Szukaj

Ocena kierowcy - Volkswagen up! Hatchback 5d

Hayabusamen, 7 lat temu
Silnik 1.0 BlueMotion Technology 75KM 55kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 BlueMotion Technology 75KM 55kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,57
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy silnik i niskie spalanie. Wielki mały samochód. Zdecydowanie polecam.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
VW Up! 1.0 75 KM Bluemotion to rewelacyjne auto nie tylko do miasta. Plusem jest niskie spalanie, zwrotność, nowinki techniczne i spore wnętrze. Minusem jest brudząca się tylna szyba w deszczu, brak nadkoli tylnych i osłony silnika oraz czasami głośna praca sprzęgła na wolnych obrotach. Jeśli ktoś szuka małego i solidnego auta to zdecydowanie polecam UP-a. To auto jest bardzo dobre chociaż niepozorne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na postoju włączony silnik jest cichy. Do 90 kmh mruczy głośniej. Powyżej 90 kmh jest b. cicho. Rozrząd jest na pasku, który wg. instrukcji ma wytrzymać do 240.000 km. Ciekawe?! Mechanicy jednak zalecają kontrolę przy 150.000 km. Silnik jest elastyczny i wysokoobrotowy. Z wyprzedzaniem powyżej 3000 obrotów nie ma żadnego problemu. Trochę gorzej przy jeździe na 5 biegu i 80 kmh - konieczna jest redukcja biegu na niższy aby wyprzedzić. Komputer za wcześnie podpowiada też zmianę biegu na wyższy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje lekko i precyzyjnie jak w innych modelach grupy VW. Sprzęgło jest czasem głośne na wolnych obrotach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie że jest dość sztywno zestrojone. Układ kierowniczy pracuje niezbyt lekko. Dobra jest za to średnica zawracania - wynosi 9 metrów. Prześwit UP-a to 14,4 cm. Dużą wadą jest brak nadkoli z tyłu które wypada dokupić (700 zł w ASO) i brak osłony silnika (100 zł poza ASO).
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra dzięki dużym szybom. To auto 4 osobowe ale miejsca w kabinie jest sporo. Trochę za duże są przednie słupki.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Prosta obsługa wnętrza, klimatyzacji, radia i nawigacji. Auto ma trenera ekonomicznej jazdy i jest to świetny pomysł. Dodatkowo na ekranie można ustawić cyfrowy obrotomierz, temp. cieczy, temp. zewnętrzną, nawigację lub podłączyć za pomocą bluetooth telefon i mieć zestaw głośnomówiący. Nawigacja ma slot na karty micro SD także można słuchać MP3 i przeglądać zdjęcia. Czujniki cofania pokazują na ekranie odległość od przeszkody. Do 30 kmh samochód sam awaryjnie zahamuje w razie niebezpieczeństwa wypadku. Drzwi zamykają się bardzo ciężko, trzeba nimi trzaskać jak w maluchu. Odgłos zamykania drzwi też jest nieprzyjemny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się ogrzewa pomimo braku nawiewu na środku konsoli. Klima niestety jest słabiutka i niewydajna powyżej 25 stopni na zewnątrz. Wnętrze jest duże a nawiewy na desce są tylko dwa plus jeden na podszybiu. Klima nie radzi sobie ze schłodzeniem sporego wnętrza. W upalne dni lepiej Upem nie podróżować. Po liftingu poprawiono klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto ma 3,54 metra długości a w środku przestrzeni jest baaaaaardzo dużo. Siedzenia są wygodne, nie męczą na długiej trasie chociaż nie mają podparcia odcinka lędźwiowego. Siedzi się wyżej niż w Polo czy Ibizie. Plecy się tak nie męczą. Bagażnik jest malutki - posiada 251L pojemności ale za to bywa dwupoziomowy. Półka bagażnika nie posiada linek, trzeba podnosić ją ręcznie. Wnętrze mogłoby być lepiej dopracowane- brak np. podświetlenia niektórych przycisków.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych tj. 140 kmh w kabinie jest cicho. W mieście przy 50-60 kmh słychać mruczenie trzech cylindrów :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie to najmocniejszy atut tego auta. Diesle nie mają szans :) Up! nie ma konkurencji. Może to wpływ wersji bluemotion, czyli systemu start-stop, opon o niskim oporze toczenia i rekuperacji, czyli odzyskiwanie energii z hamowania. Przy spokojnej jeździe 80-90 kmh - średnie spalanie na odcinku 25 km wynosi 3,7L. Przy normalnej jeździe 100-110 kmh pali 4,2. Średnie spalanie z odcinka 5000 km to 4,2 L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest drogi - to fakt. Ale ma dużo nowoczesnej technologii na pokładzie i niezły wygląd. Z drugiej strony jest to samochód niedopracowany - jak zresztą każdy Volkswagen ale można się przyzwyczaić do niedogodnych drobiazgów. Prowadzi się go pewnie i przyjemnie a to jest ważne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 BlueMotion Technology 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volkswagen up! Hatchback 5d