Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Polo V Hatchback 5d

Artur Nowak, 14 lat temu
Silnik 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Polo V Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 2009-2014 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik tego auta to rewelacja, jest bardzo cichy i dynamiczny.
5,0
Całokształt
To świetne auto, mimo że jest małe to jakością, bezpieczeństwem, stabilnością prowadzenia dorównuje a nawet przewyższa wiele kompaktów. Jest bardzo komfortowe, a jednocześnie ze sportowym zacięciem - świetnie trzyma się drogi, silnik jest bardzo dynamiczny a przy tym niesamowicie ekonomiczny. Poza tym jest to bardzo ładne i eleganckie auto, sprawiające wrażenie dojrzałego - w przeciwieństwie do Opla Corsy, Forda Fiesty czy innych aut w tej klasie, które wyglądają jak wyjęte żywcem z kreskówki dla dzieci.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest po prostu świetny, idealnie dopasowany do tego samochodu, duża moc, niskie spalanie. Wibracje typowe dla diesla są praktycznie nieodczuwalne. Po rozgrzaniu działa tak kulturalnie, że można pomylić go z benzynowym. Duży moment obrotowy jest dostępny praktycznie od razu, więc wyprzedza się bardzo przyjemnie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, żadnego haczenia, żadnych luzów. Ma krótkie skoki lewarka, więc prowadzi się bardzo dobrze, wręcz sportowo (jest trochę mniej sztywna niż w hondzie civic, ale przez to bardziej komfortowa). Przełożenia są długie żeby obniżyć spalanie, z jednej strony silnik ma gorsze czasy elastyczności na poszczególnych biegach, ale z drugiej strony prowadzi się jak benzynowy - nie trzeba często zmieniać biegów. Poza tym czasy elastyczności na 4ce i 5ce nie są złe (o sekundę lepsze niż w Hondzie Civic 1.8 140 KM...).
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze amortyzuje wszystkie nierówności, a jednocześnie dobrze trzyma się drogi. Jest mniej sportowy niż honda civic, trochę bardziej odczuwa się przechyły na zakrętach. Z drugiej strony w hondzie miało się wrażenie, że każda dziura w drodze \"łamie\" coś w samochodzie. A dziur ci u nas dostatek... Tu jest bardzo komfortowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, przez to przednia szyba wydaje się \"krótka\" - jeśli się podjedzie za blisko wiszących świateł na skrzyżowaniu to ich nie widać. Z drugiej strony można bardzo obniżyć fotel, ale wtedy jest mniej wygodnie, kwestia gustu. Lusterka są bardzo małe, na codzień to jednak zupełnie nie przeszkadza, bardziej odczuwam to jako kontrast po hondzie civic.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest świetna, wszystko w zasięgu ręki, wszystkie wskaźniki są bardzo czytelne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bez zarzutu. Trzeba jednak chwilę poczekać na ogrzanie wnetrza (zwłaszcza jak jest poniżej -10 C), bo to bardzo wydajny diesel, wytwarza mało ciepła. Szyby odparowują bez problemu nawet zanim klimatyzacja rozgrzeje się do końca. No i klima ogrzewa się w ruchu, na postoju to ten silnik się nie rozgrzeje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze. Przesiadłem się z samochodu o klasę większego, a mimo to nie odczuwam róznicy z przodu, ani też w prowadzeniu auta. Z tyłu jest trochę gorzej, to mimo wszystko miejskie auto, wygodnie się jedzie 4 osobom, 5ta niesty ma kiepsko. Samochód jest jednak na tyle wygodny, że można przyjemnie pojechać w dłuższą trasę nawet na kilkanaście godzin bez przerwy.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest świetne, a nawet rewelacyjne. Silnika nie słychać prawie wcale (można nawet nie pomyśleć że to diesel). Nawet przy 160km/h w kabinie jest cicho. Samochód jest na dotarciu, więc nie próbuję wyższych prędkości na razie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na trasie 4.2l, w dużym mieście, przy sporych korkach miedzy 5.5-7l/100km w zależności od natężenia ruchu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w wersji highline nie jest tani, ale jest na pewno warty swojej ceny. Za cenę przeciętnego auta kompaktowego, można mieć samochód tylko trochę mniejszy, o takiej samej a nawet lepszej jakości wykonania i to z dynamicznym i ekonomicznym dieslem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie jest za wcześnie żeby mówić, to nowe auto. Żadnych wad fabrycznych nie stwierdzono.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Polo V Hatchback 5d