Szukaj

Informacje o Volvo V40

Lata produkcji: 1995 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowy, pięciodrzwiowy hatchback (pierwszy w historii Volvo) klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia), produkowany od 2012 roku. V40 został wprowadzony do oferty szwedzkiej marki w miejsce modeli S40/V50. Choć nosi ten sam symbol, co model kombi, wersja Volvo S40 (produkowany w latach 1995-2004), nie ma z nim nic wspólnego. Wraz z debiutem auta, marka zerwała bowiem z tradycyjnym nazewnictwem, według którego model oznaczony literą „V” oznaczał nadwozie typu kombi. V40 powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford C1, którą dzieli m.in. z Volvo C30. Jego projektantem był Peter Horbury.

czytaj więcej
Powagosław

Wszystko to, czego można było się spodziewać bo Volvo plus coś jeszcze. Co takiego? Dynamizm, rewelacyjne proporcje i lekkość linii, czyli cechy, które nie zawsze były domeną samochodów szwedzkiej marki.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak. Tak, podoba się, bo patrzę i widzę, że to Volvo, choć widzę też, że projektantów korciło, by kombinować. Oprócz tego, że samochód powinien być atrakcyjny (a ten jest), miło, gdy zachowuje jakiś element tożsamości marki. Ile można patrzeć na auta, które są jak szafki w basenowej szatni: różnią się tylko zamkami?

~Luzacjusz

Volvo V40 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volvo V40

Liczba ocen: 890
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~emigrant
Cross Country D2 115KM 85kW
Volvo V40 II
Najgorsze auto jakie kiedykolwiek miałem. Chciałbym wszystkich przestrzec przynajmniej przed niektórymi wersjami. Auto kupione przy przebiegu 190tys z 2013r. po pół roku wydmuchało uszczelke pod głowica , mysłe sobie to nie tragedia, mieszkam w UK, odwiedziłęm 2 warszaty angielskie zaden nie chciał sie tego podjąc, dopiero 3 przycisniety powiedział dlaczego. Silniki do volvo w latach 2011-2015 były montowane od firmy PSA( PEUGEOT, FORD, CITROEN) po planowaniu głowicy te silniki mogą wytrzymac lub nie. W UK kazda naprawa jest objeta gwarancją 12 miesiecy lub np 12 tys mil, i problem w tym ze zaden warszat nie chiał dac takiej gwarancji, ten 3 warsztat mowi tak, robilismy 2 takie auta, jedno wytrzymało 4 miesiace drugie półtora roku, w pierwszym przypadku musieli w ramach gwarancji zamontowac klientowi inny silnik. dlatego nie bawia w te silniki jesli chodzi o planowanie głowic. Ten problem jest ogólnoswiatowy i było mnostwo skarg, dlatego od 2015 volvo zaczeło montaż swoich własnych silników . Jeden Polski mechanik ochoczo zaproponował naprawe auta ale po doszukaniu sie w/w informacji powiedział ze owszem zrobi ale jakiekolwiek gwarancji. Dodatkowo auto twarde , z małym bagaznikiem, mało miejsca z tyłu . plusy to fajny układ kierowniczy, skrzynia biegów mega precyzyjna. ale co z tego .
4,6
~Mariaci
Hatchback Facelifting 2.0 D3 150KM 110kW
Volvo V40 II
Bardzo fajny kompakt klasy premium. Na ogromny plus jego solidne wykonanie, super prowadzenie. Nie wygląda na duże, jest natomiast bardzo pakowne o czym się przekonaliśmy na urlopie 2+2. Na tle trzech konkurencyjnych marek ten jest ewidentnym liderem, ma wszystkie najważniejsze cechy gdzieś idealnie po środku przy czym nie jest przesadnie drogi. Wybór był przypadkowy, ale okazał się w 100% trafiony, choć niektórzy mówią, że auta Volvo są nudne to niech sobie mówią :), kolejne auto to również będzie Volvo. Wyposażenie w wersji Inscription jest wystarczające, polecam ONE CALL. Dodam, 3 lata tylko jedna nieplanowana wizyta (wymiana EGR na gwarancji), ale na kołach, reszta to serwis, polowe taniej niż BMW.
3,6
~ErGie
Kombi 1.8 16V 122KM 90kW
Volvo V40 I
Niby Volvo, ale o szwedzkiej jakości i niezawodności można zapomnieć. V40/S40 to składak; pozostał jedynie dobry szwedzki silnik, zestrojony z wadliwą skrzynia wyciągnięta z Renault, a zawieszenie to Ford/Mitsubishi. Ale od początku... Samochód mam od ponad roku, na dzień dobry po poprzednich właścicielach, trzeba było wymienić kompletny rozrząd (pasek, rolki, pompa wody oraz występujące w tym silniku koło zmiennych faz rozrządu) wydatek w niezależnym serwisie Volvo 1900 zł, bo żaden mechanik nie chciał się takiego serwisu podjąć, więc polecam przyszłym nabywcom zerknąć, kiedy był robiony rozrząd czy coś nie terkocze na zimnym silniku, nie cieknie. Co jakiś czas padają gumy stabilizatora, żeby wymienić je z przodu należy ściągnąć sanki, przez co mechanicy lubią sobie doliczyć, ogólnie elementy zawieszenia nie są trwałe i skomplikowane w wymianie. Wymiana sprzęgła w alternatorze skończyła się koniecznością wymiany całego alternatora i i jeszcze wymianą tego sprzęgła w używce. Ostatnio zaczęło lać z wybieraka skrzyni biegów. Sam zestaw naprawczy jest tani, ale obawiam się, że może wystąpić konieczność zrzucenia całej skrzyni. Części droższe niż Opla, Fiata, Skody, bywa problem z doborem części. Auto wygodne, komfortowe, ponoć super bezpieczne, ale wolę nie testować sprawności poduszek powietrznych. Na duży minus układ klimatyzacji - słabo wydajna w korku, podczas postoju, wydaję mi się, że jest to wina nałożenia na siebie dwóch chłodnic i chłodzenie jednym wentylatorem. Chociażby w Passacie klima mrozi, niezależnie czy się stoi czy się jedzie. Reasumując mieszane odczucia, nie polecam na pierwszy na samochód, lepiej kupić wyśmiewanego Opla albo VW.

Usterki Volvo V40

Liczba wpisów: 78
Pękające tuleje
  • Volvo V40 II Hatchback 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2014
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Dajcie sobie spokój z zakupem tego modelu a przynajmniej z silnikami D3 i D4. Ja miałem D4 190 koni popękały mi tuleje musiałem wymienić silnik (koszt 20tyś) bo zwykły tokarz nie jest w stanie zrobić tulei. Jak wystawiłem części sprawne ze starego silnika na olx (sprawne) to ciągle mam telefony o wał korbowy bo ludziom poobracało panewki, sprzedałem nawet tłok bo kupującemu wypaliło w nim dziurę ogólnie pękające bloki i inne cuda jeśli chcecie mieć problem polecam zakup tego samochodu. I możecie myśleć aa co on wypisuje mnie to nie spotka, jeśli tak myślisz to może być różnie.
wskaznik temperatury
  • Volvo V40 I 2.0 T 160KM 118kW 1997-2004
  • układ chłodzenia
witajcie, jade sobie jade i nagle ku mojemu zdziwieniu obroty silnika weszły samoistnie na 1500 , czujnik temperatury opadł na dół. samochodzik zaczął troszke dziwnie chodzic i dławić się. po krótkiej chwili włączył sie wentylator chłodnicy. po zjechaniu na parking i zgaszeniu auta wentylator chodził dalej.za 10 razem dał sie odpalic i to z duzym problemem. zapaliła sie tez kontrolka silnika. uszkodzony czujnik temperatury przy termostacie. zdjąć górną obudowe termostatu, oczywiscie wcześniej upuście troche płynu bo bedziecie go mieli na sobie.po czym jest piekne dojcie do czujnika. wystarczy odkrecic i wkecic drugi najlepiej nowy. po wykasowaniu błedu wszystko wrociło do normy. pozdrawiam VOLVIAKÓW.
Oczekuje na rozwiązanie
przerywanie, dławienie, brak mocy silnika w zakresie od ok 1,5 tys do ok 2,3 tys obr/min
  • Volvo V40 I 2.0 16V 140KM 103kW 1995-1999
  • silnik
Efekt występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy sinik się rozgrzeje samochód przyspiesza ok. Jeżdzę tak od ok 2 lat i nie pogarsza/polepsza się. Do tej pory zostały podjęte następujące czynności: + wymieniono świece + wymieniono przewody zapłonowe + zakupiłem jedną cewkę, podmieniłem z jedną, później z drugą, ale nic się nie zmieniło + wymieniono filtr paliwa oraz powietrza + wymieniono wtryski + wyczyszczono przepustnicę + wymieniono czujnik temperatury płynu chłodzącego = 0 różnicy nie wiadomo
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Kombi 1.8 16V 125KM 92kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 246 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja BRC montowane w firmie Czakram. Przejechałem już na niej blisko 100 tys.km i dopiero teraz mogę coś więcej o tym napisać. Na pewno było warto. Wtryski i reduktor dalej z pierwszego montażu, nie trzeba było nic regenerować ani tym bardziej wymieniać. Jedyne co to filtry, które już po jakimś czasie wymieniałem sobie co 10 tys.km plus sprawdzanie i regulacja luzów....
4,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volvo V40 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Jeżdżę na instalacji BRC sq24. Serwisowana regularnie co 15 tys km. Po gwarancji serwisu głównie dokonuje sam i wszystko działa jak należy. Obecnie mam przejechane na lpg 130 tys km. Przez cały ten okres użytkowania nic nie wymieniałem poza filtrami. Według mnie bardzo trwała instalacja.
4,0
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
Volvo V40 I
homologacja: AUTOGAZ DUAL SYSTEM sp.z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 216 tys. km
użytkowana przez: 155 tys. km
Witam. Moim zdaniem Volvo v40 1,8 115 km to idealna jednostka do gazu moze dlatego ze jednostka wywodzi się z lat 80 i jest to tak naprawde jednostka 1,7 z starszych volvo.Gaz znosi idealnie niespelna 160 tysiecy na gazie nie zrobilo na niej wiekszego wrazenia. Auto podczas instalacji ialo 219 tys km wg licznika
Volvo V40