Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Sharan II Van

Robert, 11 lat temu
Silnik 2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Sharan II Van 2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,77
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd 4x4 - nie stały, a rewelacja, przynajmniej dla niedoświadczonego w tej materii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Coś puka przy hamowaniu
Układ elektryczny : Sterowanie napędem drzwi przesuwnych, czasem: bardzo głośna praca wentylatora i towarzyszący jej swąd.
Inne : Znaczne błędy wskaźnika poziomu paliwa
4,0
Całokształt
Z początku bardzo dobrze, ale pojawiające się drobne usterki i niska jakość serwisu studzą początkowy entuzjazm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cicha praca jak na dizla, ale mogliby go jeszcze wyciszyć. Szkoda, że nie robią mocniejszych silników do wersji 4x4. Dobra elastyczność.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów średnio precyzyjna. Po kilku miesiącach użytkowania wciąż jeszcze robię błędy...
4,0
Układ jezdny
Ze wszystkimi "pomagaczami" prowadzi się lepiej niż wiele mniejszych aut. Zaczyna już mi jednak coś pukać, czego serwis nie potrafi stwierdzić...
Komfort
4,0
Widoczność
Byłoby bardzo dobrze, ale słupki przy czołowej szybie obniżają notę. Wyższy kierowca nie powinien też podjeżdżać za blisko skrzyżowania, bo będzie się musiał powyginać, żeby dojrzeć światła.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra. Wysoka osoba wygodnie wsiada i wysiada. Dobrze przemyślane rozmieszczenie sterowników i wskaźników. Wygodne fotele, sporo miejsca. Latwość składania i rozkładania siedzeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Głośny nadmuch. Klima działa ze sporym opóźnieniem, długo się rozgrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca. Po to się kupuje samochody tego segmentu.
4,0
Wyciszenie
Głośniejszy od benzyniaków z niższych poziomów. Niby dość cicho, ale wciąż trochę za głośno jak na samochód tej klasy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Można jeździć bardzo ekonomicznie, na 6. biegu z prędkością 80 km/h, ale co to za jazda. Ceny oryginalnych części i autoryzowanego serwisu o wiele za wysokie. Strata nawet kilku tygodni i brak auta zastępczego przy naprawach w autoryzowanych serwisach, to norma !
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo drogi, a - jak się okazuje - dla oszczędności chyba są stosowane komponenty niskiej jakości
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zgłosiłem kilka drobnych usterek, z których mniej niż połowa zostały naprawione. Reszty serwis nie zauważa, albo przekonuje, że to norma, np. to, że wskaźnik paliwa wskazuje rezerwę kiedy zbiornik jest napełniony w PONAD POŁOWIE i w ciągu dnia (po kolejnych startach / stopach silnika) paliwa na wskaźniku przybywa. TO PODOBNO STANDARD U VW I NIE JEST PODSTAWĄ DO NAPRAWY.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak poważnych usterek, chyba że któryś z tych drobiazgów ignorowanych przez serwis jest takiej początkiem - nie wiem...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI-CR BMT 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Sharan II Van