Szukaj

Informacje o Volvo 960 Sedan

Lata produkcji: 1990 – 1996
Segment: Wyższa klasa średnia

Volvo 960 Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4870 mm
Szerokość 1750 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2770 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 980 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 950 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1390 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 491 l
Wysokość progu załadowczego 680 mm

Oceny Volvo 960 Sedan

Liczba ocen: 43
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Gabriel
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Kupiłem auto w listopadzie 2017 r. Auto miało dużo wad ale na szczęście kupiłem za swoje a nie pożyczone pieniądze. Za Volvo z 1995 roku zapłaciłem niecałe 4000 zł. Autko miało instalację lpg niestety wadliwą. Przy 4500 obr./min. instalacja nie podawała więcej gazu i silnik się dławił. Jest to niebezpieczne, gdyż przy zgaśnięciu silnika nie działa wspomaganie i hamulce. Raz władowałbym się przez to w Porsche jadące znad przeciwka. Miałem farta... W moim wozie nie działał wskaźnik stanu paliwa zarówno Pb jak i lpg. Jeździłem na czuja, trochę stresu ale cóż- nie było kasy na naprawę. Zaskoczył mnie silnik. Od kiedy go kupiłem świeciła się jedna kontrolka. Po paru miesiącach zrozumiałem, że to niski poziom oleju...Innym razem zobaczyłem, że brakuje wody w zbiorniczku płynu chłodzącego. Inny by się już zatarł albo przegrzał he he. Silniki Volvo a przynajmniej te stare to pancerniaki! 960-tka ma zaskakująco dobry skręt. I to bardzo dobrze bo ma duży gabaryt. Jeździłbym do końca gdyby nie gnicie blachy i kilkanaście podwyżek OC. Wyliczyli mi 1450 zł przy 70 % zniżki! Chore...
3,9
~herbu
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Fajne, nietuzinkowe auto. Obecnie mocno wyróżnia się na drodze zarówno gabarytami jak i wyglądem. Wykonane bardzo porządnie, z bardzo trwałych materiałów. Wnętrze, choć bardzo ładne, i wyglądające nadal bardzo dobrze, niestety jest niezbyt obszerne, szczególnie na tylnej kanapie. Od auta tej wielkości należałoby wymagać więcej. Mechaniczne całkiem przyzwoicie, choć nie idealnie. Auto dość niezawodne, choć z racji wieku i przebiegu awarie są nieuniknione. A naprawy niestety do tanich nie należą. Za to żadnych problemów z korozją. Grube blachy, solidne nadwozie - w Volvo czujesz się naprawdę bezpiecznie.
4,8
~the-the
Volvo 960
Sedan 3.0 i 24V 204KM 150kW
Skrzynia automatyczna. Samochód odkupiony od salonu volvo przy przebiegu 60K. Generalnie przez 16 lat nie zepsuło się NIC poza potencjometrem fabrycznego radia :) Całkowity brak rdzy. Wymieniane tylko części eksploatacyjne - wbrew obiegowym opiniom ceny nie są wysokie (przykład: tuleja wahacza, końcówka drążka, sworzeń wahacza - koszt każdego elementu to ok. 70 zł (TRW - mniej markowe o połowę taniej) ) Ergonomia bez zarzutu, choć miejsca w środku jest mniej niż można by się spodziewać. Jednak przy moich 192 cm nie mam problemu z dobraniem ustawień, żadna trasa nie męczy. Wyciszenie jest ok, jednak ze względu na kształt szum powietrza może być uciążliwy powyżej 140 km/h - szczególnie w wersji z szyberdachem. Tak czy inaczej - polecam pod warunkiem, że samochód jest z pewnego źródła.
Średnie spalanie dla Volvo 960 Sedan
11,9 – 18,2
l/100 km
8,8
l/100 km
13,4 – 14,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,2
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Mam starą instalacje lpg i dodatkowo 2 lambdy do wymiany. Autem jeździłem głównie po mieście więc spalanie b. wysokie. Po obliczeniach na stacji wyszło 15,3 litrów lpg/100 km + benzyna na opalenie. Nie odpalam auta na gazie a po odpaleniu czekam chwilę na parkingu aż obroty na biegu jałowym osiągną ok. 900 obr./min. Mam też tylne hamulce do wymiany a mechanik mówił, że 1 koło stawia opór jak się kręci. Przy jeździe auto ciśnie do przodu, nie czuć oporu a lekkiej nogi nie mam. Silnik wysokoobrotowy, na 2 biegu zrywa przyczepność przy 5500 obr./min. (opony były na wykończeniu). Normalna jazda do 3000 obr./min. Przyjemnie się jeździ i ten dźwięk... Im dłużej go mam tym bardziej mi się podoba.
13,2
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Auto nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Już samo spalanie jest dość spore, choć u mnie akurat sytuację ratuje LPG. Samo spalanie w ciągu ostatniego pół roku (przy czym większość mojej jazdy to jazda miejska i podmiejska), wyniosło 13.3 litra LPG + 2.5 litra benzyny na każde 100km. Można mniej więcej założyć, że przy spokojnej jeździe mój egzemplarz spala w mieście około 15 litrów, w trasie około 12. Jeśli chodzi o podstawowe części zamienne typu filtry, klocki, przeguby, wahacze itp. to są one tanie. Ale jeśli chodzi o części nietypowe, to może być drogo, lub bardzo drogo. U mnie po zakupie musiałem wymienić przepływomierz. Miałem do wyboru nowy zamiennik w cenie 250 zł, których jakość bywa przeróżna, ale generalnie zazwyczaj nie wytrzymują długo, albo nowy Boscha za 2450 zł, albo używany oryginał, na który się zdecydowałem i jak na razie mogę stwierdzić, że to był słuszny wybór. Kosztował 150 zł, ale problem był taki, ze udało mi się znaleźć tylko 1 szt. wystawioną do sprzedaży. Tylne zawieszenie jest bardzo komfortowe, ale też bardzo drogie w naprawie. Jeśli ma się zawieszenie Multilink, to kompleksowa naprawa może pochłonąć 4 tys. zł na częściach oryginalnych, bo zamienników jest niewiele, o ile są. Problemem jest też coraz gorsza dostępność niektórych części. Ale kupując dość oryginalne i stare auto, trzeba się z tym liczyć.
13,3
Volvo 960
Sedan 2.5 i 24V 170KM 125kW
Zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie. Auto w miarę niezawodne, choć dość kosztowne w utrzymaniu. Ceny części dość wysokie, lub bardzo wysokie (tylne zawieszenie). Nie wszystkie części już dostępne jako nowe, a i coraz trudniej o używki.
Volvo 960 Sedan