Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Damian, ponad rok temu
Silnik 1.6 DRIVe 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Volvo V50 1.6 DRIVe 109KM 80kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Proste porządnie wykonane auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
D4164t można spotkać w wielu markach Ford, Peugeot, Citroen, Mazda, Mini. Bezawaryjny z wysoką kulturą pracy (jak na diesla). Części w miarę tanie i łatwo dostępne. Natomiast zbyt słaby do tego samochodu. Deficyt mocy wynagradza bezawaryjnością. Jak się rozkręci to na trasie (autostrada) nawet sobie radzi. O ile dobrze pamiętam w VOLVO V70 też dawali ten silnik - tego połączenia to już nawet nie mogę sobie wyobrazić...
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli chodzi o zmianę przełożeń - idealnie, zupełnie nie mam zastrzeżeń. Natomiast stopniowanie mi nie pasuje zupełnie. Długie biegi powinny być rozłożone na 6 krótszych. Przykładowo jadę na 2 mam 3400 obrotów daje 3 spada do poniżej 2000obr/min - wersja Drive podobno miała wydłużone biegi (3,4,5) ale trzeba to potwierdzić bo nie jestem pewny. Za to na autostradzie super 150km/h i ok 2800obr/min. W rocznikach od 2010 była już stosowana skrzynia 6 biegowa ale był też trochę inny silnik D4162t z piezowtryskami (drogo) i głowicą 8 zaworową na EURO 5.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń - pewne prowadzenie w każdych warunkach. Zawieszenie na bazie Forda Focusa (zaleta). Naprawdę przyjemnie się jeździ.
5,0
Karoseria
Super. Auto 13 lat i brak jakiejkolwiek korozji podwozie idealne (samochód w 100% bezkolizyjny). Lakier dobrej jakości. Maska aluminiowa. Dałbym 6 gwiazdek.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, brak czujników natomiast bez problemu da się wyczuć obrys auta
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń - wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel a grzeje praktycznie od odpalenia (na zimnym silniku) także super. Przy zaworze EGR jest wymiennik ciepła - odbiera ciepło ze spalin i przekazuje do wnętrza - dobry pomysł. Klimatyzacja też działa idealnie - bardzo dobra wydajność, sprężarka od nowości (pierwsza) cicho pracuje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla wzrostu maksymalnie do 185cm będzie wygodnie. Jak ktoś jest wyższy i chce podróżować w 4 osoby to z tyłu będzie ciasno. Natomiast fotele bajecznie wygodne - mówię szczerze. Długa trasa i wychodzi się z auta wypoczętym. Najwygodniejsze fotele na jakich siedziałem, regulowane w szerokich zakresach łącznie z wysokością. Wygodna pozycja za kierownicą.
5,0
Wyciszenie
Super, nawet przy 180 - 200km/h jest cicho, bardzo dobra aerodynamika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niskie, przy normalnej jeździe bez zamulania można zejść do 5L/100km. Średnio 5,5L do 6,0L przy dosyć ciężkiej nodze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ma się wrażenie, że auto jest zrobione solidnie, dodam, że mam egzemplarz w 100% bezkolizyjny bezstłuczkowy. Plastiki dobrej jakości, dobrze spasowane - nic nie trzeszczy, nic nie stuka, podczas jazdy wewnątrz panuje cisza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Uszkodzony alternator - wymiana 600zł - zapchany EGR - wymiana 600zł (po wymianie potrzebna adaptacja w oprogramowaniu sterownika) - wyjęcie siatki z śruby na kanale dopływu oleju do turbo - trzeba to zrobić gdyż kanał z czasem się zapycha i pada turbosprężarka. - wymiana skraplacza klimatyzacji (+ osuszacz) 1000zł reszta to części eksploatacjyjne np. hamulce przód tył 1200zł (tarcze, klocki, przewody elastyczne, płyn) czy wymiana filtra paliwa ok 100zł. Zestaw rozrządu z pompą wody ok 500-600zł Powyższe przybliżone ceny obejmują tylko zakup części gdyż naprawy wykonane własnoręcznie - do cen należy dodać ceny usług warsztatów. Warto również przerobić odmę gdyż z czasem przepuszcza olej, który dostaje się do dolotu tworząc nagar w kolektorze ssącym. To chyba tyle, silnik ogólnie bardzo trwały i jak się dba o olej to myślę, że 300-400 tys.km dystansu pokona bez problemu. Dodam, że akumulator jest od nowości pierwszy (samochód 13lat, ciekawe prawda?)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek - nigdy nie zawiódł. Mimo upływających lat samochód coraz bardziej mnie przekonuje do siebie. chyba nie sprzedam ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 DRIVe 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50