Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo S60 II Sedan

Jacek, 6 lat temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo S60 II Sedan 2.4 D5 215KM 158kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moje drugie Volvo S60. Poprzednie Volvo S60 2003 r. - benzyna 2.4 140 KM. Auto znakomicie zaprojektowane i wykonane. Brak większych zastrzeżeń. Jedyne co mi padło to ponad rok temu regulator napięcia. Koszt ok. 630 zł. Poza tym - leję i jeżdzę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie to nawet za mocny. Spalanie po mieście ok. 8 litrów, na trasie z prędkością 75-85 km/h spalanie - uwaga - nawet 4,4 l/100 km. Oczywiście jazda z taką prędkością to męka. Jazda na autostradzie z prędkoscią do 140 km/h - ok. 6 max 7 l/100km. przez cały okres ekspolatacji - zero problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bez zarzutu. Na zimno czuć zmiany biegów, jak się rozgrzeje po kilkunastu kilometrach, działa już płynnie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny OK ale ... promień skrętu mógłby być mniejszy i te opony niskoprofilówki... Po niektorych drogach w Polsce aż żal tym jeździć. Załatwiłem już trzy opony na amen. A zapasówki nie ma.
5,0
Karoseria
Karoseria bez zarzutu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność ok. Lepsza niż w poprzedniku.
5,0
Ergonomia
Orgenomia bardzo dobra. Na minus można zaliczyć niefortunne umiejscowienie otwierania klapy silnika ale to jest w sumie detal. Nieco mało miejsca z tyłu ale ja akurat jestem kierowcą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu nieco ciasnawo może być dla większych ludzi.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie znakomite.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania jednak są wyższe bo i wszystko do tego auta więcej kosztuje ale bez dramatu; to jest samochód z segmentu D Premium. Przegląd - ja robię raz w roku albo co 10 tys. km /wymiana filtrów, oleju itd./ ok700 zł w nieautoryzowanej stacji Volvo, wymiana oleju w skrzyni biegów /co 60 tys. km/ ok. 650-700 zł, rozrząd ok. 700 zł. Nic więcej nie robiłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria regulatora napięcia. Koszt ok. 630 zł. I to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie - odpukać - brak takowych.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo S60 II Sedan