Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 II Sedan

Impress, 6 lat temu
Silnik 2.0 T5 240KM 177kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 218 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 II Sedan 2.0 T5 240KM 177kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,43
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Sporo fajnych rozwiązań
5,0
Całokształt
Ogólnie auto jest znakomite. Ma dużo systemów poprawiających bezpieczeństwo, materiały wykończeniowe są naprawdę świetnej jakości i mimo upływu lat samochód nadal wygląda świeżo. Pakiet R-Design "robi robotę".
Wrażenia
5,0
Silnik
W rozrachunku ogólnym silnik jest bardzo dynamiczny. Auto przyspiesza już od bardzo niskich obrotów. Co prawda są szybsze auta o mniejszej mocy niż ten (nie wiem, może to wina napędu na przednią oś). Przy przebiegu prawie 220 000 km z silnikiem nic złego się nie dzieje. Spalanie benzyny bardzo przyzwoite jak na tę moc i pojemność.
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia biegów to istna rewelacja. Bardzo precyzyjna, biegi wchodzą praktycznie same. To wielki plus tego auta.
5,0
Układ jezdny
W wersji R-Design bardzo sztywny. Niestety na 18 calowych felgach robi się czasem nieprzyjemnie na polskich drogach, ale jak to mówią "coś za coś". Prowadzenie jest bardzo precyzyjne, układu stabilizacji toru jazdy (DSTC) nie można całkowicie wyłączyć. Utrata kontroli nad tym autem jest praktycznie niemożliwa.
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Świeża mimo upływu lat.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie ok. Jest kamera cofania i czujniki parkowania z przodu i z tyłu także problemów z parkowaniem nie ma.
4,0
Ergonomia
Jest trochę funkcji przy których trzeba pogrzebać, jednak najważniejsze przyciski są łatwo dostępne. Denerwuje brak wskaźnika temperatury płynu chłodniczego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra. Benzyna szybko się nagrzewa w zimie, latem pięknie chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę z żoną. Dla 2 osób idealne, bagażnik też. Bagażnik też w zupełności wystarczający.
4,0
Wyciszenie
Silnik ogólnie cichutki jednak przy wyższych obrotach nie ma tego dźwięku co w wersjach o większej liczbie cylindrów. Słychać w zakrętach delikatne pulsowanie hamulca (system DSTC). Można się przyzwyczaić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty części stosunkowo spore. Jednak to auto klasy wyższej więc nie ma co się dziwić. Jak na tę klasę jest w porządku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrą jakość trzeba zapłacić jednak nieco mniej niż Audi czy BMW które nie są lepsze od Volvo w wielu aspektach :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz musiałem wymienić pompę paliwa za ok. 800zł i w czasie 2 letniej eksploatacji to wszystko. Auto nigdy mnie nie zawiodło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 II Sedan