Szukaj

Informacje o Volkswagen Touareg I

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2002, średniej wielkości SUV (segment I). Volkswagen Touareg jest drugim w historii Volkswagena (po niegdysiejszym VW 181 „Kurierwagen”) autem terenowym. Samochód został opracowany w kooperacji z Porsche i jest powiązany z modelem Cayenne. Obydwa modele m.in. powstały na tej samej płycie podłogowej. Volkswagen Touareg został poddany faceliftingowi w roku 2006. Druga generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2010. Model był niejednokrotnie nagradzany, m.in. w plebiscytach na najlepszy SUV magazynów „Motor Trend”, „Car and Driver” i „Four Wheeler”.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zbędnych fajerwerków powstał samochód ładniejszy od swojego poprzednika i znacznie ładniejszy od wielu rynkowych konkurentów. Zachowawcza sylwetka? Jeśli dobrze skomponowane proporcje i eleganckie linie to synonim asekuranctwa, to niech tak asekurują się wszyscy projektanci. ~Powagosław
Luzacjusz
Może jest nudny i bez polotu. Może wygląda jak przerośnięty Golf skrzyżowany z Polo. Może udaje krewnego Porsche. Może jest jak cover znanej piosenki, a nie oryginał. Ale to cover, który śpiewa Joe Cocker, a robi to on często lepiej od pierwowzoru. Zresztą, zapytajcie Beatlesów. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Turek
Volkswagen Touareg I
SUV 2.5 R5 TDI 174KM 128kW
Silnik ma rozwiązania które są z góry skazane na porażkę. Aluminiowy blok bez tulei z Plazmowo nakładaną warstwą nikasilu która się ściera i silnik żre olej nie ma mocy - kapitalny remont... Plastiki w środku z plasteliny, ścierają się pod palcem bez paznokcia... Dużo miejsca wygoda. Słabo działa EDS i mały wykrzyż zawieszenia. Nie da się włączyć samej blokady bez reduktora, trochę lipa. Zaznaczyłem że bym nie kupił drugi raz ale to ciężko powiedzieć, są plusy i minusy zobaczymy co będzie dalej.
4,6
~Robert
Volkswagen Touareg I
SUV 3.2 i V6 24V 220KM 162kW
Duży bezpieczny SUV. Po przejechaniu 100.000 km mogę go ocenić z dużym obiektywizmem. Komfort i wielka satysfakcja z prowadzenia. Bogate wyposażenie oraz sporo dodatków, których nie znajdzie się w zwykłych osobowych samochodach czynią z niego niezwykle przydatne auto. Nie jest to samochód wyścigowy ale auto którym można podróżować komfortowo i bezpiecznie z rodziną zarówno latem po bezdrożach i błotnistych leśnych drogach jak i zimą po zaśnieżonych Alpach w drodze na narty. Tam gdzie inni się zatrzymują Touareg odkrywa swoje prawdziwe oblicze. Nie bez znaczenia jest też możliwość zabrania ze sobą sporej przyczepy kempingowej na letnie wypady poza miasto. Nawet tam gdzie droga nie sięga i zwykłe osobówki nie docierają w niezbadane tereny.
4,2
~Maszynista hazardowy.
Volkswagen Touareg I
SUV 3.0 TDI 240KM 177kW
Najlepsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Uniwersalne, duże nadwozie, pakowne i komfortowe. Wyższe nadwozie = wyższa pozycja za kierownicą, do daje poczucie bezpieczeństwa, ponadto o wiele łatwiej do niego wsiąść a potem się wytoczyć. Dla mnie to istotne, mam spore gabaryty. Z silnikiem 3.0 tdi nie jest to oczywiście rakieta ale po wirusie na 290 kM i 605 Nm jeździ się bez kompleksów, bo w ok. 7-8 sekund wyrywa się do 100 km/h. No a przy wyższych prędkościach pow. 120 km/h elastycznością przewyższa mniejsze i lżejsze auta. Bardzo mocna 3 i 4 w automacie tiptronic ( w tym zakresie prędkości silnik ma najwyższy moment obrotowy). Ze startu większość aut go wyprzedza o jakieś 5-8 metrów 2-3 sekundy (masa ponad 2,5 tony!) jednak kiedy Twaróg wrzuci se trzeci i czwarty bieg nie ma mocnych... (może jakby kto ważył 1500 kg i miał mocy ponad 300 kM to może...). Muzyka seryjna rns510 nie jest taka wystrzałowa jak BOSE w Audi ale daje radę. Komfort zawieszenia dzięki pneumatyce porównywalny z dużymi autami klasycznej budowy (Mam na myśli auta typu A6 i 8 czy Merole E klasy). Jest sprężyste i ma duży skok, nie twardnieje po załadunku ludzi i waliz, jak to bywa w klasycznych maszynach. Miejsca z przodu nieprzyzwoicie dużo, zaś z tyłu wystarczy dla każdego poniżej 2m. Dzieci mogą nogami wymachiwać i grać w berka. Za dowód moich słów niech wystarczy to, że przesiadłem się na Twaroga z Audi A8 i od tamtej pory nie chcę myśleć o innych autach. A8 było o wiele szybsze i ładniej wykończone, ale to koniec jej zalet. Dzisiaj A8 to tylko przykre wspomnienie. Twaróg jest cichszy we wnętrzu, bardzo łatwy i intuicyjny w kierowaniu i obsłudze. Jest Sprytny w mieście choć wydaję się duży. Pozwala wjechać w jakieś wertepy, jak trzeba z łatwością może pociągnąć przyczepę, jest niezastąpiony na mokrym- śliskim slipie, do wodowania łódek i skuterów na ten przykład- dla mnie to ważne, bo lato spędzam na wodzie. No i nie trzeba dla niego dwóch miejsc parkingowych. Jest autem dopasowanym do mojej wagi, rozmiarów, temperamentu, trybu życia, kieszeni i koloru włosów mojej żony.
Średnie spalanie dla Volkswagen Touareg I
13,1 – 17,6
l/100 km
10,2 – 13,6
l/100 km
17,0 – 20,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,3
Volkswagen Touareg I
SUV 3.2 i V6 24V 241KM 177kW
Auto jak każde auto terenowe/uterenowione i pełnowymiarowe pali BARDZO DUŻO. Owszem zapewne można uzyskać 15/100 km jadąc 100 km/h na autostradzie i najlepiej za kimś. Ale kto kupuje sobie takie auto, żeby tak jeździć? Przy normalnej jeździe= tak jak jeżdżę limuzyną 200konną= czyli 140-160 na autostradzie auto spala ok 18- 19 litrów LPG. Po mieście od 20 litrów w górę. Pojazd z automatyczną skrzynią, koła 30 cali, 40 tys km zrobione. PS: Jak widzę, że ludzie piszą 10,7 l to nie mogę się powstrzymać od śmiechu. W realnych warunkach drogowych nie ma takiej możliwości. Pisanie takich bzdur to chyba usprawiedliwianie się przed sobą czy żoną jeżeli chodzi o kwestię zakupu auta.
12,2
Volkswagen Touareg I
SUV 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
Najmniejsze spalanie wg komputera to 7,83 po Mazurskich Drogach bez korka jadąć średnio 70-90, w Warszawie w realnym wyliczeniu nie wg wskazań kompa w codziennych korkach bez szybkiej jazdy tylko normalna jazda w miesćie spalanie wyniosło 11,83 (wyliczone po zatankowaniu nie z komputera), jazda normalna w Warszawskich korkach i to nie małych z normalnym trybem czyli korzystanie z mocy silnika spalanie 16-17 litrów ON. W przypadku jazdy pod pełnymi żaglami auto spali ile wlejesz - nawet ponad 20 litrów ON, ale pamiętaj, że to V10 i 2,5 tony plus 2 turbiny. Auto nie jest takie straszne jak go malują , w mieście przy normanej jeżdzie można usyskać spalanie 12-14 litrów (LATO) - jak na taki tonaż i moc to bdb wynik - odejście auta rekompensuje wydatki na paliwo :) Nie to nie jest Passat 1.6 TDI B7, który spala 7 litrów na 100 w mieście i 5,5 w trasie, ale dla porównania INsygnia 2.0 170KM 4X4 spalała mi 12 litrów w mieście także jestem pozytywnie zaskoczony spalaniem Turka bo spodziewałem się spalania w mieście na poziomie 20 litrów
12,2
Volkswagen Touareg I
SUV 5.0 V10 TDI 313KM 230kW
to zalezy, auto to nie jest konstrukcja cepa, niestety wymaga większych nakładów niż passat czy golf, ale są zamienniki, można regenerować elementy itp - da się przeżyć, ale nie ma co się okłamywać nie zrobisz przeglądu za 300zł Filltr powietrza 39zł x2 Filtr oleju 40 zł Olej tylko norma 506.01 12L 412zł Filtr i olej w skrzyni biegów 480zł klocki zależy rozpiętość od 200do 500 zł, ksenony komplet 290 zł Świeca żarowa 130zł , grubsze rzeczy np amortyzator pneumatyczny 1400 regenerowany, wał 1200 z nową podporą po regeneracji
Awaria sterownika climatronic
  • Volkswagen Touareg I 4.2 i V8 32V 310KM 228kW 2003-2006
  • instalacja elektryczna
  • 280 tys. km
Witam serdecznie, Posiadam Touarega z 2003 roku, 4.2 benzyna. Pewnej pięknej słonecznej niedzieli zaparkowałem go pod sklepem na 2h i po powrocie nie działał panel sterowania nawiewami/klimatyzacją. Całkowicie zgasł, żadne diody ani wyświetlacze nie działają. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok. Z objawów jest jeszcze to, że po przekręceniu kluczyka do 1-szej pozycji uruchamia się wentylator pod maską (ten większy, chyba od klimy) na pełne obroty (brzmi jak start samolotu) i chodzi cały czas, po odpaleniu silnika też. Wymieniłem już panel sterujący dwa razy (kupiłem najpierw jeden, tani, nie zadziałał, uznałem że zepsuty, więc kupiłem drugi, droższy i rzekomo sprawny - ten sam efekt). Sprawdzałem napięcie w kostce pierwszej od prawej patrząc od frontu i na jednej parze było 12v na innej 5v, więc coś tam niby się dzieje.. Komputer pokazuje takie błędy (był wymieniany akumulator tego samego dnia, więc i od zawieszenia coś się pojawiło): VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 7L - VW Touareg Scan: 01,02,03,05,06,08,09,15,16,17,19,1C,22,29,34,36,37,39,46,47,55,56,65,68,6E Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4D0 907 560 BQ Component: 4.2L V8/5V G 0050 Coding: 0011875 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0110 1101 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 09D 927 750 J Component: AL 600 6Q 0346 Coding: 0004136 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 907 379 C Component: ESP ALLRAD MK25 0107 Coding: 0014593 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 000 - - Address 05 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 135 J Component: Kessy 6400 Coding: 0000232 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 937 049 K Component: 2703 Coding: 0105661 Shop #: WSC 00012 2 Faults Found: 00907 - Intervention load Management 000 - - 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication Skipping Address 15-Airbags Address 16 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 953 549 D Component: Lenksäulenmodul 3301 Coding: 0000031 Shop #: WSC 31414 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 920 880 L Component: KOMBIINSTRUMENT RB4 2935 Coding: 0001111 Shop #: WSC 40950 2 Faults Found: 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway KCAN 0101 Coding: 0000006 Shop #: WSC 31414 3 Faults Found: 01320 - Control Module for Climatronic (J255) 004 - No Signal/Communication 00464 - Control Module with Display for Radio and Navigation (J503) 004 - No Signal/Communication 01304 - Radio 004 - No Signal/Communication Address 22 ------------------------------------------------------- Controller: 0AD 927 755 BE Component: TRANSFERCASE 0122 Coding: 0000000 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Address 29 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 157 Component: EVG GDL+AutoLWR(l) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 34 ------------------------------------------------------- Controller: 7L6 907 553 B Component: LUFTFDR.-CDC- 3C1P1 3650 Coding: 0015520 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 01598 - Drive Battery Voltage 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 004 - No Signal/Communication Address 39 ------------------------------------------------------- Controller: 3D0 909 158 Component: EVG GDL+AutoLWR(r) X012 Coding: 0000003 Shop #: WSC 31414 1 Fault Found: 00492 - Body kink Angle from Level Control Module 008 - Implausible Signal - Intermittent Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 959 933 E Component: 1G HSG 0201 Coding: 0000065 Shop #: WSC 40950 No fault code found. Address 68 ------------------------------------------------------- Controller: 7L0 955 119 F Component: Front Wiper 2416 Coding: 0000004 Shop #: WSC 31414 No fault code found. End -------------------------------------------------------
Problem rozwiązany
1 komentarz
stukanie podczas skręcania
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • inne
Witam. Mój touareg podczas skręcnia w prawo lub w lewo, wydaje dziwne dźwięki.. Coś stuka, wali, boksuje(nie wiem jak to dokładnie określić), jakby coś przeskakiwało. Odgłosy te dochodzą z tylnego prawego koła. Koło aż skacze. Wcześniej stukało w lewym, to mechanik przełożył przeguby i teraz stuka w prawym. Nastepnie całkowicie Wymienił przeguby, ale niestety dalej nawala! A gdy gaszę auto, to wyczuwam jakieś dziwne szarpnięcie, jednak dzieje się tak tylko wtedy gdy jest stukanie w kole. Stukanie nie jest regularne. Jest dzień, że wogóle nie stuka, a niekiedy nawala przy każdym skręcie, mniejszym lub większym, obojętnie na jakiej nawierzchni, czy to suchej, mokrej, kamienistej, czy piaszczystej. Miał ktoś może nie mam pojęcia jaka jest przyczyna..
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Pękający kolektor wydechowy
  • Volkswagen Touareg I 2.5 R5 TDI 174KM 128kW 2002-2010
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Cały kolektor pęka na wszystkich sprawach. Porażka konstrukcji, kolektor wykonany z blach prasowanych z kilku części i pospawane że sobą. Wszystko jest czarne pod maską a w kabinie spaliny auto zaczyna zamulać jak duży przedmuch. Na szczęście są zamieniki żeliwne 500-800zl

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 32
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
O tym aucie wypada powiedzieć dużo więcej , auto bardzo dopracowane pod każdym względem technicznie , silnik o mocy 450 km dostarcza bardzo wiele radości z jazdy , po zagazowaniu auta wszystko pozostało nienaruszone , moc jak najbardziej została na miejscu , spalanie auta wzrosło o 2 litry gazu co jest bardzo dobrym wynikiem spalanie w granicy 20 litrów , przy spokojnej...
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
Auto o kosmicznej mocy i kosmicznym spalaniu co spowodowało założenie instalacji lpg . Silnik po założeniu nie zmienił swojego charakteru pracy . Wszystko pięknie zamontowane w Landi w warszawie . Panowie zrobili kawał dobrej roboty .
5,0
Volkswagen Touareg I
SUV 6.0 W12 48V Sport 450KM 331kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Samochód sprowadziłem osobiście ze stanów , jednak po przejechaniu 100 km zorientowałem się że spalanie benzyny jest nie do przyjęcia na polskie realia , od razu zdecydowałem się założyć instalacje gazową , koszt dość znaczny jednak chciałem pojeździć dłużej tym autem , Instalacja serwisowana średnio raz do roku , bardzo zgrana instalacja . Polecam
Volkswagen Touareg I