Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 850 Kombi

Johny, 8 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 662 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo 850 Kombi 2.5 TDI 140KM 103kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik który mimo ogromnego przebiegu nadal pracuje bardzo dobrze, jest elastyczny, nic w nim nie stuka. 2 lata temu w zimie miałem problemy z jego uruchomieniem - wystarczyło poprawnie ustawić kąt wtrysku i auto pali od strzała nawet w mrozy
5,0
Całokształt
O ile auto można oceniać za całokształt (nie można oceniać suva za łatwość jazdy w ruchu miejskim, ani auta segmentu A za właściwości terenowe), o tyle volvo 850 może dostać 5/5. Dla mnie jest to auto idealne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalny silnik do tego auta. Radzi sobie z jazdą w 5 osób i przyczepą, za to jadąc solo potrafi zostawić za lekką chmurą sadzy niejedno auto, a spalić przy tym średnio 5,76 L/100. Mimo dużego przebiegu jedyna rzecz która mnie trapi to koło dwumasowe które juz dawno powinno zostać wymienione, jednak koszt póki co nie do ogarnięcia. Po za tym pracuje bezawaryjnie. Wrażliwy jest jednak na ustawienie kąta wtrysku i innych parametrów sterujących.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo przebiegu, po którym większość aut osobowych spoczywa sprasowanych pod stertą innych wraków, skrzynia w moim volvo pracuje bardzo dobrze, biegi można zmieniać jednym palcem, hydrauliczne sprzęgło pracuje bardzo dobrze
4,0
Układ jezdny
Bardzo mały promień skrętu - jak na auto przednionapędowe wręcz rewelacyjny. Zawieszenie dość miękkie, przez co auto jest wygodne, ale przy szybkim pokonywaniu zakrętów staje się niepewne w prowadzeniu.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto wymaga przyzwyczajenia do gabarytów, potem staje się jednym z najlepszych do prowadzenia i manewrowania. Widoczność bardzo dobra w każdą stronę, trzeba jedynie pamiętać że poza długą maskę wystaje jeszcze dość mocno wysunięty zderzak
5,0
Ergonomia
Kierownica regulowana w każdym położeniu, fotele mają bardzo dużo regulacji. Deska rozdzielcza bardzo prosta i intuicyjna, a zarazem elegancka z drewnianymi wstawkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna radzi sobie dobrze nawet w upalne dni, a ogrzewanie pozwala jechać autem w lekkim ubraniu nawet w ciężką zimę, jednak dość awaryjna jest nagrzewnica, oraz tranzystor opornicy wentylatora. Czujniki temperatury wnętrza potrafią się zapchać od kurzu. Jeśli wszystko sprawne- rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu oraz nad głowami, do tego obszerny bagażnik. Przestrzeń w środku zagospodarowana bardzo dobrze
4,0
Wyciszenie
W moim egzeplarzu uszczelki bocznych drzwi potrafią zagwizdać, deska potrafi zatrzeszczeć - ale przebieg robi swoje. Silnik pracuje twardo i cały czas go słychać, ale nie jest męczący dla ucha i nie przeszkadza w rozmowie ani słuchaniu muzyki. Pod obciążeniem przy dużych obrotach zaczyna brzmieć dość rasowo za sprawą 5 cylindrów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po naprawieniu wszystkich zaniedbań poprzednich właścicieli auto staje się niemal bezawaryjne, przez 3 lata wymieniłem część uszczelnień silnika, oraz regenerowałem cieknącą pompę paliwa. Poza tym jedynym mankamentem jest wspomniana wcześniej dwumasa.
5,0
Stosunek jakość/cena
O ile trafimy na egzemplarz w dość dobrym stanie technicznym (większość może pochwalić się przebiegiem zbliżającym się powoli do 1 mln) oraz po niewielkich wypadkach (większość ma wątpliwą przeszłość) to dostaniemy za niewielkie pieniądze auto do wszystkiego - od rodzinnych podrózy, przez dojazdy do pracy po transport materiałów budowlanych czy nagłośnienia scenicznego. Volvo zawsze toczyć się będzie i dojedzie do celu - auto wymaga jedynie wymiany części na czas i częstej kontroli co dzieje się pod maską. Karoseria, o ile bezwypadkowa nie wymaga żadnej uwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To właśnie drobne usterki zdarzają się najczęściej. Cieknąca nagrzewnica to chyba najczęśtsza przypadłość. Poza tym tranzystor opornicy wentylatora, moduł sterowania wentylatorem chłodnicy, tylna wycieraczka. Zdarzyć może się że pęknie zębatka w liczniku kilometrów - koszt nowej 6 zł, wymiana 25 minut.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O ile nie spotkała mnie poważna awaria która unieruchomiłaby samochód, to duży przebieg odbija się na zużyciu wielu elementów, najwrażliwszym z nich jest dwumasowe koło zamachowe, co jest jedynym elementem przez który volvo odstaje trwałością od Mercedesa W124, a brak zamiennika z ofery Valeo powoduje że wymiana tego koła ze sprzęgłem to dość duży wydatek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 850 Kombi