Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran III

Flaszkens, 6 lat temu
Silnik 1.4 TSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen Touran III 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przyjemność jazdy z tempomatem adaptacyjnym
5,0
Całokształt
Przesiadka ze Skody Octavii z 2010r do nowego Volkswagena Tourana w wersji HighLine była bezproblemowa. Wręcz konieczna bo 3 dziecko w drodze. W stosunku do starego samochodu to wręcz przeskok o kilka klas. Jakość wykończenia, komfort, możliwości technologiczne sprawiają że jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Inna pozycja za kierownicą - wyższa , bardziej naturalna sprawia że w ogóle się męczę za kółkiem, a wsiadanie i wysiadanie jest o wiele łatwiejsze. Miejsca w środku bardzo dużo ale nie ma się wrażenia że jest się w autobusie. Z tyłu bez problemu mieszczą się 3 foteliki, lub 2 foteliki i normalnych rozmiarów osoba dorosła. Prowadzi się go dobrze , chociaż wiadomo mogłoby być lepiej. Nie żałuję wyboru (jak na razie :-)) To jest pierwsza moja opinia po zaledwie 1300km i miesiącu użytkowania. Postaram się na bieżąco opisywać ten samochód bo opinii jest mało.
Wrażenia
4,0
Silnik
rozpędzenie się do 140km nie sprawia mu najmniejszego problemu, ma całkiem niezłe odejście jak na tę klasę samochodu. Żwawy , elastyczny i cichy. O wiele większa kultura pracy niż 1.4TSI 122km z przed 8 lat. Jak na razie nie testowałem mocniej jego możliwości bo jest zima, nowe opony i nie dotarty jest. Średnie spalanie z 60% miasta i 40% dróg podmiejskie wychodzi równe 9L/100. W lecie i jak trochę się silnik dotrze pewnie będzie o litra mniej.
4,0
Skrzynia biegów
Nowa skrzynia w porównaniu do tej z przed 8 lat działa podobnie. Nie zauważyłem jakiś znaczących różnic, może po za gałką zmiany biegów, która kiedyś była wygodniejsza ;-) Ogólnie bardzo duży komfort jazdy z DSG - polecam każdemu. Skrzynia dobrze przewiduje i w porę zmienia biegi aby jazda była bardzo płynna. W ogóle nie czuje się zmiany biegów chyba że jeździ się agresywnie albo przy wyprzedzaniu jest 0,5-1 sekundowa dziura na kick-down. Można się do tego przyzwyczaić. Jako minus to niestety ale trwałość DSG jest niższa niż skrzyń manualnych. Po 100kkm trzeba już mieć zarezerwowane jakieś kwoty na ewentualne naprawy które nie są najtańsze. Przykładowo wymiana mechatroniki to koszt prawie 5000zł, sprzęgieł czy dwumasy to ok 2000-2500zł.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się go prowadzi. Komfort super. Na minus to przy większych prędkościach podmuchy wiatru są bardzo odczuwalne i buja samochodem. Dodatkowo przy nierównościach też nim trochę buja jak jakieś dziury czy progi zwalniające. Ogólnie nie jest to woź drabiniasty. Bardzo dobry profil skrętu. Manewrowanie nie sprawia w ogóle problemów a czujniki i kamerka w tym pomagają. Tempomat z ACC jest super! ;)
5,0
Karoseria
Mi się bardzo podoba. Dodatkowe wstawki RLine do niebieskiego lakieru sprawiają że czysty w dobrym świetle prezentuje się rewelacyjnie. Wymiary bardzo rozsądne. Nie jest to autobus przy zachowaniu ogromnej ilości miejsca w środku. Lakier grubości 100-140 mikronów (sprawdzałem przy odbiorze)
Komfort
4,0
Widoczność
Do niczego nie mogę się bardziej przyczepić. Widoczność bardzo dobra. Ogromna przednia szyba, ale i tak trzeba wyglądać aby zobaczyć światła jak się stoi blisko ;-) Tutaj to chyba tylko C4 i opel zafira z odsuwaną podsufitką są mistrzami widoczności. Trójkąty przy słupkach A mimo iż nie najmniejsze to dla mnie zbędne albo jeszcze się nie nauczyłem z nich korzystać, albo nie zwracam na to uwagi. Przez tylnią szybę bardzo dobrze widać ale tylko jak jest schowany zagłówek środkowego rzędu bo inaczej sporo zabiera. Nie przekonałem się jeszcze do opuszczanego prawego lusterka, ale to pewnie kwestia czasu, daje większe możliwości. Szkoda że nie jest też lewe opuszczane ale widocznie nie można mieć wszystkiego. Czujniki na 5 pkt, kamera na 3. Dobra jakość obrazu kamery ale szybko się brudzi i trochę powiększa obraz przez co można się oszukać. Bardzo słabe oświetlenie bagażnika. Bardzo dobre reflektory Top LED - polecam.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w grupie VW zawsze na 5, tzn 4 za nawigację, ale daję 5a powinno być 4.5, ale o tym dalej ;-). Wszystko na swoim miejscu, intuicyjne, nie przeładowane a tam gdzie trzeba to są pokrętła bądź przyciski. Komputer/wyświetlacz żwawy, nie przycina się , dobrze reaguje na dotyk, nawet w rękawiczkach. Jak się palec przybliży to już zwiększa ikony. Ogarnąć się w menu dosyć prosto. Zarządzanie mediami z karty SD proste z podziałem na foldery / wykonawców albumy. Pierwsze wrażenia z nawigacji powinny obniżyć ocenę ale daje jej jeszcze szanse. Generalnie obsługa niezła, komunikaty czytelne. Sama mapa mogłaby być lepszej jakości wizualnej ale plus za wyświetlanie podpowiedzi na środkowym małym wyświetlaczu między zegarami. Prowadzenie z opcją trafiku (tylko po wifi, szkoda ze nie po bluetooth z telefonu) wprowadziła mnie w Warszawie na niezłe miny by potem mnie nieźle z nich wyciągnąć zatem dalej testuję tę opcje. Zestaw głośnomówiący na 5! Mini minus to tylko jeden haczyk w bagażniku ... Warto dokupić siatkę i przypiąć do klamer. Brakuję również informacji gdziekolwiek czy świeca się światła dzienne czy mijania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje i szybko chłodzi a powietrze czyściutkie i przyjemne. Klimatyzacja 3 strefowa (czyli kierowca, pasażer z przodu i osobna regulacja na tył).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna ilość miejsca. Zarówno dla kierowcy , jak i pasażerów. Tylni rząd kazdy fotel można osobno regulować pochylenie jak również przesuwać przód/tył. Z tyłu 3 isofixy na czym mi zależało. Szkoda tylko że wycieraczki nie chronią tunelu środkowego z tyłu - muszę coś wykombinować na to. Fotele abrdzo wygodne w wersji HighLine. Polecam Ergoactive dla kierowcy - podgrzewanie spoko + wysuwana część pod uda dodaje komfortu. Duży głęboki bagażnik ale chyba troche niski pod rolętą przez co nie dokońca wierzę w te 734litry. Ale w razie co można trumne na dach do relingów dać więc miejsca nie zabraknie napewno. Inna pozycja za kierownicą - wyższa , bardziej naturalna sprawia że w ogóle się męczę za kółkiem, a wsiadanie i wysiadanie jest o wiele łatwiejsze.
5,0
Wyciszenie
do 140km/h na razie rozbujałem samochód i można śmiało rozmawiać bez podnoszenia głosu. Naprawdę cicho (przynajmniej w porównaniu z Octavią)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie średnia z dystrybutora 9l / 100km przy jeździe mieszanej 60 miasto / 40 po za miastem. Jak na razie po za paliwem i promocyjnym ubezpieczeniem (1.9% - czyli niezle) to nie miałem więcej wydatków na utrzymanie. Liczę na niższe spalanie po dotarciu się silnika i sezonach ciepłych.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość super a cena proporcjonalnie do niej. Są tańsze minivany ale według mnie wyglądają dużo gorzej. A tak naprawdę to czas pokaże
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie brak - za nowy samochód
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie brak i oby nigdy!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touran III 1.4 TSI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touran III