Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen Touran III

Andrzej Perk, 3 lata temu
Silnik 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volkswagen Touran III 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2018 - Oceń swoje auto
3,79
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Główny mankament: ruszanie - istna katastrofa. Spóźniona reakcja, później spowolnione, następnie koła nie są w stanie przenieść napędu na drogę i dopiero powyżej 30-40 km/h dynamiczne przyśpieszenie. Kolejny mankament - utrudnione wsiadanie z przodu, przy podniesionych fotelach. Plusy: stosunkowo wygodne wnętrze i możliwość zakupu z bogatym wyposażeniem (chociaż brak pełnej automatyki foteli), dobre zawieszenie, bardzo duży bagażnik (wersja 5 osobowa).
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie wiem "co" odpowiada za to dno: czy silnik, skrzynia (automat), zgranie jednego z drugim? W każdym razie z zatrzymania do ruszenia i dojścia do 40 km/h samochód potrzebuje bardzo dużo czasu! Nawet po wyłączeniu Start/Stopu poprawa jest (typowa jak w innych autach) ale stosunkowo niewielka! Jak samochód już ruszy (powoli jak pociąg) to po chwili próbuje gwałtownie przyśpieszyć i zrywa przyczepność (opony firmowe, letnie, nawierzchnia sucha). Kończy się drganiami a następnie nareszcie jest dynamiczne przyśpieszenie. Wszystko to powoduje, że w dużym ruchu miejskim auto jest dysfunkcyjne. Muszę podkreślić, że nie jeżdżę dynamicznie, jeżdżę minivanami i vanami różnych producentów (również z automatami różnych typów), ale "czegoś" takiego nie spotkałem dotychczas!
2,0
Skrzynia biegów
Nie wiem "co" odpowiada za to dno: czy silnik, skrzynia (automat), zgranie jednego z drugim? W każdym razie z zatrzymania do ruszenia i dojścia do 40 km/h samochód potrzebuje bardzo dużo czasu! Nawet po wyłączeniu Start/Stopu poprawa jest (typowa jak w innych autach) ale stosunkowo niewielka! Jak samochód już ruszy (powoli jak pociąg) to po chwili próbuje gwałtownie przyśpieszyć i zrywa przyczepność (opony firmowe, letnie, nawierzchnia sucha). Kończy się drganiami a następnie nareszcie jest dynamiczne przyśpieszenie. Wszystko to powoduje, że w dużym ruchu miejskim auto jest dysfunkcyjne. Muszę podkreślić, że nie jeżdżę dynamicznie, jeżdżę minivanami i vanami różnych producentów (również z automatami różnych typów), ale "czegoś" takiego nie spotkałem dotychczas!
4,0
Układ jezdny
Auto w sposób komfortowy "wybiera" nierówności i dobrze trzyma się drogi (jak na minivana). Promień skrętu typowy dla samochodów tej wielkości.
4,0
Karoseria
Kwestia gustu
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, chociaż słupek przedni trochę organiczna widoczność (typowe w autach produkowanych od kilkunastu lat). Jednak zajęcie "wysokiej" pozycji (podniesienie fotela) utrudnia wsiadanie.
3,0
Ergonomia
Po podniesieniu foteli z przodu, wsiadanie jest utrudnione (osoby starsze, chore). Samochód jest ścięty z przodu w związku z tym otwór drzwiowy jest "niski". Większość podstawowych ustawień jest możliwa na co najmniej 2-3 sposoby (przyciski, przyciski na kierownicy i wyświetlacz). Wyświetlacz działa dosyć dobrze, aczkolwiek "wchodzenie" w menu w trakcie jazdy jest trudne. Systemy automatyki jazdy działają poprawnie, aczkolwiek potrafią niemiło zaskoczyć (np. jazda w kolumnie w momencie wjazdu na rondo, czy też utrzymywanie pasa ruchu w ciaśniejszych zakrętach)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 3 strefowa działa poprawnie aczkolwiek wydajność nawiewów z tyłu jest tylko co najwyżej poprawna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po podniesieniu foteli z przodu, wsiadanie jest utrudnione (osoby starsze, chore). Samochód jest ścięty z przodu w związku z tym otwór drzwiowy jest "niski". Wersja 5 osobowa jest bez sensu. Wielki bagażnik bez możliwości powiększenia przestrzeni pasażerskiej (oczywiście dla dzieci przestrzeni wystarcza, ale żeby zrobić "salonkę" dla 4 rosłych dorosłych, przydałoby się trochę więcej miejsca na nogi - tym bardziej że bagażnik dla typowych zastosowań w wersji 5 osobowej jest b. duży/za duży). Każdy fotel z przodu reguluje się inaczej. Fotele wygodne, aczkolwiek regulacja skomplikowana (szczególnie półautomatyczny fotel kierowcy). Płaska podłoga z tyłu, paskowa regulacja foteli z tyłu. Potrzebowałem dużego i wygodnego ale nie za dużego (jazda w mieście) samochodu do przewozu osób starszych. Niestety oferta nowych minivanów jest bardzo ograniczona. VW oferował samochód z najlepszym wyposażeniem. Niestety samochód tylko poprawnie spełnia moje potrzeby/oczekiwania.
4,0
Wyciszenie
Samochód stosunkowo cichy nawet przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy "autobusowej" jeździe umiarkowane ok. 8-8.5l. Serwis (w zależności od opcji zakupu) wliczony w cenę. Poziom obsługi w serwisach VW raczej dobry (korzystałem z dwóch).
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tle oferty innych aut w tej klasie wielkości i wyposażenia - raczej dobry
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy dosyć ograniczonej eksploatacji (covid) po roku trudno oceniać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy dosyć ograniczonej eksploatacji (covid) po roku trudno oceniać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TSI EVO 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volkswagen Touran III 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Touran III