Szukaj

Informacje o Volvo S40

Lata produkcji: 1995 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany od 1995 roku. W ofercie szwedzkiej marki S40 zastąpił modele 440 i 460. Pierwsza generacja samochodu powstała w wyniku współpracy z koncernem Mitsubishi i była produkowana w fabryce NedCar w Holandii. Drugą opracowano już po przejęciu szwedzkiej marki przez Ford Motor Company. S40 II budowany jest w belgijskich zakładach w Gandawie. Oprócz podstawowej wersji sedan (S40), model od początku oferowany jest również w odmianie kombi, zwanej V40, a potem V50. Według Forbesa, najlepszy luksusowy samochód dla młodych kierowców.
czytaj więcej
Powagosław
Auto godne polecenia. Równie ładne oraz eleganckie tak z zewnątrz, jak i w środku. Do tego wszystkiego to bezpieczeństwo… W S40 nic ci nie grozi. ~Powagosław
Luzacjusz
To takie Volvo jak z IKEA - bardzo dobry i przyjemny dla oka wóz za rozsądne pieniądze. Na szczęście, w przeciwieństwie do szwedzkich mebli, S40 nie trzeba samemu składać. ~Luzacjusz

Volvo S40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo S40

Liczba ocen: 518
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,3
~maurycy kot
Sedan 1.6 100KM 74kW
Volvo S40 II
Jesli ktoś szuka małego zwartego reprezentacyjnego sedana to dobry wybór. Auto na płycie podłogowej wykorzystywanej w Ford Focus oraz Mazda 3, Volvo jednak jest o wiele lepsze zabezpieczone antykorozyjnie. Do tego systemy bezpieczeństwa, wykorzystywane tylko w Volvo ( SIPS, WHIPS), +naprawde wydajny ABS (ze 100km w 37m hamowanie)+ poduchy i ESP+ nadwozie o kilku rodzajach gradacji stali i mamy wynik 5 gwiazdek w teście NCAP. Silnik wolnossąca bezawaryjna benzynka znana z Forda Focusa, skrzynia manual co ciekawe bez dwumasy, co czyni auto tańszym w serwisie. Do tego niebanalny wygląd auta który moim zdaniem wygląda lepiej niż Audi A4 . Z silnikiem 1,6 auto dobre na miasto , raczej sporadycznie trasa.
4,6
~Adrian
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Volvo S40 II
Posiadam Volvo ponad 2 lata, głównie jeżdżę poza miastem sam, spalanie mnie mile zaskoczyło jest oszczedniejszy niż Cordoba z silnikiem 1.9tdi, przy ekonomicznej jeździe (zimą) pali poniżej 5l, latem jak jeżdżę bardziej energicznie i szybciej spala 5.2l cały zbiornik wystarcza na ok 950/1000km. Jest bardzo wygodny dla dwóch osób, da radę jechać w 4 osoby jednak z tyłu nie ma za dużo miejsca, bagażnik jest spory jak na małego sedana. Jest idealnie wygłoszony przy 180km/h jest cicho, można spokojnie rozmawiać nie trzeba podglaszac radia które też jest niesamowite w tym samochodzie, oryginalne nagłośnienie a jest tak pięknie zestrojone, nic nie harczy przy maksymalnej głośności jest ładny bass a nawet nie mam wersji high performance sound... Mam tylko 4 głośniki w drzwiach. Jechałem maksymalnie 215km/h i było dalej cicho w samochodzie, co zszokowalo wszystkich podróżujących. Bardzo polecam ten samochód dla osób młodych, sam mam 22 lata i nie żałuję że wybrałem Volvo, miałem tylko jedna poważna usterkę w samochodzie, pękła mi głowica. Musiałem kupić nową, całkowity koszt naprawy wraz z wymianą rozrządu, oleju i płynu chłodniczego wyniosło 2600zl. Sam rozrząd 760zl wg mnie bardzo tanio. Gorzej jest z lozyskiem a mianowicie piastolozyskiem... Koszt samej części to ok 500zl za wymianę policzyli mi 80zl, zrobiłem to sam ale jak z drugiej strony będę musiał wymienić to pojadę do mechanika... Nie mam podnośnika i leżąc pod samochodem jest tam ciężki dostęp do śrub... Ogólnie autko bardzo fajne, jestem mega zadowolony i z pewnością pojezdze nim jak najdłużej (jak pojawi mi się dziecko będę zmuszony kupić coś większego bo niestety Volvo s40 jest za małe...) zastanawiam się nad kupnem kolejnego Volvo. Wieloma autami jeździłem, mam jakieś porównania np do bmw e91 2006rok, nigdy w życiu nie zamienilbym mojego Volvo na tą bmw, mimo że chciałem ją kupić zanim trafiłem na Volvo.
4,7
~Adrian
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Volvo S40 II
Auto kompletne i pomimo młodszego brata, którym jest Focus nie brak mu nic do miana klasy premium. Lepiej zestrojone zawieszenie, świetna elastyka silnika, dobre ceny serwisowania i dużo zamienników. Skrzynia biegów sztywna, możnaby powiedzieć lekko sportowa. Sam komfort jazdy wysoki, w wersji wyposażenia SUMMUM wyposażenia którą posiadam elektryczne fotele są świetną opcją. Odkąd posiadam S40 i wsiadam do innych samochodów już czegoś brakuje, bo Volvowskie fotele to pełny komfort. Pełna opcja wyposażenia i właściwości jezdne zapewniają szczerą miłość do tej kupy metalu ;) Auto godne polecenia

Raporty spalania Volvo S40

Liczba raportów: 594
Średnie spalanie dla Volvo S40
7,5 – 12,1
l/100 km
4,9 – 7,5
l/100 km
5,4 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Volvo S40 II
Jak na markę, której jest bliżej do premium niż do reszty przeciętniaków to rewelacja. Ze względu, że auto jest zbudowane od nowa na podzespołach z Forda Focusa 2.0 TDCi 136 KM to części są łatwo dostępne i duża gama zamienników. Przeglądy co 20 000 km lub co rok (o czym odpowiednio wcześniej przypomina komputer sam.) Ja je podzieliłem na duże i małe. Mały: olej, f. olej., f. kab. Duży: olej, f. olej., f. kab., f. pow., f. paliw. Dodatkowo co 60 tys km, płyn ham., i płyn chłodniczy. Przy około 160 - 180 tys km rozrząd i olej skrzyni biegów. To wszystko w opinii mojego mechanika. Koszty zależne od tego jakich części się użyje a wybór jest dość spory.
6,6
Sedan 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Volvo S40 II
6 litrów musi zjeść. Komputer na autostradzie może wskazywać zużycie nawet 5 ale w praktyce trzeba liczyć 6. Wiele tys km przejechaliśmy różnymi drogami, ale czy to autostrada czy miasto trzeba liczyć z 6/100. Okrutna turbodziura do 1800 obr/min, powyżej żyleta. Zawieszenie strasznie twarde, czuć wszystkie nierówności. Dla kierowcy lepiej bo "integruje" się w trasie z autem, ale spać się w nim nie da - chyba że na autostradzie. Wkurza trochę brak wycieraczki z tyłu. Mimo wszystko uważam że to dość dobry model.
6,0
Sedan 2.0 D 136KM 100kW
Volvo S40 II
Samochodem jeżdże rok w trybie mieszanym 50/50 trasa/miasto. spalanie średnio wychodzi mi ok 7 l. wskazania komputera 6,6 l. Jeżdze w miarę dynamicznie ale przy zachowaniu rozsądku. Naj niższe średnie spalanie wyszło mi przy jeździe na długiej trasie w granicach 120km/h spalanie ok 4,5 - 5 l. przy jeździe 90km/h na 6 biegu + tempomat obroty w granicach 1500 obr/min spalnie ok 4l. Auto bardzo przyjemne znakomicie się prowadzi, dynamiczny silnik. Jak na razie bez awaryjne przebieg to 170 tyś km. Serwisuje u mechanika wymiana filtrów ( paliwo,olej.powietrze,kabina) + olej koszt ok 300-350 zł.

Usterki Volvo S40

Liczba wpisów: 37
Przenoszenie wibracji na karoserię i kierownicę
  • Volvo S40 I 1.9 TD 115KM 85kW 2000-2004
  • nadwozie
Przy pracy na wolnych obrotach drży cała karoseria łącznie z kierownicą. W trakcie jazdy przy obrotach powyżej 1500 nie czuć tego. W trakcie jazdy przy ok. 40km/h - 3 bieg po równej drodze czuć i nawet widać kołysanie całą maską przednią - przed sobą na przemian, jakbym jechał na owalu, a nie okrągłych kołach. Przy 130km/h można też odczuć drżenie w kierownicy i stopniowo ustaje powyżej 140km/h i więcej. Koła wyważone, poduchy sprawdzone - ocenione przez fachowca jako OK. Dwumasa wymieniona łącznie ze sprzęgłem i nadal nic nie zmieniło się. Proszę o kierunek, bo mój mechanik nie bardzo wie w jakim kierunku dalej iść.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Samochód traci moc i wszytkie kontrolki świecą się
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Wiam, podczas jazdy wyskoczyly kontrolki "lampka kontrolna ładowania akumulatora" , "lampka ostrzegawcza uszkodzenia obwodu hamulcowego", "Lampka kontrolna hamulca ręcznego" "lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu ABS","lampka kontrolna poziomu płynu do spryskiwacza" (spryskiwacze nie dzialały od roku pierwszy raz wyskoczyła kontrolka) oprócz tego zawsze świeciłą się ikonka lampka kontrolna immobilizera oraz ikona SRS. Zaparkowałam zgasiłam silnik i akumulator od razu padł... naładowałam akumulator odpaliłam kontrolki po odpaleniu nadal świeciły się kilka tylko zgasło ale te wżej wymienione nadal się paliły mimo że hamulec ręczny został opuszczony inkonka nie zgasała. Po dodaniu gazu silnik zaczął się dusić po przełączeni na LPG było jeszcze gorzej a po włączeniu świateł mijania auto zgasło i akumulator znowu padł. Po podłączeniu na kable rozruchowe samochód dobrze chodził ruwnomiernie światła działąły ale kontrolnkinie zgasły po odłączeniu kabli samochód tracił moc i zgasł jak włączyłąm światłą mijania...Samochód nie jest garażowany i po deszczu do światłą obrysowego dostałą się woda myślałąm że może odłączenie obrysówki wysuszenie wtyki coś zmieni lecz nadal było to samo... dzien wczesniej wszytko było wporządku nie wiem czy ma coś to zwiazek z dostaniem się wody do światła czy jest to winą może już słąbego akumulatora lub niesprawnego alternatora. Proszę o szybką odpowiedz ponieważ samochód stoi sporo km od domu nie mam jak go ściągnąć a mam nadzieje że jakoś sama sobie z tym problemem poradzę bez pomocy elektromechanika bym chociaz mogla dojechac do domu.
Oczekuje na rozwiązanie
Wskaźnik paliwa nagle pokazuje pusty bak, wyświetla się 'FUEL km=>0'
  • Volvo S40 I 1.8 16V 115KM 85kW 1995-1999
  • instalacja elektryczna
Jeżdżę głownie na gazie, ale cały czas monitoruję poziom benzyny. Cały czas oscyluje on pomiędzy 10 a 20 litrów. Rezerwa zapala się bardzo rzadko. Ostatnio gdy jechałem w trasie najpierw zapaliła się rezerwa, wskazówka benzyny spadła bardzo nisko a komputer pokładowy pokazał 'FUEL km =>0' czyli kończy się benzyna - tankuj. Ale przecież przed chwilą było jeszcze powyżej 10 litrów. Bak dziurawy? Ktoś sobie pożyczył? Spięcie lub rozłączenie sygnału z pływaka. Pod tylnym siedzeniem, pod wykładzina jest klapka zakręcona na 4 śruby i pierścień, który się odkręca. Pompka z pływakiem jak na dłoni. Kabelków nie można nie zauważyć.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Volvo S40