Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo 960 Sedan

herbu, 6 lat temu
Silnik 2.5 i 24V 170KM 125kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 323 tys. km
Volvo 960 Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW 1990-1996 - Oceń swoje auto
3,85
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo solidnie wykonana karoseria, z porządnym zabezpieczeniem antykorozyjnym. I stylowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Fajne, nietuzinkowe auto. Obecnie mocno wyróżnia się na drodze zarówno gabarytami jak i wyglądem. Wykonane bardzo porządnie, z bardzo trwałych materiałów. Wnętrze, choć bardzo ładne, i wyglądające nadal bardzo dobrze, niestety jest niezbyt obszerne, szczególnie na tylnej kanapie. Od auta tej wielkości należałoby wymagać więcej. Mechaniczne całkiem przyzwoicie, choć nie idealnie. Auto dość niezawodne, choć z racji wieku i przebiegu awarie są nieuniknione. A naprawy niestety do tanich nie należą. Za to żadnych problemów z korozją. Grube blachy, solidne nadwozie - w Volvo czujesz się naprawdę bezpiecznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.5 R6 170 KM + LPG. Zaskoczył mnie ekonomią - spalanie średnie to około 13 litrów LPG, co przy skrzyni automatycznej i jeździe w dużej części miejskiej, jest zaskakująco dobrym wynikiem. Dynamika dobra, choć z racji gabarytów, raczej jest to nieodczuwalne. Co ciekawe - mimo przebiegu grubo ponad 300 tys. km (licznikowe, ale czy oryginalne...) auto nadal przyspiesza do 100 km w około 11 sek, co jest wynikiem katalogowym. Kolejnym plusem silnika jest brzmienie - R6 pięknie mruczy. Wygląd też ma niebagatelny - słyszałem już zapytania, czy to nie z ciężarówki. Faktem jest że rozmiary ma monstrualne. Elastyczność silnika na średnim poziomie, osiągi również jak na moc 170 KM. Można się spodziewać więcej. Choć masa i "opływowe" kształty robią swoje. Minus to spore zapotrzebowanie na olej - silnik bierze jakieś 3 litry na 10 tys. km.
5,0
Skrzynia biegów
Automat zmienia biegi miękko i niezauważalnie. Wszystkie tryby działają (sport, zima i ekonomiczny), jak również kick down. Minus jest to, że skrzynia odczytuje dane o prędkości z prędkościomierza, który często w tym autach przestaje działać, co skutkuje przejściem skrzyni w tryb awaryjny. Na szczęście mimo tego spokojnie da się jechać.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się słabo. Mało precyzyjnie. Za to duży minus. Natomiast za zwrotność i promień skrętu najwyższa ocena. Wystarczy wspomnieć tu, że promień zawracania jest o 0.2 m mniejszy niż Fiata Pandy! Na parkingu można przeżyć szok.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła. Na pewno lepsza niż w dobie obecnych, obłych sedanów. Auto kanciaste, więc widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Nawet do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Jedynie palący mogą mieć problem, gdyż w czasie jazdy lewarek skrzyni biegów blokuje otwarcie popielniczki. Innych wad nie zauważyłem. Schowków nie za dużo, przycisków na konsoli również nie za dużo. Ale wystarczająco. Łatwy dostęp do wszystkich urządzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonale. Rewelacja. W aucie przy dużym mrozie (poniżej -20 stopni) robi się ciepło po przejechaniu kilkuset metrów. Nie spotkałem się z czymś takim. Chłodzenie również wystarczające, choć klima akurat u mnie nie działała.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej wielkości powinno być lepiej. O ile z przodu jest ok, o tyle z tyłu jest przeciętnie. Szczególnie drażni ilość miejsca na nogi, a dokładnie na stopy. Przednie fotele są skonstruowane w taki sposób, że nie można wsunąć stóp pod nie. Bagażnik obszerny, o regularnych kształtach.
4,0
Wyciszenie
Auto dość dobrze wyciszone do około 140 km/h. Powyżej robi się głośno. Opory powietrza kanciastego nadwozia są dobrze słyszalne przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie. Auto w miarę niezawodne, choć dość kosztowne w utrzymaniu. Ceny części dość wysokie, lub bardzo wysokie (tylne zawieszenie). Nie wszystkie części już dostępne jako nowe, a i coraz trudniej o używki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie należy do najtańszych aut w swoim wieku, raczej do tych droższych. Ale jest solidne i nie rdzewieje, a to duży atut. Zazwyczaj mają bogate (w zasadzie pełne) wyposażenie. Inna sprawa, że rzadko kiedy wszystko działa.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie auto nigdy nie stanęło w trasie, ale trochę uciążliwych usterek było - nie kontaktował rozrusznik, po zaholowaniu do mechanika usterka sama ustąpiła. Słabe uszczelki przedniej szyby- kruszą się i odstają. Towar praktycznie niedostępny. Wysiadło elektryczne regulowanie fotela pasażera.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma swoje lata, więc ma prawo niedomagać i trzeba zaakceptować pojawiające się usterki. A trochę ich jest: przepływomierz (oryginał 2650 zł, zamienniki słabe, a używek jak na lekarstwo), czasami przestaje działać licznik i skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny, zawieszenie przednie i tylne również nie jest wieczne (tylne bardzo drogie w naprawie), klimatyzacja rozszczelniła się...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i 24V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo 960 Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
65,00 zł
12,4
l/100km
16,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo 960 Sedan