Szukaj

Informacje o Volvo 850

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Klasa średnia

Volvo 850 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Volvo 850

Liczba ocen: 277
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Bartolomeo
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Volvo 850
Kupując 20 letnie auto nie spodziewałem się, że będzie aż tak niezawodne i nie sprawiające problemów w codziennej eksploatacji. Wszystkim stare volvo kojarzy się z autem wielkości tankowca czy chociażby sporej kamienicy a tak nie jest. Wymiarowo jest zbliżone do Octavii czy podobnych aut, których jeździ ogrom na ulicy. Nie trudno jest zaparkować w centrum czy na parkingu pod marketem itp. Owszem promień skrętu pozostawia wiele do życzenia ale można się szybko przyzwyczaić. Niestety nie jest to auto dla kogoś kto nie ma odpowiedniego zaplecza warsztatowego, ponieważ czasem trzeba zajrzeć tu i ówdzie, coś naprawić, coś wymienić jak to przy aucie, które ma już swój przebieg za sobą.
4,6
~benchi
Kombi 2.0 143KM 105kW
Volvo 850
Miałem już kilka samochodów. Przeszedłem już chyba przez wszystkie marki, typy i silniki jakie oferuje i oferowała technika motoryzacyjna. Japońskie, europejskie, amerykańskie. Silniki z benzynowe, wysokoprężne i zasilane LPG. Ze skrzynią manualną, automatyczną, sekwencyjną i CVT. Sedany, kombi, kabriolety, terenowe, vany i mikrosamochody. Po tym wszystkim mogę śmiało stwierdzić, że najważniejszym dla mnie kryterium jest wygoda. Co prawda komfort dla każdego oznacza coś innego. Jedni wygodę określają jako mnogość gadżetów w aucie klasy B, innym potrzeba amerykańskiego SUV'a z ogromną kanapą i miękkim zawieszeniem. Dla mnie wygoda to kilka ważnych aspektów takich jak: wygodne fotele niekoniecznie regulowane elektrycznie (w końcu robi się to raz), odpowiednio zestrojone zawieszenie, które nie łamie kręgosłupa kiedy przejeżdża się po ziarnku piasku ale też nie buja jak prom do Szwecji. Wygoda to także wyposażenie, które nie pozwoli odczuć dyskomfortu podróżowania (klimatyzacja, wydajne ogrzewanie, dobry system audio). Ważny jest również klimat wnętrza. Nie lubię się czuć jak w statku kosmicznym ale salon wiktoriański też nie jest dobrym miejscem na połykanie kilometrów. Komfort podróży objawia się również brakiem obawy o swoje życie, tzn. swoistym poczuciem solidności i bezawaryjności konstrukcji, którą się właśnie poruszam z prędkościami nierzadko wysokimi. Dodatkowego spokoju doda fakt, że jak zaistnieje taka potrzeba to wyprzedzenie tira odbędzie się płynnie i szybko, a to może zapewnić tylko odpowiednia jednostka napędowa, której kultura pracy nie niepokoi kierowcy podczas spokojnej jazdy na co dzień. Tym jest dla mnie wygoda i to wszystko zapewnił mi ten samochód. Do niedawna powiedziałbym, że kiedyś miałem już Volvo (V40 z benzyną i dieslem) ale teraz wiem, że to nie było Volvo. 850 to jest Volvo!
4,5
[email protected]
Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW
Volvo 850
Samochód sprawdza mi się znakomicie, jeżdżę bardzo dużo, fakt że to duże kombi umożliwia mi wykorzystanie go w pracy także nie mam na co narzekać i bardzo sobie chwalę. Wymagał jednak doinwestowania i poświęcenia czasu i pracy, aby doprowadzić go do stanu w jakim jest teraz. Jeśli ktoś szuka właśnie takiego samochodu, polecam go całym sercem, ale warto mieć świadomość że najczęściej będzie czekać właściciela dość spora inwestycja i w niewielu przypadkach będzie miała ona szansę się zwrócić. Jeśli nie jeździmy naprawdę dużo, chyba lepiej odpuścić. Sytuacja jest podobna jak z innymi \'niezniszczalnymi dieslami w kombi\' z tamtych lat. Osoby poszukujące konkretnych informacji zapraszam do kontaktu mailowego - służę pomocą.

Raporty spalania Volvo 850

Liczba raportów: 258
Średnie spalanie dla Volvo 850
8,4 – 14,8
l/100 km
6,9 – 7,3
l/100 km
6,1 – 17,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,9
Sedan 2.5 20V 170KM 125kW
Volvo 850
No cóż... jeśli trafimy trupa to będzie potrzebny duży worek pieniędzy, żeby go doprowadzić do stanu używalności. Ja przez ponad pół roku włożyłem blisko 3tys. natomiast chce mieć wszystko zrobione na tip top. Tak, że jak trzeba będzie to wsiądę i pojadę na drugi koniec kraju bez myślenia o tym czy auto da radę czy nie. Części są droższe ale wymienia się je 2 czy 3 razy rzadziej niż u konkurencji. Tuleje tylnej belki kosztują od 200-400 za sztukę. Wymienia się je raz na 15 lat? Spalanie też jest na odpowiednim poziomie. 2.5 170KM i 1400kg wagi musi swoje spalić. Jeśli dla kogoś te 12-14l przeraża to niech sobie odpuści. Ja mam założoną sekwencję i spala mi 13.5/100 w cyklu mieszanym. Po mieście i poza. Przy obecnych cenach paliwa wychodzi tak jakby palił 5l benzyny. Mi to nie przeszkadza ;)
10,2
Sedan 2.5 10V 144KM 106kW
Volvo 850
Wszystko zależy od tego, czego się oczekuje. To nie jest samochód dla skąpca, albo po prostu dla kogoś, kogo nie stać na samochód. Spalanie poniżej 10 l nie zejdzie. W długiej spokojnej trasie poza miastem średnia oczywiście będzie nieco mniejsza, ale w mieście się wyrówna, nawet do 12 l (przy ostrzejszej jeździe, albo w zimie). Ten silnik potrzebuje paliwa. Odwdzięcza się, ale wymaga. Silnik potrzebuje niemal 6 litrów oleju i, w zależności od stanu i przebiegu, potrafi go trochę wchłonąć w ciągu roku. Drogie ubezpieczenie. Samochód jest bardzo trwały, na pewno nie należy do awaryjnych, ale niektóre naprawy mogą być drogie, dlatego, że wymagają wiedzy. Na Śląsku jest ledwie kilka warsztatów, którym można powierzyć bardziej skomplikowane naprawy. To nie jest golf... Tego samochodu nie naprawia się spawarką, taśmą monterską i trytytką. On wtedy umiera bardzo szybko - widziałem takie.
15,4
Sedan 2.3 T5 225KM 165kW
Volvo 850
Auto zdrowe, na hamowni 226 KM i 294 Nm benzyna, 201 KM 294 Nm gaz. Spalanie w warunkach miejskich w Warszawie od 15 litrów gazu w zwyż nawet do 20. Co ciekawe dynamiczna jazda wcale nie oznacza dużo większego spalania w stosunku do szarpanej jazdy w korkach które podbijają spalanie masakrycznie. Zdecydowanie nie lubi miasta choćby ze względu na promień zawracania, natomiast w trasie mistrz, wyprzedzanie bajka, spalanie przy średnio-dynamicznej jeździe w jedynej trasie jaką się udało przejechać autem to 13,2 l/100 km gazu, włącznie z delikatnym upalaniem na lotnisku. Generalnie dobrze znosi gaz.