Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 II

Ja, 2 lata temu
Silnik 2.4 TD 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 366 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo V70 II 2.4 TD 163KM 120kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
3,86
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Świetne auto rodzinne, idealne do długich wyjazdów, wygodne i ciche przy prędkościach autostradowych. Pojemny bagażnik, dużo miejsca w środku i wygodne fotele sprzyjają połykaniu kilometrów. Silnik dynamiczny, dzięki któremu nie wahamy się kiedy zacząć wyprzedzać. Auto w rodzinie 12 lat i pomimo mankamentów pojawiających się w ostatnich dwóch latach, byłoby nadal użytkowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Praktycznie niezawodny. Przy przebiegu 360k km jedynie wtryski były regenerowane, ale było to spowodowane tankowaniem paliwa słabej jakości przez kilka miesięcy. Z tego samego powodu silnik przy gwałtownym ruszaniu puszczał ciemny dym od dolnego zakresu obrotu, jednak po zmianie stacji paliw problem zniknął.
3,0
Skrzynia biegów
Podczas czynności serwisowych wyskoczył błąd skrzyni biegów, według komputera problem był ze sprzęgłem hydrokinetycznym, jednak problem ten nie wpływał przez wiele lat na komfort jazdy. Jedynym objawem było rzadkie szarpnięcie podczas stania na światłach, jakby skrzynia wrzucała pierwszy bieg i ruszyć pomimo wciśniętego do końca hamulca.
3,0
Układ jezdny
Niestety co do prowadzenia, zawieszenie wydawało się tak miękkie, że przy gwałtownym skręcie kierownicy reakcja kół była późna i poprzedzona przechyleniem się całego samochodu. Co więcej czuć było wagę tego auta w zakręcie oraz dużą podsterowność. Dodatkowo promień skrętu był tak duży, że momentami trzeba było zadawać się autem jak ciężarówką, aby zmieścić się w miejsce parkingowe.
4,0
Karoseria
Bez większych zastrzeżeń. Pomimo kilku obcierek korozja nie wychodziła na większości elementów. Jednie na krawędzi drzwi kierowcy wyszedł lekki nalot w miejscu w którym odprysł lakier na skutek uderzenia podczas wychodzenia z samochodu. Podwozie solidnie zabezpieczone, żadnych śladów na zawieszeniu czy progach.
Komfort
4,0
Widoczność
Niestety długa, opadająca maska mogła na początku przerażać, ponieważ ciężko ocenić ilość miejsca z przodu, jednak łatwo jest się przyzwyczaić. Na plus duże lusterka praktycznie usuwające martwe pole. Gdy auto znikało z lusterka to tylko dlatego, że było już w polu widzenia bez większego rozglądania. Pomagało to także podczas parkowania tyłem, gdzie wraz z kształtem bagażnika bardzo łatwo było ocenić odległości. Przy skrzyżowaniach o nietypowym koncie podjazdu słupek A mógł ograniczać widoczność.
5,0
Ergonomia
Miejsca było bardzo dużo, zarówno z przodu jak i z tyłu, również nad głową. Fotele były szerokie i wygodne, idealne do dalekich podróży. Przyciski sterowania tempomatem, światłami, klimatyzacją czy radiem pozwalały na obsługę bez opuszczania oczu z drogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dopóki wszystko działało, automatyczna klimatyzacja działała genialnie. Można było zapomnieć o jakimkolwiek sterowaniu, po kilku minutach od rozruchu zaczynało działać i szybko doprowadzało do zadanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poruszone w temacie ergonomia. Na duży plus kanapa tylna z rozkładanych podwyższeniem dla dzieci.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych szum wiatru ledwo słyszalny, tak samo jak silnik. Podczas wyprzedzania dochodził do nas jedynie mruk pięciocylindrowego silnika o przyjemnej barwie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Zwłaszcza po wyjściu nowszych generacji, to auto swoim komfortem, niezawodnością i wyposażeniem jest po prostu dobrą decyzją, gdzie cena zadbanego egzemplarza spada poniżej 10 tys. zł i uzyskujemy auto dobrze wykończone i przy odrobienie miłości na wiele wiele lat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj niestety jest najgorzej. Podczas 12 lat eksploatacji pojawiły się takie problemy jak nie działająca szyba pasażera, uszkodzone cięgna do składania kanapy tylnej, pęknięty podłokietnik, nie działające siłowniki kratki. Dodatkowo prawdopodobnie uszkodzony był moduł za sterowanie nagrzewaniem, sterowaniem nawiewami itp., przez co nie działała także klimatyzacja.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną poważną usterką był błąd skrzyni biegów powodujący od razu nieopłacalność naprawy w tym aspekcie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 II 2.4 TD 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
122,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 II