Szukaj

Informacje o Volvo V40

Lata produkcji: 1995 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Volvo V40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volvo V40 - wyceny aut używanych

Dobierz najlepszy rocznik do swojego budżetu

Oceny Volvo V40

Liczba ocen: 852
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~ErGie
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Volvo V40 I
Niby Volvo, ale o szwedzkiej jakości i niezawodności można zapomnieć. V40/S40 to składak; pozostał jedynie dobry szwedzki silnik, zestrojony z wadliwą skrzynia wyciągnięta z Renault, a zawieszenie to Ford/Mitsubishi. Ale od początku... Samochód mam od ponad roku, na dzień dobry po poprzednich właścicielach, trzeba było wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody oraz występujące w tym silniku koło zmiennych faz rozrządu) wydatek w niezależnym serwisie Volvo 1900 zł, bo żaden mechanik nie chciał się takiego serwisu podjąć, więc polecam przyszłym nabywcom zerknąć, kiedy był robiony rozrząd czy coś nie terkocze na zimnym silniku, nie cieknie. Co jakiś czas padają gumy stabilizatora, żeby wymienić je z przodu należy ściągnąć sanki, przez co mechanicy lubią sobie doliczyć, ogólnie elementy zawieszenia nie są trwałe i skomplikowane w wymianie. Wymiana sprzęgła w alternatorze skończyła się koniecznością wymiany całego alternatora i i jeszcze wymianą tego sprzęgła w używce. Ostatnio zaczęło lać z wybieraka skrzyni biegów. Sam zestaw naprawczy jest tani, ale obawiam się, że może wystąpić konieczność zrzucenia całej skrzyni. Części droższe niż Opla, Fiata, Skody, bywa problem z doborem części. Auto wygodne, komfortowe, ponoć super bezpieczne, ale wolę nie testować sprawności poduszek powietrznych. Na duży minus układ klimatyzacji - słabo wydajna w korku, podczas postoju, wydaję mi się, że jest to wina nałożenia na siebie dwóch chłodnic i chłodzenie jednym wentylatorem. Chociażby w Passacie klima mrozi, niezależnie czy się stoi czy się jedzie. Reasumując mieszane odczucia, nie polecam na pierwszy na samochód, lepiej kupić wyśmiewanego Opla albo VW.
2,3
~Kacper
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Volvo V40 II
Samochód coraz tańszy w zakupie natomiast pozycja za kierownicą, kultura pracy silnika i koszty utrzymania całkowicie skreśliły go w moich oczach. Silnik D4 brzmi jak Renault Kangoo w dieslu. Osobiście przesiadłem się ze 140konnej jednostki innej marki i przy obecnym 190km rożnica mocy praktycznie nie odczuwalna. Części do tego samochodu tak drogie, że nawet handlarze je sprzedający mają nieziemski ubaw z tego, że przykładowo belka przednia używana koszt - 1000zł gdzie nowe zamienniki innych marek max.300 zł . Do tego modelu nie są produkowane absolutnie żadne zamienniki. Miska olejowa - inne marki w podonym roczniku zakres cen 100-400 nowe części , do V40 używana miska 700zł , nowa 1500. Osobiście musiałem również wymienić maglownice ponieważ z dnia na dzień siadło wspomaganie. Panowe konsktrukotrzy tak zaprojektowali auto, że nie wchodzi w gre wymiana samego silnika wspomagania poniewaz jest na stale zamocowany do maglownicy i konieczna jest wymiana całej. Część praktycznie nie osiagalna poniewaz wychodizla pod 20 roznymi numerami ktore musza sie zgadzac - koszt naprawy ponad 5000zł .
4,4
~Radosław
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Volvo V40 I
Auto kupiłem od pierwszego właściciela (salon Polska). Z wygląda ładne, blacha trzyma się naprawdę dobrze jak na te lata (2 przednie błotniki na dole lekko korodują, reszta auta bez korozji, oryginalny lakier na każdym elemencie). Niestety okazało się, że właściciel wykorzystał to, że to auto jest w stanie wiele wybaczyć. Mechanicznie dramat. Po zrobieniu rozrządu, nastawnika olejowego, koła zmiennych faz, wahaczy przód, łączników stabilizatora, termostatu, czujnika temperatury w silniku, świec, tarcz i klocków auto jest nie do poznania. Nie wiedziałem, że auto o aparycji czołgu może tak przyjemnie jeździć. Pewnie trzyma się drogi, silnik chętnie reaguje na pedał gazu (a szczególnie powyżej 3,5 tysiąca obrotów), mimo dużych rozmiarów całkiem przyjemnie się nim manewruje. Po 20 latach wnętrze praktycznie bez większych śladów zużycia. Na plus klimatyzacja automatyczna. Aktualnie w moim egzemplarzu jest problem z odpalaniem (długo kręci, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze) i rezystorem nawiewów ale na dniach to ogarnę. Auto naprawdę godne polecenia. Wygodne, pakowne, zaskakująco niewiele pali - ok 9-10l gazu. Jest to świetna propozycja jako auto rodzinne bądź przysłowiowy wół roboczy pod warunkiem regularnego serwisu. Ceny części poza nastawnikiem olejowym i kołem zmiennych faz bardzo przyzwoite. Od siebie polecam i następne auto też będzie maarki Volvo!

Raporty spalania Volvo V40

Liczba raportów: 1 106
Średnie spalanie dla Volvo V40
6,2 – 10,2
l/100 km
5,0 – 7,6
l/100 km
9,6 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Hatchback 2.0 D2 DRIVE-E 120KM 88kW
Volvo V40 II
Przy jeździe 60/40 trasa miasto bez szarpania, gwałtownej jazdy udało mi się zejść do spalania 5.2l i tym samym zasiegu ok 1100km na jednym tankowniu. Przyznaje jednak że taka jazda byla trochę myląca takie pilnowanie sie by zmienić bieg gdy auto Cie o tym informuje, jak dla mnie znacznie za wczesnie. Przeważnie gdy jeżdżę normalnie, lubie przyspieszyć jak ruszam ale nie jeżdżę szybko raczej rzadko przekraczam 140 na trasie wtedy średnie spalanie wynosi 5.5l a zasięg ok 950-1000. Nigdy nie zdażylo mi sie uzyskać większego spalania jak 5.7l i zasiegu mniejszego jak 900km na baku. Zawsze tankuje do pelna i co bak resetuje zegar. Samochód polecam, jestem bardzo zadowolony po przesiadce z Leona I 110kM który moge powiedzieć ze mial podobna dynamike ale wieksze spalanie. Volvo moze nie jest tak bardzo dynamicznym autem ale wpelni wystarczajacym w codziennym uzutkowaniu. Idealny jak dla mnie stosunek ceny do jakości.
5,5
Cross Country Facelifting 2.0 D3 150KM 110kW
Volvo V40 II
Sprawdziłem na trasie Gdańsk-Łódź i z powrotem, przy średniej prędkości na autostradzie 135 km/h spalanie to 6.1 (komputer pokladowy dodaje zaniża ok 0.1). Na trasach poza autostradą to 4.8-5.0 przy średniej ok 100km/h. W jeździe codziennej do pracy czyli 100% miasto 5.2, w korkach 5.6. Tryb start-stop nie pomaga, ECO może... ale nie zauważyłem różnic. Uważam go za bardzo oszczędny samochód, szczególnie przy tej masie. Oczywiście, wszystko zależy od stylu jazdy. Osobiście uważam, że bym miał lepsze osiągi na manualnej skrzyni bo automat nie umie jechać w korku...
5,3
Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
Volvo V40 II
To moje trzecie Volvo i w końcu uwierzyłem że nowe ON mogą mało palić, wcześniejsze 2,0 PSA to smoki w porównaniu z tą serią silników. Nie wierzyłem w wynik spalania z komp pokładowego, kilka razy tankowałem na stacji i za każdym razem się zgadzało. Trasa Białystok-Karpacz i z powrotem przy umiarkowanym ruchu prędkość 120/h spalanie 4,4 auto obciążone dwie osoby dorosłe dziecko i pełny bagażnik klima włączona, Drobne trasy w koło komina tak zwane po 100-150 km prędkość na tempomacie ustawiona 100/h spalanie 3,9 jazda po płaskim wiosna jesień klima wyłączona. Koła standard 205/55R16. Oby tak dalej. Liczę że stara Szwedzka trwałość powróciła auto ma ponad 200kkm przebiegu i trzyma takie parametry.

Usterki Volvo V40

Liczba wpisów: 71
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy
problemy z uruchomieniem silnika
  • Volvo V40 I 1.9 TD 115KM 85kW 1999-2004
  • silnik
Mam problem z uruchomieniem silnika ,wcześniej zdarzało się to od czasu do czasu obecni występuje prawie co dziennie .niekiedy pomaga kilkukrotne podgrzanie świec a niekiedy muszę użyć urządzenia rozruchowego. Poza tym w trakcie jazdy przy zmianie biegu na wyższy odczuwalny jest spadek mocy i dziwne rzężenie . Dodam tylko że wymieniłem rozrząd paski rolki napinacze,czujnik sekwencji wału ,temperatury oraz świece żarowe.Ponadto wielokrotne diagnostyki silnika (na zimnym czy na rozgrzanym )silniku nic nie wykazały. Jeżeli ktoś może coś doradzić to bardzo proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 246 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja BRC montowane w firmie Czakram. Przejechałem już na niej blisko 100 tys.km i dopiero teraz mogę coś więcej o tym napisać. Na pewno było warto. Wtryski i reduktor dalej z pierwszego montażu, nie trzeba było nic regenerować ani tym bardziej wymieniać. Jedyne co to filtry, które już po jakimś czasie wymieniałem sobie co 10 tys.km plus sprawdzanie i regulacja luzów....
4,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC sq24. Serwisowana regularnie co 15 tys km. Po gwarancji serwisu głównie dokonuje sam i wszystko działa jak należy. Obecnie mam przejechane na lpg 130 tys km. Przez cały ten okres użytkowania nic nie wymieniałem poza filtrami. Według mnie bardzo trwała instalacja.
4,0
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Volvo V40 I
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 216 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Witam. Moim zdaniem Volvo v40 1,8 115 km to idealna jednostka do gazu moze dlatego ze jednostka wywodzi się z lat 80 i jest to tak naprawde jednostka 1,7 z starszych volvo.Gaz znosi idealnie niespelna 160 tysiecy na gazie nie zrobilo na niej wiekszego wrazenia. Auto podczas instalacji ialo 219 tys km wg licznika
Volvo V40