Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Piotr N., 15 lat temu
Silnik 1.8 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 1.8 125KM 92kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : rewelacja, doskonale wyposrodkowane komfort i bezpieczenstwo, tempomat super, minus za naglosnienie
5,0
Całokształt
Lubie nim jezdzic. Prowadzi sie jak zabawka . Nie czuc tych 1400 kg. Bardzo poreczny. Bagaznik 400 litrow ( z kawalkiem) wystarcza, Rozlozylem siedzenia i wpakowalem zmywarke, prawie by sie druga zmiescila. Nie za duze, nie zamale skrojone na miare. Przy tym swietny wyglad i troche prestizu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik flexifuel, Mieszkam w Szwecjii i tutaj ten silnik oplaca sie najbardziej.Diesla nie kupilem bo problem w zimie i wysoki podatek w szwecjii ( za flexifuel zwraca mi 10 tys koron po 6 mc urzytkowania i place minimalny podatek z auto, a i tak leje benzyne, przy takich cenach nie oplac sie lac etanolu, takze jeszcze na nim ni jezdzilem. Silnik dosc elastyczny, od 2500 obr, dobrze przyspiesza od 4000 obr, przy niskich obrotach go nie slychac, przy wyzszych troche glosny ale o sportowym charakterze. Potwor to nie jest ale 11 s do 100 wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
nie mam uwag, dobrze zestopniowana, na poczatku byly problemy z wbiciem dwojki ( pierwsze 500 km) teraz sie juz uspokoilo, Fajnie sie w tym aucie zmienia biegi, zadnych szarpniec itd
5,0
Układ jezdny
rewelacja, auto na bazie fokusa, nastawy zawieszenia bardziej komfortowe niz fokus ale w zakretach prowadzi sie jak po szynach, mieszkam na polnocy i mam 4 mc snieg i lod na drogach ( opony z kolcami to standard tutaj), auto bardzo latwe do prowadzenia w poslizgu, wielokrotnie wprowadzalem go w poslizg przy 120 km/h i wiecej i wystarczyl lekki ruch kierownicy ( niestety nie da sie wylaczyc ESP (VOLVO!) i to troche psuje zabawe), lekko nadsterowne ( :-))
Komfort
4,0
Widoczność
kiepska do tylo jak w kazdym kombi
5,0
Ergonomia
bez zastrzezen, tylko zapominam gdzie sie otwiera wlew paliwa
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelacja, system z odparowaniem przedniej szyby genialny, Ostatnio jechalem przy minus 12 stopniach zacvzal padac deszcz i zamarzac na szybie, wlaczylem odparowanie i max temp na przednia szybe(musialem uchylic tylne okna bo byl strasznie goraco), ale do domy dojechalem bez postoju i skrobania ( nie jak inni kierowcy natrasie), wyczerpalem caly plyn do spryskiwaczy w 10 km, przy -12 stopniach i predkosci 90km/h nawiew tak ogrzewal szybe ze woda nie zamarzala do wysokodci 2/3, jazda byla mozliwa a to najwazniejsze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak w fokusie, mam 182 cm i dla mnie ok, z tylu tez w porzadku
4,0
Wyciszenie
glosno z nadkoli, glownie za sprawa opon z kolcami, zobacze jak bedzie latem
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
troche jestem rozczarowany, srednio 8-10,miasto i trasa, myslalem ze bedzie litr mniej, moze sie zmieni po zmianie opon na letnie
5,0
Stosunek jakość/cena
zaplacilem 200 000 koron ( okolo 80 tys zl), automatyczna klima, tempomat, ogrzewanie silnika na postoju i kabiny, 2 komplty opon, i pare innych dodatkow, w polsce zaplacilbym 20 tys zl wiecej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 1.8 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,4
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50