Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Kombi

tomaszbatko2@wp.pl, 12 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 216 tys. km
Volvo 850 Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po prostu cały samochód jest bardzo miłym zaskoczeniem po fiatach, oplach renaultach, vw.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zimne luty w komputerze sterujacym ABS. Bezproblemowe przelutowanie.
Zawieszenie : Przez swoją szytwność szybko sie kończy na polskich drogach.
Silnik : Kłopoty z opalaniem, spowodowane najczęściej niewłasciwym kątem wtrysku. Bez problemu do ustawienia w każdym warsztacie zajmującym sie dieslami.
5,0
Całokształt
Auto w surowej bryle, które trzeba pokochać. Samochód 14-sto letni który wyposażeniem dorównuje obecnym pojazdom. Za ok8 tys zł dostaniemy: -ABS z systemem TRACS -Podgrzewanie foteli -4xElektryczne szyby -Tempomat -ASB -Climatronic dwustrefowy -Komputer pokładowy -Dwubiegową tylną wycieraczkę -Halogeny przeciwmgielne I jeszcze parę innych bajerów. Karoseria podwójnie ocynkowana więc nie ma mowy o jakiejkolwiek korozji. Temu samochodowi nie szkodzi 15-sto letni postój pod chmurką.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy: Obiektywnie pisząc, to jest trochę głośny. Ale to \"klekot\", nie będzie inny. Jeżeli decydujesz się na tą jednostkę, to odgłos jej pracy nie ma tu nic do rzeczy.
5,0
Skrzynia biegów
Sprawny automat daje niesamowita frajdę z jazdy. Trzeba dbać o ASB. Nie \"cisnąć\" zimnej skrzyni, jeżeli olej był wymieniany to pilnować wymian. Jeżeli nie, to nie dotykać, wymianą możemy napytać sobie biedy. Skrzynie AW5042LE to bardzo dobre jednostki i pionierskie w swoim układzie z boku silnika.
4,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie. Na jednym z forum napisano: \"Przy francuskich samochodach, 8xx to taczka\". Zgadza się, ale komfort jazdy na szosie jest w 8xx dużo większy niż np. w Lagunie. Coś za coś :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Można by rzec akwarium. Widoczność doskonała. Lusterko z \"martwym polem\" w standardzie. Ale... Ale trzeba pamiętać że mamy przed maska jakieś 15 cm niewidocznego zderzaka i w lusterkach wstecznych nie widać końca tyłu. Po prostu od słupków tylnych drzwi zwęża się i nie widać kufra. Kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Trzeba się przyzwyczaić że panel otwierania szyb jest pomiędzy siedzeniami przednimi, tylne już normalnie w drzwiach. Pozostałe przełączniki tak jak napisałem wyżej, dokładnie tam gdzie powinny się znajdować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą dość szybko się nagrzewa, dzięki fabrycznemu dogrzewaczowi płynu chłodniczego, a latem klimatyzacja doskonale schładza. Nic dodać nic ująć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Gabaryty mówią same za siebie. Mam 190 cm wzrostu, rzadko jeżdżę z tyłu w moim samochodzie, ale jak się to zdarzy to przedni fotel może być odsunięty na max do tyłu. Nie robi mi to różnicy. Miejsca ma pod dostatkiem, zarówno na nogi, jak i nad głową. Dziecko ma fabryczny fotelik w podłokietniku tylnej kanapy. Pasy oczywiście 5 x trzypunktowe. Dodatkowo dwie poduch z przodu + kurtyny boczne w fotelach (system SIPS).
5,0
Wyciszenie
W benzyniaku (miałem też T5) bardzo dobre, w dieslu dobre.Niemniej jednak rozmowa kierowcy z pasażerami tylnych siedzeń odbywa się w normalnym tonie bez odwracania głowy żeby coś usłyszeć. Dłuższa trasa nie męczy bólem głowy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa-doskonale. 2.5 litrowy diesel ciągnący prawie 2 tony spala w trasie 6 litrów (Wolin-Kraków) w mieście ok. 8 litrów. Znam osobiście ludzi którzy jak się postarali jechać oszczędnie to wydusili z niego 5.5 litra na 100 km. Ceny części w normalnych kosztach, mnóstwo części używanych, nowe tak jak do innych samochodów. Ogólnie panująca opinia o drożyźnie to wymysły i bzdura.
5,0
Stosunek jakość/cena
Śmieszna cena za tak wyposażone auto, z jednym z najlepszych silników w grupie VAG (silnik pochodzący z Audi A6 C4 AEL).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Kombi