Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 940 Kombi

wojtek (VOOYTAS), 9 lat temu
Silnik 2.3 i Turbo 165KM 121kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 297 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo 940 Kombi 2.3 i Turbo 165KM 121kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : 23 lata i poza kilkoma "bąblami" nie widać korozji. Przeglądy przechodzi na pełnym legalu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ hamulcowy
Inne
5,0
Całokształt
Prawdziwy samochód. Jeszcze z czasów gdy trwałe nie było wrogiem gospodarki. Wersja kombi jest samochodem niezwykle uniwersalnym. Mój samochód woził skutery ( wewnątrz dwa naraz) ciągnął lawety, jak była potrzeba był kamperem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wcześniej w moim egzemplarzu był sześciocylindrowy silnik 2.4TD (109koni) ze stajni VW. Dobry silnik ale dość mułowaty, nie było frajdy z jazdy. Po kilku latach zdecydowałem się na wymianę na silnik B230FK (2300 benzyna z turbiną, 8V -135KM). Dzięki kilku drobnym zmianom, moc podniosłem do około 165KM czyli tyle co w silniku B230FT. Zamontowałem instalację gazową i mam dość szybkie kombi w którym przejechanie 100km kosztuje podobnie jak w poprzednim silniku. Silniki benzynowe (2300) jakie montowano w volvo z serii 7xx, 9xx były bardzo wytrzymałe i dość proste w swojej konstrukcji. Mam świadomość ze w dzisiejszych czasach z silników 2300 producenci wyciskają moce powyżej 200km. Pamiętajmy w jakich czasach volvo 940 było na deskach konstruktorów.
4,0
Skrzynia biegów
Poprzednio miałem skrzynię M46 z over drivem (5 bieg na guzik). Nie miałem z tą skrzynią problemów poza lekkimi wyciekami. Udało się ją uszczelnić we własnym zakresie. Do pełni szczęścia brakowało płynności we wrzucaniu 1 biegu. Obecnie użytkuję skrzynię M90. Nie mam do niej większych zastrzeżeń poza tym że również biegi wchodzą troszkę opornie, mogę mieć już zmęczony egzemplarz.
4,0
Układ jezdny
Na plus - trwałość. Duże solidne elementy do których wymiany nie trzeba posiadać specjalistycznych narzędzi. Na minus - komfort tylnego zawieszenia (niestety sztywny most powoduje przenoszenie wstrząsów niezależnie które koło wpada do dziury :) Bywa że tył jest lekko "gumowy" - koleiny itd.
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium. Bardzo dobrze wyczuwalne krawędzie samochodu. Prawdziwe zderzaki a nie wydmuszki jak w dzisiejszych samochodach są dobrymi czujnikami zbliżeniowymi.
4,0
Ergonomia
Jak na samochód z początku lat 90 tych, jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję bez klimy. Wentylator jest dość wydajny. Zimą nigdy nie zmarzłem. Jezeli ktoś zdejmował deskę rozdzielczą to pewnie był tak jak ja zaskoczony wielkością układu nagrzewnicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
Na minus - duże szumy przy prędkościach powyżej 120 - 130KM/h. Niestety kształt 940 nie jest zbytnio aerodynamiczny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po zainstalowaniu LPG - jest przyzwoicie. Na samej benzynie byłoby kiepsko. Jednak pojemności 2.3 + 1400kg masy - tego się nie oszuka.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za przyzwoite pieniądze można mieć niezły samochód. Trudno jednak znaleźć ładny egzemplarz. Kombi często bywa mocno wyeksploatowane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód mam około 8 lat. Nigdy, nigdy nie był holowany. Uważam że te samochody się nie psują. One się zużywają w sposób bardzo przewidywalny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.3 i Turbo 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo 940 Kombi