Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 I

Grzegorz, 10 lat temu
Silnik 2.0 T4 200KM 147kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo S40 I 2.0 T4 200KM 147kW 2000-2003 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt - mała awaryjność, dynamika, wygoda, niezawodność. no i ta piękna sylwetka - ponadczasowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Miejscowo pojawia się rdza - przy tylnych drzwiach i na tylych narożach pod klapą.
5,0
Całokształt
Ogólnie mało awaryjny, wygodny, szybki, pewny. Jest to jednak samochód specyficzny. Jeżdżę nim już prawie 8 lat, więc wiem, co piszę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża moc, kulturalnie pracuje. Minusem może być turbodziura i moc dopiero w wyższych zakresach, ale jeśli kierowca się przyzwyczai, to może być to nawet zaletą. Po prostu można nim jeździć delikatnie, co jest trudne np. dieslem z dużą mocą i dużym momentem obrotowym.
5,0
Skrzynia biegów
Bez żadnych problemów. Chodzi precyzyjnie, lekko i zdałem sobie sprawę, że musiałem się zastanowić co z nią jest - po prostu jej nie zauważam.
4,0
Układ jezdny
Określany jako "nerwowy", ale dla mnie po prostu bardzo precyzyjny. Czuć każdą nierówność na drodze i czasami trzeba popracować kierownicą. Duża moc, przedni napęd oznacza w tym wypadku sporą czasami podsterowność. Trzeba uważać, zwłaszcza na śniegu. Piszę jednak o T4 - inne zawieszenie (bardzo twarde). Niemniej jednak - po przyzwyczajeniu - bardzo pewny, prędkość powyżej 200 to dopiero jego żywioł. W najlżejszym nawet terenie (np. rozjeżdżona błotnista droga polna) bywa całkowicie niesterowalny.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słaba, z przodu przeszkadza trochę słupek. Ogólnie tak jak w nowoczesnych samochodach (choć ten nie jest już nowoczesny).
5,0
Ergonomia
Jak to u Szweda. Trochę niewygodne wsiadanie - nie dla otyłych. Po zajęciu miejsca wszystko pod ręką i bardzo wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko raczej w porządku. Czasami jakieś fochy - nie wiadomo, dlaczego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko skrojone na miarę. jednak ludzie potężni mogą mieć problem. Fotele trochę kubełkowe, świetnie trzymają w zakrętach. Z tyłu może nieco ciasno, ale wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
W porządku, choć powyżej 170 km/h trochę głośno. To jednak chyba standard. Trzeba przyznać, że silnik słychać, co dla mnie jest akurat zaletą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części trochę drogie, bo wersja specjalna, ale bez przesady, to nie jest BMW. Pali sporo, ale za to jest moc.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie mogłem kupić lepszego samochodu, a jak będę sprzedawał, to ktoś, kto go kupi też będzie miał pożytek. Chyba też nie można kupić lepszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo mało drobnych usterek. Uwaga na turbo - trzeba co jakiś czas regulować (wyklepać) jakiś zaworek, bo przestaje działać. Prosta robota, kosztuje 50zł, ale niewprawny mechanik stwierdzi awarię turbiny i wymieni ją za 10.000zł. Drobne usterki muszą się zdarzać, bo samochód ma już prawie 12 lat. Trochę problemów z blacharką (miejscowe).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 8 lat nie miałem (odpukać!) poważnej awarii. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, nigdy nie skończyłem na lawecie, co jest chyba dobrym wynikiem. Wiem, że S/V 40 z tego czasu mają problemy z zawieszeniem, ale nie dotyczy to modelu T4, gdzie jest ono bardzo solidne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 I