Szukaj

Informacje o Volvo V40

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Volvo V40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volvo V40

Liczba ocen: 835
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Konrad
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Volvo V40 II
Świetne auto, rewelacyjnie wyglądające. Podoba mi się pod każdym względem. Jednym z minusów jest brak Spotify, zablokowana możliwość oglądania filmów na internecie, oraz brak dotykowego ekranu. Szkoda bo np. w sensus conect w V60 z 2013r był ten ekran. W aucie podoba mi się również zmiana kolorów otoczenia, które naprawdę działają, lecz w nocy w niebieskim tle wyglądałem trochę dziwacznie. Szkoda że funkcja sterowania głosem nie działa po polsku... Testowałem ją po zmianie języka sytemu na angielski i działa bardzo podstawowo (nie tak jak Google Asystent) i reaguje na podstawowe komendy (radio, phone, seting, media...). Ogólnie rzecz biorąc auto mi się podoba i mogę szczerze polecić je innym osobom.
3,4
~MK
Hatchback Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Volvo V40 II
Nie polecam. Przesiadam się czasem na niego z Mazdy 3 - 2 l 165 km - więc dosyć podobny segment i wrażenie jest następujące: V 40 jest toporny. Twarde zawieszenie - wyczuwalne nierówności na drodze, paliwożerny silnik - dla porównania Mazda pali średnio 6.2 l na 100 km, a V40 coś koło 8.5 l przy delikatnej jeździe. Osiągi nie powalają, wygląd kwestia gustu, nieco archaiczny system multimedialny. Nie polecam, w tej cenie mozna mieć inne, lepiej wyposarzone z większym silnikiem i bardziej oszczędne auto.
4,8
~jawo
Hatchback Facelifting 2.0 T3 152KM 112kW
Volvo V40 II
Testowałem wiele kompaktów przed zakupem i właściwie byłem zdecydowany na mazdę 3, ale na końcu odbyłem jazdę testową v40 w wersji T4 i to ostatecznie zadecydowało o moim wyborze. Jest to chyba jedyny kompakt na rynku, który oferuje w podstawowej wersji silnik 2 litrowy z turbodoładowaniem. Auto świetnie się prowadzi, jest dobrze wyposażone już w bazowej wersji kinetic, silnik oferuje doskonałe osiągi oraz generuje niski poziom hałasu. Za auto z rocznika 2018 w marcu 2018 zapłaciłem 86 tyś. i było to mniej niż za golfa czy fokusa z silnikiem o tej mocy i porównywalnym wyposażeniu

Raporty spalania Volvo V40

Liczba raportów: 1 072
Średnie spalanie dla Volvo V40
6,2 – 10,2
l/100 km
4,9 – 7,6
l/100 km
9,6 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Hatchback Facelifting 2.0 T3 152KM 112kW
Volvo V40 II
6,2 L/100km to zużycie przy utrzymywaniu 120km/h na trasie. 7,4 L/100km to najlepsza wartość opisująca ogólne, średnie spalanie pojazdu. Jazda autostradowa przy prędkości 150km/h skutkuje zużyciem rzędu 8,5 L/100km (podobny wynik w mieście latem). Sporo na trasie zależy od warunków wiatrowych. Przy jeździe 110km/h osiągnąłem rekordowo niskie spalanie na poziomie 5 L/100km (!) przy wietrze w plecy ok. 5 m/s (wg. prognozy yr.no). Zimą w mieście przy włączonym ogrzewaniu, podgrzewaniu szyb i foteli spalanie sięga 9.2 L/100km.
8,0
Cross Country Facelifting 1.5 T3 152KM 112kW
Volvo V40 II
Średnie z 6000 miasto/trasa/tereny podmiejskie po równo: 8,1l/100km. Nie jeżdżę jak fajtłapa, raczej dynamicznie, ale nie jak wariat. Myślę, że jest to średnia, przy normalnej jeździe. W trasie przy prędkościach autostradowych 9l. Odcinki 180km/h - 12,5l
9,3
Cross Country T5 DRIVE-E 245KM 180kW
Volvo V40 II
Wszystko zalezy od stylu jazdy, przy tempomacie na 120 zużywa ok 6,5 L/100 (mam automat 8 biegowy i AWD, obroty są wtedy poniżej 2000 obr na minutę) Ale jak się ciśnie to potrafi dużo zjeść, bardzo dużo zużyje 11L/100, w mieście nie schodzi poniżej 11-12 .....

Usterki Volvo V40

Liczba wpisów: 69
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
6 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 246 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja BRC montowane w firmie Czakram. Przejechałem już na niej blisko 100 tys.km i dopiero teraz mogę coś więcej o tym napisać. Na pewno było warto. Wtryski i reduktor dalej z pierwszego montażu, nie trzeba było nic regenerować ani tym bardziej wymieniać. Jedyne co to filtry, które już po jakimś czasie wymieniałem sobie co 10 tys.km plus sprawdzanie i regulacja luzów....
4,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC sq24. Serwisowana regularnie co 15 tys km. Po gwarancji serwisu głównie dokonuje sam i wszystko działa jak należy. Obecnie mam przejechane na lpg 130 tys km. Przez cały ten okres użytkowania nic nie wymieniałem poza filtrami. Według mnie bardzo trwała instalacja.
4,0
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Volvo V40 I
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 216 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Witam. Moim zdaniem Volvo v40 1,8 115 km to idealna jednostka do gazu moze dlatego ze jednostka wywodzi się z lat 80 i jest to tak naprawde jednostka 1,7 z starszych volvo.Gaz znosi idealnie niespelna 160 tysiecy na gazie nie zrobilo na niej wiekszego wrazenia. Auto podczas instalacji ialo 219 tys km wg licznika
Volvo V40