Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S40 II

Adrian, 5 lat temu
Silnik 2.0 D 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 441 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo S40 II 2.0 D 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Całokształt i ogólny komfort jest świetny. Czuć smaczek marki premium pomimo współpracy z koncernem Forda i PSA. Z całego serca polecam zakup tego samochodu
Przeniesienie napędu : Moc i skrzynia działają ze sobą tak jak należy. Nie jeden kierowca Niemca się zdziwił co ten samochód potrafi kiedy rozwija skrzydła.
Silnik : Niezawodny i tani w utrzymani. Do tego mocny i wytrzymały jeśli poprzedni właściciel nie skąpił na serwisach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Ten minus to tylko i wyłącznie zasługa naszego kraju. Polskie drogi bolą każdego. W Holandii auto nie dostawało tak mocno po tyłku, nic nie stukało i wszystko było na tip top. Teraz do wymiany tuleje z przodu i amortyzatory z tylu.
5,0
Całokształt
Auto kompletne i pomimo młodszego brata, którym jest Focus nie brak mu nic do miana klasy premium. Lepiej zestrojone zawieszenie, świetna elastyka silnika, dobre ceny serwisowania i dużo zamienników. Skrzynia biegów sztywna, możnaby powiedzieć lekko sportowa. Sam komfort jazdy wysoki, w wersji wyposażenia SUMMUM wyposażenia którą posiadam elektryczne fotele są świetną opcją. Odkąd posiadam S40 i wsiadam do innych samochodów już czegoś brakuje, bo Volvowskie fotele to pełny komfort. Pełna opcja wyposażenia i właściwości jezdne zapewniają szczerą miłość do tej kupy metalu ;) Auto godne polecenia
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik po najmocniejszym chipie, 173km i 400Nm wbrew pozorom jest bardzo oszczędny. Elastyka na 6 biegu do jazdy w trasie i między miastami jest świetna. Rozrząd według producenta należy wymieniać po 240tys kilometrów, więc samemu można sobie odpowiedzieć na pytanie czy silnik jest solidnie wykonany :) Mój pierwszy Diesel i jestem bardzo zadowolony
5,0
Skrzynia biegów
Zwarta, sztywna i można pokusić się o stwierdzenie, że sportowa :) Jedynka i dwójka krótka, ale zrywna jak cholera. Na tych dwóch biegach z pedałem w podłodze ESP włącza się za każdym razem, więc trzeba ostrożnie i stopniowo przyspieszać. Reszta biegów pozwala sprawnie rozpędzić auto do każdej prędkości. Póki co na Autobahnie sprawdzane do 230km/h 3450rpm, a czerwona linia jest na 4500 więc licznik śmiało można zamknąć
5,0
Układ jezdny
Układ zestrojony sztywniej niż w Focusie, auto trzyma się jezdni. Jazda po szynach, prędkości powyżej 110km/h w na prawdę ostrych zakrętach nie robią na tym samochodzie wrażenia. W tym wyposażeniu nad całym zawieszeniem czuwa DSTC(lepszy układ ESP w samochodach Volvo), które włącza się praktycznie tylko zimą i przy ekstremalnym braniu zakrętów 90 stopni ;)
5,0
Karoseria
Projektanci zrobili na prawdę świetną robotę. Linia nadwozia ponadczasowa i nie jest to zdanie na wyrost. Auto wyglada na droższe niż można się tego spodziewać i jak na klasę premium przystało dobrze zabezpieczone przed korozją. Nie ma dnia w którym nie spojrzałbym na ten samochód z uśmiechem :)
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj za cenę dobrego projektu i 5 gwiazdek bezpieczeństwa oraz systemowi SIPS widoczność kuleje. Przednia szyba z normalnym ustawieniem fotela jest względnie ok. Przy sygnalizacjami nie można stawać zbyt blisko. Niestety przy wyjazdach ze skrzyżowań i ostrzejszych łuków trzeba się dosyć mocno wychylać zza słupka B. Podczas cofania są czujniki parkowania więc do tylnej szyby nie ma zastrzeżeń. Na plus zasługuje elektochromatyczne wsteczne lusterko
4,0
Ergonomia
Szwedzki minimalizm, wszystko bardzo intuicyjne i proste w obsłudze. W samochodzie jest opcjonalnie oryginalna nawigacja schowana w desce rozdzielczej i to w jaki sposób się uruchamia wyglada jak z filmu o Agencie jej Brytyjskiej Mości ;) Do tego mały i dobrze ukryty joystick za prawą ręką kierowcy służący do jej obsługi jest świetnym rozwiązaniem. Do tego oryginalny pilot nawigacji który jest również super rozwiązaniem. Obsługa multimedialnej kierownicy i tempomatu jest dziecinnie prosta. Do tego telefon pokładowy z mikrofonem wbudowanym w siedzenie i prosta kontrola zmieniarki CD. Wsytko na swoim miejscu. W bagarzniku wbrew wizualnym pozorom jest na prawdę sporo miejsca
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Lekko stronnicza opinia. Daję 4 gwiazdki tylko dlatego, że przyzwyczaiłem się do szybkiego nagrzewania benzynowych silników i jakoś tak dosyć długo trzeba czekać na dobrą tempreaturę zimą ;) Całe szczescie sytuację ratują dwa stopnie grzania foteli przednich. Standardowa dwustrefowa klimatyzacja spisuje się świetnie. Tempreaturę utrzymuje jak trzeba, nawiewy dmuchają mocno. W samym systemie opcjonalnie posiadam inteligentny filtr, automatycznie sterowanie powietrzem oraz odszranianie szyb które samo włącza klimę. Działa to świetnie. Na codzień w samochodzie jest zawsze pachnąco i swierzo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód i tył dla ludzi o przeciętnym wzroście(175cm) jest bardzo wygodnie. Sam zrobiłem nim 40tys km i zero problemów z plecami. Kierownica regulowana w dwóch plaszcyznach z regulacją krzywizny pleców. Fotele Volvo owiane są sławą najwygodniejszych seryjnych foteli i jest to niepodważalna opinia. Miałem okazję podróżować 400km na jednej trasie jako pasażer i te 20cm dłuższe zaiwieszenie od Focusa jest tutaj kluczowe. Bardzo wygodnie i bezpiecznie.
5,0
Wyciszenie
W trasie to sama przyjemność. Przy ponad 200km/h trochę mocniej słychać podmuchy wiatru ;) Na autostradzie cichutko, na kołach założone są Fuldy SuperSport 2 ktore mają bardzo niski poziom szumów. Przy włączonych 10 głośnikach i tej jakości dźwięku podró żto czysta frajda i komfort. Na prawdę jest cicho i wygodnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy czy naprawiamy samochód na częściach OEM czy zamiennych chociaż nawet te oryginalne potaniały i muszę przyznać opłaca się go regularnie serwisować. Polecam lać olej o określonych atestach i specyfikacjach producenta. Nie ma co oszczędzać. Regularnie serwisowany samochód który posiadam o przebiegu prawie pół miliona kilometrów nie bierze nawet grama oleju i proszę mi wierzyć, mowię prawdę. Ogolnie jest lepiej niż dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Ekonomia silnika, ceny serwisu i części zamiennych za to jaki komfort i styl otrzymujemy jak najbardziej zasługują na miano tanich. Wszystko za sprawą 2.0TDCI/2.0HDI (tak, w tym samochodzie jest silnik koncernu PSA), które tak właściwie każdy mechanik wie jak naprawić. Jakoś do ceny? Na najwyższym poziomie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co ostatnio padlo to bezpiecznik zapalniczki samochodowej przez to, że kabel przy dużym napięciu ładowarki miał dwie końcówki używane jednocześnie. Błąd właściciela
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód kupiłem w Holandii z fakturami z 9 lat oraz potwierdzonym przebiegiem(wtedy 427tys km). Z poważniejszych serwisów była robiona uszczelka przy turbo jakieś 70tys temu. Łożysk i tulei zawieszenia nie ma co wliczać, bo to coś co zużywa się naturalnie. Na chwilę obecną nie ma do zrobienia nic z silnika i nie zapowiada się, aby coś poważnego trzeba by było zrobić przy prawie pół miliona kilometrów. Teraz tylko amortyzatory tył oraz tuleje wachacza przedniego, ale to tylko i wyłącznie zasługa kochanych polskich dróg. Bardzo pozytywnie zaskoczony

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S40 II