Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan I

empoli71, 12 lat temu
Silnik 1.8 i T 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW 1997-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Możliwości wnętrza samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Typowa usterka półosi napedowych
Silnik : Zapchanie smoka pompy oleju która występuje podczas wymiany oleju co 30000km w systemie longlive
5,0
Całokształt
Dla mnie idealny samochód rodzinny który swoimi zaletami umila podróżę i codzienne użytkowanie.Polecam dla wszystkich szukających wygodnego samochodu dostępnego za rozsądną cenę.Najważniejsze jest znalezieni egzemplarza który nie jest totalnie zajechany i posklejany z 3,Wystarczy dokonywać regularnych przeglądów i wymieniać na bieżąco zużyte części a samochód odpłaci bezawaryjnością
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest moim zdaniem kompromisem między komfortem jazdy a spalaniem.Daje sobie radę z poruszaniem tego ciężkiego vana ale nie jest wyścigówką.Jeżeli się o niego dba odpłaca bezawaryjnością
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa jest moim zdaniem mocnym punktem tego samochodu.Przełożenia pozwalają na spokojną jazdę zarówno w mieście jak i na autostradzie bez nadmiernego ,,wachlowania wajchą\'\'
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest widocznie ustawiony na komfort jazdy.Dobrze wybiera nierówności trzeba tylko uważać na zakrętach na szczęście esp pomaga wyjść z opresji.Należy też uważać podczas bocznego wiatru bo wielkość samochodu daje znać o sobie.Układ kierowniczy jest dokładny i precyzyjny a wspomaganie działa z odpowiednią siłą.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest doskonała,ogromne szyby i dobrze umiejscowione lusterka zapewniają świetną widoczność w każdym kierunku a pozycja za kierownicą jeszcze to potęguje.Reflektory ksenonowe zapewniają dobrą widoczność w nocy.
4,0
Ergonomia
Zajęcie dobrej pozycji za kierownicą jest ułatwione szeroką możliwością regulacji fotela oraz kierownicy która jest regulowana w dwóch płaszczyznach.Trzymanie boczne foteli może nie jest rewelacyjna ale to zasługa skórzanej tapicerki.Wszystkie przełączniki są dobrze rozmieszczone i nie ma kłopotów z ich obsługą.Jedynie umiejscowienie popielniczki jest problematyczne bo nisko i dostęp utrudnia dzwignia zmiany biegów.Problemy stwarza też umiejscowienie koła zapasowego pod samochodem do którego dostęp jest mocno utrudniony.Ilość schowków nie powala jak na rodzinny samochód.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ma dużo problemów ze schłodzeniem takiej szklarni pomaga trochę przyciemnienie szyb ale ogólnie we włoskim klimacie jest tylko przeciętnie.Natomiast ogrzewanie na sprawia problemów nagrzewnica po przejechaniu kilku kilometrów nagrzewa wnętrze do odpowiedniej temperatury a podgrzewane fotele to ułatwiają.Częsta wymiana filtra kabinowego zapobiega parowaniu szyb i ja nie miałem z tym problemów
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na brak miejsca w tym samochodzie nie można narzekać.Kierowca mają naprawdę dużo miejsca dla siebie a swoje bagaże na pewno się zmieszczą do ogromnego bagażnika.Mam 2 małych szkrabów i bez problemów mogę zapakować cały kram do środka.Możliwość dowolnego konfigurowania wnętrza bardzo to ułatwia
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabą stroną tego samochodu często poruszam się autostradami z dużymi prędkościami i silnik słychać od prędkości 120km/g.Daje się też mocno we znaki szum wiatru
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest do przełknięcia biorąc pod uwagę masę i wielkość pojazdu.Średnie spalanie po przejechaniu 18000km wyszła 10,86l/km.Popularność modelu i duża ilość dostępnych zamienników obniża koszty ewentualnych napraw
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie idealny stosunek jakości do ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas mojego użytkowania nie miałem problemów z drobiazgami jedynie 2 razy spadł mi wężyk do tylnego spryskiwacza.Nie słychać żadnych denerwujących hałasów pisków itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem 2 poważne naprawy w tym samochodzie obie typowe do tego typu silnika wymiana kompletu pół osi napędowych oraz czyszczenie miski olejowej ponieważ zapchał się smok pompy oleju

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i T 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Sharan I 1.8 i T 20V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
11,0
l/100km
14,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Sharan I