Ocena druga po przejechaniu kolejnych kilku tysięcy kilometrów. Zdecydowałem się na ponowną opinie w związku z wieloma zastrzeżeniami.Auto spełnia oczekiwania. Model z sierpnia 2024 nie mam z nim problemów. Przestronne i wygodne z ekonomicznym silnikiem i wystarczająco dynamiczne. Praca zawieszenia nastawionego głównie na komfort ale wpadając w głębokie studzienki mogłaby być lepsza. Model Special Edition z dodatkowym wyposażeniem za ponad 20 tys. Użytkuję w cyklu mieszanym dojazd do pracy dziennie deszcz słońce, śnieg i upały pełny przekrój, ok 30 km pomiędzy małymi miejscowościami. Raz w tygodniu miasto, zakupy, parkingi ruch miejski. Auto potrafi gwałtownie wyhamować w czasie manewrowania np. na parkingu gdy znajdzie przeszkodę. Co prawda uratowało to mnie przed przejechaniem jakiegoś dziadka którego nie widziałem ale mogłoby to wykonać się jednak nieco mniej agresywnie. Chociaż może gdyby było inaczej to bym gościa potrącił.
Wrażenia
5,0
Silnik
Spełnia oczekiwania jak na tą wagę jest dynamiczny i oszczędny. Grodź między kabiną pasażerską a silnikiem dobrze wycisza jego prace nawet przy szybkościach autostradowych. Przy spokojnym "bujaniu" się po mieście prawie go nie słychać. Nie jest to klasa premium więc nie wymagam by w kabinie panowała kompletna cisza.
5,0
Skrzynia biegów
Bez szarpnięć płynne zmiany biegów. Trochę lepiej niż w w poprzedniej DSG z Golfa VII FL. Trzeba się przyzwyczaić do zmiany drążkiem przy kierownicy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności (tory tramwajowe, leżący "policjanci", nierówności dziury w asfalcie pozimowe itp) Mogłoby być lepiej z wpadaniem w głębokie studzienki i zapadnięcia w asfalcie.
5,0
Karoseria
Bardzo ładny kształt zwartego nadwodzia spokojna linia bez wodotrysków, wg. gustu jednemu się podoba innemu nie
Komfort
5,0
Widoczność
Absolutnie bez zastrzeżeń jest to czego oczekuję od SUVa, obserwujęsz i widzisz wszystko z dobrej pozycji w wygodnym fotelu
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie intuicyjna. Pozostawiono normalne przyciski do obsługi na kierownicy, fajny gadżet pokrętło do zmiany trybów jazdy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie i skuteczne przewietrzanie i nagrzewanie. Przyjemne i praktyczne jest ogrzewanie kierownicy i fotela pasażera
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tym nie ma problemu pomimo że kierowca i pasażerowie przekraczają 180 cm wzrostu to na brak przestrzeni nie ma co narzekać
4,0
Wyciszenie
Jest nieźle jak na tą klasę samochodu. Opływowa sylwetka nie generuje uciążliwych dźwięków nawet przy wyższych szybkościach. Mogłoby być lepiej wyciszone nadkola 19 calowe zimowe koła dostarczają nieco dźwięków przekraczając 120/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tego na razie nie wiem okaże się po połknięciu następnych tysięcy kilometrów
5,0
Stosunek jakość/cena
W związku z rożnymi opiniami obejrzałem auto dokładnie dosłownie z "lupą"i nie mam zastrzeżeń do wykonania. Co do ceny mogłaby by być niższa nie było żadnych ulg dla tego modelu
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto miało wprowadzony poprawiony soft w miesiąc po użytkowaniu. Komputer zameldował zawieszenie się systemu pre crash. Po tym fakcie wsiadam odpalam jadę i nic mu nie dolega
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory zawiesiło się pre crash ale nie wiem czy to poważna usterka czy też nie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 eTSI 150KM 110kW
[l/100km]