Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V40 II Cross Country

kaaax2, 2 lata temu
Silnik T5 254KM 187kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 221 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo V40 II Cross Country T5 254KM 187kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo przyjemny dźwięk, moc więcej niż wystarczająca, płynny, przy niskich obrotach cichy. Niestety spalanie sięga 12l w warunkach miejskich.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bardzo przyjemnie, w trybie S ma tendencje to zbyt agresywnej zmiany biegów. Odstaje zdecydowanie czasem zmiany biegów od nowszych konstrukcji dwusprzęgłowych, lecz chętnie redukuje biegi, jest stosunkowo responsywna i nie sprawia, że "zamula" auto.
4,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, ma swoje wady jak i zalety. Prowadzi się pewnie szczególnie przy wyższych prędkościach. Stosunkowo mała siła wspomagania kierownicy.
5,0
Karoseria
Dobra jakość lakieru, nie jest podatny na zarysowania i korozje. Mimo sporego przebiegu autostradowego brak uszkodzeń od kamyków.
Komfort
3,0
Widoczność
Szerokie słupki A, bardzo szerokie słupki C. Widoczność do tyłu jest zdecydowanie przeciętna. Pomaga zdecydowanie kamera cofania.
4,0
Ergonomia
System infotainment jest dosyć przejrzysty, lecz upierdliwe jest wybieranie chociażby adresu w nawigacji poprzez gałkę. Na desce rozdzielczej dosyć dużo klawiszy lecz można szybko się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja jak i ogrzewanie. Silnik wyjątkowo szybko się nagrzewa. Brak uwag
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu pod dostatkiem, zarówno na głowę jak i nogi. Z minusów: mały podnóżek dla lewej nogi kierowcy (szczególnie odczuwalne z automatem), niezbyt duży i nieustawny bagażnik, mało miejsca na nogi z tyłu. Niektórym to nie będzie przeszkadzało ale uważam, że podłokietnik centralny z przodu jest zbyt wąski, jadąc z pasażerem jest to niewygodne.
4,0
Wyciszenie
Jak na klasę auta czyli hatchback jest wyjątkowo dobrze, moim zdaniem lepiej niż chociażby w Audi A3 8Y.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże spalanie ale jest to oczywiste przy tym silniku, automacie i AWD. Serwis droższy niż volkswagenie lecz tańszy niż w BMW czy Audi
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika T5 254KM 187kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V40 II

Liczba wpisów: 12

Volvo V40 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V40 II Cross Country