Inne
: bardzo wygodny samochód i precyzyjnie się prowadzi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: są błędy elektorniki
5,0
Całokształt
Dodaję ocenę tylko po 1 jeździe próbnej trwającej godzinę. Szukam samochodu żeby zmienić mojego Subaru Forestera XT więc to wysoko ustawiona poprzeczka i nie mogę znaleźć nic równie idealnego. Myślę, że ten Tiguan jest bliski ideału ale w trakcie wizyty w salonie rozmawiałem z klientem, któremu zawiesił się komputer i pojawia mu się jakiś błąd, którego aso nie potrafi usunąć - ma to niby nastąpić po aktualizacji oprogramowania w kwietniu 2025. Ogólne moje wrażenie z samochodu jest takie, że jest bardzo akuratny - wsiada się wygodnie jak do Forestera (czego nie mogę powiedzieć np. o Stelvio, które brałem pod uwagę i w którym nie do końca jest tak dobra widoczność i pasujący mi fotel).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeździłem najsłabszym silnikiem i już on daje radę. Więc najmocniejszy, o którym myślę, tym bardziej.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze i szybko zmienia biegi bez szarpania. Oczywiście nie jest tak płynna jak cvt z forestera i na pewno nie będzie tak niezawodna.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo precyzyjny a na pewno o wiele bardziej niż w Subaru. Dobrze trzyma się w zakrętach i według mnie jest optymalnie dobrana sprężystość. Skrzynia działa niezauważalnie.
5,0
Karoseria
Ogólnie VW były dla mnie zawsze brzydkie. Podobają się nowy Golf R, Touareg, i ten nowy Tiguan.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra - tak samo dobra jak w Foresterze.
3,0
Ergonomia
Oczywiście nie chcę byś stronniczy ale nowy Forester jest wzorem wygodnego samochodu i nic nie może go pobić. Niestety Subaru zrezygnowało z mocnych silników a dla mnie 136km to za mało. Wracając więc do Tiguana, to nie podoba mi się że fotel trzeba ustawiać ręcznie w aucie za tyle pieniędzy. Są normalne guziki na kierownicy ale regulacja temperatury jest znowu na tych dotykowych paskach. Nie wiem jak to się sprawdza w trakcie zimy, deszczu, z mokrymi palcami, w trakcie jazdy po nierównym. Duży wyświetlacz wygląda brzydko bo wystaje nad deskę ale poza tym jest dobrze widoczny. Mi osobiście nie jest to do niczego potrzebne. Wolałbym samochód w ogóle bez ekranu. Wkurzające są systemy pseudobezpieczeństwa - znaki, trzymanie pasa - to się w ogóle nie nadaje do jazdy po mieście. Akurat w tym VW można je łatwo wyłączyć. Tak samo gaszenie silnika - ja nie wierzę w to, że to jest jakaś oszczędność i myślę że to w ogólnym rozrachunku szkodzi silnikowi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag. za krótko z tego korzystałem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest idealnie. Troszeczkę więcej miejsca niż w Foresterze - ogólnie wydaje się bardziej masywny, maska jest wyżej i siedzi się też trochę wyżej.
5,0
Wyciszenie
bez uwag. jest cicho, nic nie skrzypi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno ocenić ale wydaje mi się, że koszty takie same jak we wszytskich suvach z małym silnikiem czyli nieduże
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny są kosmiczne. Jak tak dalej pójdzie to chińskie suvy jak będą miały 4x4 i silnik pow. 250 km to wykończą VW z takimi cenami - np. taki Jaecoo już jest bardzo blisko. Taki samochód czyli de facto sprzęt AGD powinien kosztować 150k zł i 180k w wersji najmocniejszej a kosztuje 260k. To nie jest tyle warte i nie wiadomo z czego wynika teka cena. To jest 30 średnich warszawskich pensji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja ich nie doświadczyłem ale skoro klient z takim samym samochodem mówi o problemie i tu kilka osób o nim pisze, to coś jest na rzeczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag, będzie wiadomo za kilka lat ale silnik 2.0 VW nie jest nowy i ma dobre opinie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 eTSI 150KM 110kW
[l/100km]