Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

stanson, 11 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 111 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Śmiga pięknie przy rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo. Do tego świetne wyciszenie wnętrza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Piasta koła
Silnik : Przewód podciśnienia
5,0
Całokształt
Za 30k można mieć auto 6-letnie, które jest krajowe, było od nowości serwisowane i nie trzeba do niego dokładać. Największy plus za idealną pozyzycję za kierownicą i wyciszenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 TD 136KM sprawuje się doskonale, dzięki turbo o zmiennej geometrii ciągnie już od samego dołu, w zasadzie brak turbodziury. Moment obrotowy 320 Nm pozwala zrywać asfalt, a jak dodać do tego spalanie średnie na poziomie 6 - 6.5 litra / 100 km - mamy napęd doskonały :)
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie wyłapuje zamiary kierowcy, troszkę czasem haczy jedynka, poza tym bez zarzutów.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się świetnie, na pewno jest to też kwestia doboru opon, ja jeżdżę na Michelin Primacy HP, co równa się kompromisowi między osiągami a komfortem. Poza tym bardzo precyzyjny układ kierowniczy, auto się nie buja na zakrętach, można się poczuć pewnie przy dużej prędkości ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam tu nic do zarzucenia.
4,0
Ergonomia
Sterowanie tempomatem jest po lewej stronie kierownicy a radiem po prawej, powinno to być odwrotnie (mam nawyk opierania lewej ręki na podłokietniku), poza tym za mało schowków, zdecydowanie obniża to ocenę. Poza tym super pozycja za kierownicą, lewy łokieć można elegancko oprzeć na podparciu lewych drzwi, w trasie rewelacyjna sprawa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla nagrzewa się dość szybko, ale przy mrozach wiadomo, prym wiodą tu silniki benzynowe. Klimę i czułość jej nadmuchu można sobie ustawić w opcjach, więc każdy znajdzie tu idealne rozwiązanie dla siebie. Regulacja kierunku nadmuchu OK - ogólnie bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wymiarowo jest to kompakt, pod względem komfortu klasa średnia premium. Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi, tylne drzwi mają za mały zakres otwierania. Bagażnik jest wystarczający dla małżeństwa z jednym dzieckiem, przy dwójce już nie ma szans się pomieścić na wyjazd wakacyjny.
5,0
Wyciszenie
Klasa premium, co słychać widać i czuć ;) Świetnie wybiera nierówności, nic nie trzeszczy, nie stuka i nie puka, jak to czasem bywa szczególnie w japońskich autach klasy średniej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9,5 sek do 100km/h, średnie zużycie paliwa 6 - 6.5 l./100km. Czego chcieć więcej?
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeździ się jak klasą premium a koszty eksploatacji są na poziomie kompaktu z wyższej półki. Idealny kompromis.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 110000 km do wymiany dwie piasty, przewód podciśnienia, poza tym same przeglądy okresowe. W zasadzie byłoby doskonale, gdyby nie ten sparciały przewód, który odbierał moc. Turbo, dwumasa, wtryski, sprzęgło trzymają się wyśmienicie, przynajmniej wg fachowców z ASO Volvo :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50