Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touareg I

Mimick, 11 lat temu
Silnik 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Touareg I 5.0 V10 TDI 313KM 230kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wielki moment obrotowy. Mimo wielkiej masy auto jest dzięki niemu żwawe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Poduszki zawieszenia pneumatycznego.
Inne : Klimatyzacja, sprzęgło zerwane mimo sprawnej sprężarki.
4,0
Całokształt
Jest to bardzo dobre auto. Jednak brakuje mu niezawodności. Jest dosyć drogie w utrzymaniu (nie tylko ze względu na koszty paliwa).
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tą pojemność, silnik nie jest specjalnie głośny. Ma ogromny moment obrotowy. Jak na tak duże auto jest dosyć żwawy,
4,0
Skrzynia biegów
To pierwszy automat jakiego posiadam, więc nie mam odniesienia. W normalnym ustawieniu skrzyni trochę ospały, ale oszczędniejszy (choć to słowo do tego auta nie pasuje). W trybie sportowym działa już dużo żwawiej, pozwala świetnie przyspieszać.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, kontrola trakcji działa zadowalająco. Nie jest to jednak auto terenowe, choć w cięższych warunkach radzi sobie nieźle. Pneumatyczne zawieszenie jest dość dużym atutem, choć na polskie warunki tryb comfort jest wciąż nieco twardy, jendak tryb sportowy świetnie nadaje się w trasę.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo tego, że auto jest duże, to nie ma większych problemów z orientowaniem się w przestrzeni. Duże lusterka boczne pozwalają ogarnąć wzrokiem całe otoczenie auta. Jedynie spoglądanie przez tylną szybę jest nieco kłopotliwe, zwłaszcza gdy mamy wmontowane wszystkie zagłówki z tyłu.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa zadowalająco, podział na strefy daje spore możliwości kontroli. Podgrzewane fotele to super sprawa w zimie. Niestety konstrukcja układu klimatyzacji jest nieco innowacyjna, miałem już problem z zerwanym sprzęgłem (które nie jest monitorowane przez komputer), dosyć kosztowna sprawa, zwłaszcza że serwis twierdzi iż trzeba do tego wyciągać silnik. Jednak gdy podumali w zakładzie to udało się bez tak radykalnych środków.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni na pewno nie brakuje, jednak zważywszy na to że jest to tak duże auto, mogłoby jej być więcej.
4,0
Wyciszenie
Dźwięki zewnętrzne podczas jazdy są słabo słyszalne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wiadomo - jest duże, ale i silnik jest duży, jeśli chcesz oszczędzić, to auto nie jest dla ciebie. Sporo drobnych problemów, zdarzył się i problem z klimatyzacją i zawieszeniem pneumatycznym, nie były to tanie naprawy. Trzeba tu zwrócić uwagę na to, że silnik ten jest bardzo ciężką konstrukcją, i dopiero większe warsztaty są w stanie taki silnik wyciągnąć, a ponoć wiele napraw tego wymaga, tak przynajmniej twierdzi producent.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pośród konkurencji, oferuje podobne cechy, w nieco niższej cenie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co prawda auto mam z drugiej ręki, więc kto wie co się z nim działo. Komunikat błędu po przekręceniu kluczyka to dosyć częsta sprawa. Błędy jednak często są bezpodstawne, wystarczy skasować komunikat.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie można liczyć na to, że gdy pojedziemy w ciężki teren to auto nas nie zawiedzie. Sam silnik nie dostarcza kłopotów, ale układy pomocnicze mogą zawieść.

On - zużycie paliwa dla silnika 5.0 V10 TDI 313KM 230kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen Touareg I