Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo III Hatchback

Paweł, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy a pewnością prowadzenia. Jeśli przechyla się w zakręcie, to minimalnie. Idealne na polskie, oj po tej zimie, jeszcze bardziej dziurawe drogi. W razie czego, barzdo tanie i proste w naprawie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : sprzęgło - wymiana po 208kkm
4,0
Całokształt
Po dwóch latach, mimo, że autko jest wiekowe, jazda nim dalej mnie cieszy. Absolutnie żadnej awarii, która by mnie unieruchomiła na szosie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo dużego przebiegu, brak wycieków,pali bez problemu, pracuje równiutko i cicho.Łatwo wkręca się na obroty, nie szarpie i nie ma problemu nawet przy nagłym zwolnieniu na wyzszych biegach.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zazgrzyta wsteczny,ale jak na taki przebieg, skrzynia działa bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Autko ma wspomaganie, na parkingu można kręcić jednym palcem, trzyma się drogi, prowadzi się przewidywalnie, gdy jest dużo śniegu na drodze, trochę myszkuje, ale to normalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do tyłu również, może dlatego, że tylna kanapa nie ma zagłówków.
5,0
Ergonomia
Jak to w volkswagenie, wszystko pod ręką i nie muszę się zastanawiać, jak to miałem np. w Yarisce, czy zapaliłem właściwe światła.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, ale zimą dość szybko we wnętrzu samochodu robi się przyjemnie ciepło. W lecie nieoceniony szyberdach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie i przestronnie, kubełkowe fotele dobrze trzymają. Z tyłu kanapa również wygodna, ale trzy osoby (auto pięcioosobowe) to już tłok, no i brak zagłówków; są wersje z zagłówkami. Przy maksymalnie cofniętym fotelu kierowcy, z tyłu mało miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Trzeba przyznać, że to auto jest naprawdę dobrze wyciszone. Można swobodnie rozmawiać. Hałas dopiero grubo powyżej setki, ale w porównaniu do innych niedużych aut, nawet sporo młodszych, (np."przedostatni" model corsy 1,2)jest zauważalnie ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to najoszczędniejszy samochód, jeśli chodzi o zużycie paliwa (rekordy oszczędności bije silnik diesla w polo III, ale mój to benzyniak 1,4), w mieście pali ok. 8l/100km, zimą nawet i ok. 10. W trasie nie przekracza 7l/100km. Dużo części używanych dostępnych przez internet. Wymieniałem np. podnośnik szyby - manualny, cena 100zł plus wysyłka. Sprzęgło Sachs - nowe 480zł (po takim przebiegu trzeba było wymienić.
3,0
Stosunek jakość/cena
Na rynku wtórnym polo III, jest droższe, niż np. Punto w podobnym wieku, nie mówiąc o korodujących Fiestach, itd. Uważam, że warto dopłacić, to cena niezawodności, mimo lat. Na moim 14-letnim już egzemplarzu, praktycznie nie widać korozji, prócz obitego miejsca na prawych drzwiach, ale progi, nadkola - o.k.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podnośnik szyby, to często spotykane w polówkach, ta część została wyprodukowana w Hiszpanii ;-) W zimie trzeba zadbać o zamki, źle zabezpieczone zamarzają i jest problem z dostaniem się do środka. Wymiana żarówek, to pikuś. W 10 minut wymieniłem przednie postojówki i reflektorowe h4, z tyłu jest jeszcze łatwiej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po przebiegu ok. 208000km konieczna okazała sie wymiana sprzęgła. Zawieszenie chyba "nieśmiertelne". Ogólnie wszystko bardzo trwałe, jeśli się odpowiednio dba, wymienia olej, itp.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo III Hatchback