Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

Kamil, 4 lata temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 415 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia. Ma swoje wady jak każde. Uważam, że jest to auto na styk dla rodziny 2 + 1 i nie więcej. We wnętrzu nie ma za dużo miejsca (w końcu to kompakt na płycie podłogowej focusa), bagażnik jak na ten segment - za mały.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam w sobie silnik jest bardzo dobry. Mocy w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się, ekonomika jazdy jest super. Mój egzemplarz przy dość ciężkiej nodze, pali średnio 6,5 l/100 km. Gorzej z jego osprzętem, które jest dość awaryjny (ale to chyba typowe dla jednostek wysokoprężnych). Padają wtryski, alternator, przepustnica i nieszczęsny DPF. Ważne, aby wiedzieć, że filtr cząstek stałych w tym modelu był montowany we wszystkich egzemplarzach od 2006 roku. Przed rokiem 2006 zdarzały się dpf, ale to w zależności od kraju, w którym egzemplarze były sprzedawane. No i to nieszczęsne umiejscowienie świec żarowych z tyłu silnika od strony ściany grodziowej......Koleś co to wymyślił powinien zostać ścięty.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra skrzynia, biegi wchodzą z lekkim oporem i precyzyjnie. No i ten zbawienny 6 bieg, to najlepsze, co ten samochód posiada. Z rzeczy, które sprawiają problem, to oczywiście dwumasa i wysoki koszt wymiany - ok. 3 tys. zł
5,0
Układ jezdny
Najlepsze przy tworzeniu kompaktowego kombi Volvo, to niewątpliwie płyta podłogowa Forda Focusa 2 generacji. V 50 prowadzi się jak po szynach. Trzymanie drogi na prostej i na zakrętach jest perfekcyjne. Dla mnie jedynym minusem w układzie jezdnym jest słaby skręt, ale to tylko tyle. Koszty części na akceptowalnym poziomie - przykładowo mnie remont całego zawieszenia przód i tył (nowe amory biltsteina, spręzyny i wszystkie wachacze) wyniósł 3 tys. zł za części plus robota.
5,0
Karoseria
Volvo jest bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie. Żadnych wykwitów rdzy na karoserii. Jeśli chodzi o podwozie, to w moim 15 - letnim egzemplarzu zaczynają pojawiać się śladowe rdzawe naloty, ale nie są to dziury. Porządna konserwacja załatwi sprawę i nie kosztuje milionów.
Komfort
4,0
Widoczność
Zadowalająca.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, poza dwiema rzeczami. W v50 jest montowana elektryczna nagrzewnica, która ma za zadanie w zimie dogrzewać auto, żeby się szybciej nagrzało. I jest to dobre rozwiązanie, tylko jak dostanie zwarcie, to może rozwalić akumulator w chwilę - u mnie tak było. Drugą sprawą jest system klimatyzacji, który jest wydajny i tak dalej, ale umiejscowienie filtra kabinowego to jakiś dramat. Aby go wymienić, trzeba odkręcić pedał przyspieszenia i nurkować głęboko pod kierownicę. Dodatkowo trzeba uważać na wężyk odprowadzania skroplin z klimatyzacji na zewnątrz auta - potrafi wpaść do środka auta (słabe mocowanie) i zrobić powódź w środku. U mnie już dwa razy tak się zrobiło. Wywaliłem oryginalny i wstawiłem kawałek węża ogrodowego z opaską zaciskową i spokój.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tutaj o ile z przodu można siąść wygodnie ( o ile nie masz 2 m wysokości i nie ważysz 150 kg), to z tyłu miejsca jest nie za wiele.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Przy 140 km/h rozmawia się w kabinie bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania na akceptowalnym poziomie, dopóki nie padną wtryski albo dwumasa....
3,0
Stosunek jakość/cena
Największe zastrzeżenia mam do jakości wykonania niektórych elementów wnętrza. Auto niby klasy premium, a czasami wieje taką tandetą, której można by się spodziewać raczej po jakimś tanim aucie budżetowym, a nie po Volvo. Np. w porównaniu do bmw e90, to volvo v50 nawet nie sięga do pięt bmw.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypiące plastiki, wycierające się uszczelki, czasami dziwne brzęczenie z okolic klapy bagażnika (powoduje bardzo tandetny plastik, którym jest wykończona klapa)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awarie osprzętu silnika, elektryki, padające moduły radia (które są na światłowodzie)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50