Szukaj

Informacje o Volvo S60

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Model należący do klasy średniej (segment D), zaliczany przy tym do prestiżowej grupy premium. Jego produkcja rozpoczęła się w 2000 roku. S60 jest następcą Volvo S70. Pierwszą generację auta zbudowano na płycie podłogowej Volvo P2 wykorzystywanej również w modelach S80 i XC90. Projektantem nadwozia S60 był Brytyjczyk Peter Horbury. W 2005 roku model został poddany modernizacji. W 2010 zaprezentowano S60 drugiej generacji korzystający z rozwiązań stylistycznych prototypów S60 Concept i XC60 Concept. Model zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co produkcyjną wersję XC60.

Powagosław

S60 był dinozaurem i… jest nim nadal. Z tą różnicą, że w tej chwili to rasowy T-Rex z groźną miną i dumnym spojrzeniem. Volvo jeszcze nigdy nie było tak zadziorne.

~Powagosław
Luzacjusz

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że nowe S60 ma coś z Maserati. To porównanie dość absurdalne, bo czy widział kto szwedzkie kiszone śledzie na jednym talerzu ze spaghetti bolognese? Ale świat idzie do przodu, granice i różnice się zacierają. A dla S60 włoskie skojarzenia to komplement. Bo prezentuje się doskonale. I nieszwedzko.

~Luzacjusz

Volvo S60 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo S60

Liczba ocen: 405
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Biszkopt
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Volvo S60 I
Miałem już kilka samochodów: mniejszych, większych, szybszych, wolniejszych, diesli, benzyn i z LPG. S60 nie mam już od kilku miesięcy - sprzedałem po wypadku, gdyby nie to, to dalej bym nim jeździł. S60 jest całkiem komfortowe, ale S80 z 2006 było dużo lepsze pod tym względem. Fotele bardzo fajne, to na duży plus. Z tyłu mało miejsca, więc jak z dziećmi to z małymi. Zawieszenie dość miękkie, nie ma tutaj szybkiego pokonywania zakrętów, ale za to trasy spoko. Piszę spoko, bo wyciszenie mogło by być lepsze. Jakość za kasę moim zdaniem OK.
4,9
~Olej
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Volvo S60 I
Moje miało 6-o biegową skrzynię biegów, i przez pięć lat nie wiedziałem co to jest mechanik. Proste naprawy w zawieszeniu po kilkadziesiąt złotych, klocki, olej (jedyna wada 7l Castrol Edge A5/B5 daje po kieszeni). Przez przedłużone okresy wymiany oleju -25/30 tys. (wskazanie producenta dla tego oleju i Volvo) niestety padła turbina przy 230 tys przebiegu (profesjonalna regeneracja 1240 zł wraz z 7 l. oleju). Sprzęgło tzw. dwu-masa chodziła bez zarzutów w całym okresie użytkowania i dłuuuugo jeszcze pojeździ dlatego nie rozumiem opinii o wymianie przy 180 tys. (tekst handlarzy ukrywających prawdziwy przebieg). Polecam auto dla ludzi chcących wygodnie podróżować choć wsiadanie z "brzuszkiem" kierowcy przeszkadza i z tyłu wiele miejsca nie ma. Bagażnik duży i pojemny
2,8
~Kamil.B
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Volvo S60 I
Ten samochód omal nie doprowadził mnie do rozstroju nerwowego. Przy kupnie myslałem że to mocna wygodna limuzyna z oszczędnym i wytrzymałym dieslem a okazało się że to jeżdząca usterka. Auto notorycznie rozsypuje się część po części i nie miałem egzemplarza po wypadku albo zajeżdzonego. Słynna niezawodność volvo znikneła po modelu 850 i wydaje mi się że nie wróci. Słaby skręt, mało miejsca na tylnej kanapie, zawieszenie jak w taczkach, fatalna jakość plastików i mnóstwo innych negatywnych cech powoduje że odechciewa się do niego wsiadać.

Raporty spalania Volvo S60

Liczba raportów: 490
Średnie spalanie dla Volvo S60
6,9 – 15,4
l/100 km
5,3 – 10,5
l/100 km
10,0 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Sedan 2.4 20V 140KM 103kW
Volvo S60 I
Zrobiłem autem ponad 100tys km. Na liczniku już ponad 400tys km. Średnie spalanie to około 10.3 litra. 30 procent miasto, reszta drogi miedzymiastowe. Nie ważne czy jadę 50 czy 130 na godzinę. Z klimą czy bez. Jeżdżąc tylko po Wawie wychodzi około 11.5 latem do max 13litrów zimą. Kocham za to te auto. Do zrobienia jest tylko maglownica bo ma duże luzy, wybita na polskich 'drogach'. Przy układzie napędowym nie naprawiałem jeszcze niczego mimo dużego przebiegu. Silnik zimą pali na dotyk, sprzęgło wchodzi jak masełko. Nie wiem co to problem z dwumasą, zużyte wtryski czy zatarte turbo. Nigdy nie miałem awarii w trasie. Jedynie rzeczy eksploatacyjne. Pozdrawiam.
11,3
Sedan 2.4 T 200KM 147kW
Volvo S60 I
Jakie oszczędne macie 60-tki, moja kopci 14-15 litrów po Warszawie. Przyznam że nie jeżdżę ekonomicznie, często pedał w podłodze i dużo w korkach, wtedy najwięcej pali. Sporo pali po mieście za to w trasie na tempomacie przy 170km/h wskazuje 7,1 l/100km. 200koni zupełnie wystarcza żeby się nie denerwować przy wyprzedzaniu czy włączając się do ruchu. Ogólnie super samochód którego rdza omija szerokim łukiem i to jest olbrzymim plusem. Kolejnym plusem jest naprawdę mocne nagłośnienie, aż miło posłuchać.
6,7
Sedan 2.0 D3 163KM 120kW
Volvo S60 II
Spalanie symboliczne w porównaniu do mojego poprzedniego VW Passata 2.0 TFSI 200KM. Dane producenta nie odbiegają tak mocno od rzeczywistych. Może trochę tylko spalanie w mieście mogłoby być niższe. Koszty przeglądów może dość wysokie (obowiązkowy roczny ok.1200-1400 PLN w zależności od zakresu prac), ale komfort i bezproblemowość przez cały rok rekompensują cenę. Koszty części nieznacznie wyższe niż u VAG, ale nie koszmarne (tarcze hamulcowe 400-450 PLN/sztuka, klocki hamulcowe 180-250 PLN/kpl).

Usterki Volvo S60

Liczba wpisów: 31
Wyciek z koła zmiennych faz rozrządu
  • Volvo S60 I 2.4 20V 140KM 103kW 2000-2010
  • układ wtryskowy
  • 240 tys. km
Występowanie usterki:
Koło zmiennych faz rozrządu w volvo s 60 cierpi na pewną przypadłość, dostaje osiowego luzu co powoduje właśnie wyciek oleju z jego uszczelniacza, może wynosić nawet 4 mm, zaczyna się po prostu wysuwać uszkadzając uszczelniacz. Łatwo to sprawdzić po rozpięciu rozrządu pociągnąć trzeba za koło pasowe, jak jest luz to masz winowajcę wycieku , oczywiście jeśli jest to wyciek z tego uszczelnienia. Miałem taką samą usterkę , koło pracowało normalnie mimo luzu prawie 3mm i nie powodowało żadnych zakłóceń w pracy silnika. Niestety nowe koło trochę kosztuje.
Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
  • Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010
  • układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz! Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyciek płynu układu wspomagani kierownicy
  • Volvo S60 I 2.4 D5 163KM 120kW 2000-2007
  • układ kierowniczy
Słyszane tarcie podczas skręcania, kierownica chodziła ciężko. Zauważyem wyciek w 2 miejscach na przewodzie od ukłądu wspomagania. Mechanik powiedział ze to mógł być zbieg okoliczności, ale ja to tarcie poczułem po wpadnięciu w dziurę, początkowo myślałem że uszkodziłm koło, zatrzymałem się bo usłyszałem to dziwne tarcie. W serwicie po rozmowie telefonicnej (wczesniej sam zlokalizowałem usterkę) Zaśpiewali 1400zł. Mechanik u którego pojechałem po poradę, skasował 100 zł za robotę i 100 zł ze naprawę przewodu ciśnieniowego (na tym się dokąłdnie nie znam, ale ten przewód oddał do regeneracji do zakładu zajmującego się przewodami ciśnieniowymi) cała naprawa zajęła 24 godziny, 200 zł koszty naprawy i wymiany częsci oraz ok 80 zł za płyn który tzreba było dokupić
Oczekuje na rozwiązanie
Volvo S60