Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran I

nordjp@poczta.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
3,38
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Funkcjonalnośc nadwozia i przestrzeń w kabinie. Wygodne fotele, choc twarde.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Problemy z rozruchem ciepłego silnika - nie do naprawienia w ASO VW i innych. Dopiero pomoc firmy tuningowej która potrafiła poprawic błąd w oprogramowaniu kasety sterujacej silnikiem pomógł. Wiele Turanów z tym silnikiem ma taki problem.
Przeniesienie napędu : Do legendy urósł problem z dwumasowym kołem zamachowym w rodzinie samochodów VW. Miałem kilkanascie aut, i w żadnym z nich oprócz tego Tourana nie było problemu ze sprzęgłem. Porazka konstrukcyjna VW.
Zawieszenie : Typowe dla VW - zawieszenie twarde, przenoszące ma nadwozie każdą rysę na drodze. I nie jest to wina zużycia elementów zawieszenia lecz takiej jego charakterystyki. Bez porównania lepiej wypada tutaj choby Renault Megane, którym jeżdżę na codzień.
2,0
Całokształt
Gdyby nie te wady jak opisane z rozruchem silnika, sprzęgłem oraz charakterystyką zawieszenia, Touran byłby dla mnie samochodem idealnym na długi czas eksploatacji. Mam nadzieję, że VW poprawił te mankamenty w nowym wcieleniu tego samochodu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby nie usterki związane z oprogramowaniem silnika, dał bym ocenę maksymalną. Doskonałe przyspieszenie nawet na 6 biegu jest dowodem wielkiej elastyczności sinika. Kabina powinna byc lepiej izolowana akustycznie od silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynne i lekkie załaczanie, biegi doskonale dobrane do charakterystyki silnika.
2,0
Układ jezdny
Typowe dla konstrukcji VW twarde zawieszenie, przenoszące wszystkie nierówności na karoserię. Awarie łożysk pisty tylnej, źle wygłuszone nadwozie od układu jednego - kół. Przy przebiegu 130 000 km nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, amortyzatory bez uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Po diabła małe okienko przy słupku A ? Ani je umyc od środka, ani nic w nim nie widac.
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne, choc twarde fotele. Siedząc za kierownicą wszystko pod ręką, logicznie zaprojektowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo pojemny samochód, wnętrze nadaje się do przewozu nietypowych elementów bagażu, masa schowków mniej lub bardziej potrzebnych, wyjatkowo duża przestrzeń dla pasażerów w drugim rządzie siedzeń. Nie znam bardziej pojemnego auta w klasie tych mini vanów.
2,0
Wyciszenie
Jak opisałem, źle wyciszone wnętrze od silnika i kół.Nie ma uwag do szumu opływu powietrza wokół samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dałem ocenę dobrą jedynie ze względu na niskie zuzycie paliwa. Gdybym chciał z każdą usterką jechac do ASO VW, został bym w skarpetkach. Nie dośc że wątpliwa jest ich jakośc usług - doprawdy, mogę z czystym sumieniem generalizowac, nie potrafią zdiagnozowac powodu trudnego rozruchu ciepłego silnika od 2007 roku do teraz -12.2008. O historiach sprzęgła - na szczęście nie w moim aucie - szkoda pisac. Nie bez powodu Touran jest najbardziej awaryjnym autem w statystyce niemieckiego ADAC. Gdyby poprawic te powszechnie już znane usterki ( może bieżące wersje już ich nie mają ?) to byłby to samochód na długie lata. A tak, to jest gniot którego trzymam tylko dlatego, że sprzedając go w tej chwili, dostałbym za niego grosze.
2,0
Stosunek jakość/cena
Wobec niezrozumiałej dla mnie w Polsce wysokiej oceny postrzegania marki VW, nie dziwię się że można zapłacic za Tourana duże pieniądze. Touran jest warty swojej ceny, lecz nie z tymi wadami o których piszę powyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Obudowa filtra powietrza z dolotami, osłona akumulatora, to elementy które jeśli się ich nie przerobi po swojemu, to powodują okropny chałas przy pracy silnika na biegu jałowym. Wpadają w drgania i hałasują. W drobiazgach nie mam naprawdę czego się czepic, nawet na siłę. Szkoda że nie jest tak z ważniejszymi rzeczami.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana łozyska pisty tylnego koła, trudności w rozruchu ciepłego silnika wadliwie działające - szarpiące sprzęgło, wymiana chłodnicy klimatyzacji, błędy w układzie poduszek powietrznych ( zniknęły same po skasowaniu ich przez serwis), aktualny wyciek oleju z przedniego uszczelniacza wału korbowego.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touran I 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touran I