukiem, Syreną, albo włazem w czołgu... ale ma to swój urok:D
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność na trasie przy 80/90km na godz. jest doskonała. W trzy dorosłe osoby+pełen bagażnik i jeszcze graty w środku, jadąc połowę trasy po górach, połowę po ekspresówkach spalił mi 5.5litra, (dokładnie liczyłem). Przy ostrej jeździe (średnio 110~~120km/h) spalanie wzrasta do ok. 6,5litra. W mieście w lecie, przy normalnej jeździe to 6,5/7,0litrów, natomiast w zimie jest gorzej-8,0litrów to w mieście minimum. Czasem dochodziło mi do 9litrów(któtkie dojazdy na uczelnię, silnik nie zdążył się nagrzać). Nie polecam bawić się aparatem zapłonowym - osiągnąłem lepsze przyśpieszenie o jakieś 4 sekundy i większą elastyczność, ale spalanie skoczyło do 13 litrów po mieście :D:D:D wróciłem więc na stare ustawienia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy z możliwych stosunków jakości ceny do wartości :D Polo to głos rozsądku. To wierna maszyna. Samochody z tamtych lat, nawet takie klasy miejskiej jak Polo, miały swój urok. Mam go już 1,5 roku i nie zamierzam się pozbywać. Po prostu do 6000tys zł nie znajdę nic lepszego, do każdego musiałbym dokładać, a ja w swoim kupionym w bardzo dobrym stanie za 2000zł nic nie dokładałem, tylko zwykłe części eksploatacyjne + czujnik niebieski za 30zł i używają zewnętrzną pompkę paliwa za 30zł(stara już lekko kapała). 300tys. i moja Pola przeżywa drugą młodość. Polecam ten model!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli kupiliśmy zadbaną Polówkę to nic nie powinno nas unieruchomić na drodze. Psują się sporadycznie elementy osprzętu-zwykle wystarczy coś dopiąć/obkleić. Poza tym tylko wymienia się normalne części eksploatacyjne ;) Warto spryskać biteksem podwozie, a odpryski po kamieniach, jakieś obtarcia podmalowywać na bieżąco. Czasem jakiś wywoskować. Jak zadbacie o Polę, to rdzy na niej nie uświadczycie!:) Tymczasem Una, Seicenta,Fiesty,Hondy itp. gniją same z siebie ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wzorowa jak na ten wiek niezawodność. Wystarczy poświęcić mu chwilkę co jakiś czas: doglądnąć, wymienić na czas płyny i elementy ekspoatacyjne. Jedyny słaby punkt Poli to odma, więc najlepiej ją \"unieszkodliwić\";) Wtedy odpala zawsze i wszędzie:) Ewentualne naprawy dokona się samemu, wystarczy poczytać książkę o Polo, albo popytać na forach. Ceny części tanie jak barszcz. Stan używek dokładnie sprawdzić przed kupnem;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 KAT 45KM 33kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volkswagen Polo II

Liczba wpisów: 13

Volkswagen Polo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volkswagen Polo II Hatchback