Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo C30 Hatchback 3d

acbr@hot.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo C30 Hatchback 3d 2.0 D 136KM 100kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Popieram jak tylko mogę produkty Made in Europe, tam gdzie tylko się da. Szwedzkie samochody klas popularnych są moim zdaniem najlepsze (Saab, Volvo) i jeździmy tylko takimi. Ani razu nie żałowaliśmy, a było tego już sporo. Szkoda tylko, że w Volvo tyle Forda, a w Saabie tyle Opla, niestety.. Poza tym jest całkiem w porządku. Jednak C30 to pierwsza Szwedka, której nie pokocham nigdy właśnie z powodu wymienionych drobiazgów, które mi naprawdę przeszkadzają. Ot, mały samochodzik do miasta i na 1-dniowe trasy, gdy liczy się niższy niż zwykle koszt przejazdu. A więc względy czysto praktyczne. Oczywiście wygląd zewnętrzyny bardzo cenię i nie da się tego pominąć.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Już powyżej 150 przy dłuższej trasie zaczyna głowa boleć... B kiepskie wyciszenie. Poza tym OK, choć nie jest tak ekonomiczny jak możnaby się spodziewać. Przyspieszenia całkiem ok. Zamula komputerek, ma naprawdę duże opóźnienie wskazań. Prawdopodobnie wstawiono tani procesor.
4,0
Skrzynia biegów
Słabiutko, naprawdę. Prawdopodobnie to kwestia z jakiego auta się przesiadamy do C30, ale o elastyczności naprawdę trudno tu rozmawiać. Pochwalić można jednak precyzję i zwartość dźwigni zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Dobrze, poza tym że bardzo nadsterowny.
Komfort
4,0
Widoczność
Choć w tak małym samochodzie czasem przeszkadzają masywne wysunięte słupki przednie. Widoczność wstecz w środkowym lusterku to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Tu nie ma naprawdę się czego czepiać. No, może tego że wygodniejsze w przypadku manualnej zmiany biegów jest umieszczenie sterowania szybami pod prawą ręką, a nie na drzwiach. No i przełączanie odczytów komputera mogłoby się odbywać poprzez przyciśnięcie końcówki, a nie kręcenie pokrętłem umieszczonym poniżej. Brak regulacji fotela dla kręgów lędźwiowych, choć mimo tego jest całkiem ok nawet w dłuższej trasie. Wlew płynu do spryskiwaczy niewygodnie umieszczony i z b. wąskim gardłem = trzeba się wyginać, dobrze celować i lać b. wolno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć czasem grzeje jak dziki po gorącym starcie, choć temperatura jest już sporo wyższa niż ustawiona. To prawdopodobnie kolejny efekt kiepskiego procesorka nie nadążającego z obliczeniami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
1,0
Wyciszenie
Odznaczyłem \"bardzo źle\", gdyz za te pieniądze i w Volvo można oczekiwać czegoś bardziej zadowalającego.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest najgorzej, ale szału tym bardziej nie robi. Przeciętne tempo: ~6,8. Gdy się spieszę, na dłuższej trasie: ~8+. To zużycie na poziomie V70 2.5TDI, a więc auta o większej masie i ze starszej konstrukcji motorem, a jest nawet nieco wyższe!
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótki czas eksploatacji by oceniać.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo C30 Hatchback 3d