Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V90 II Cross Country

Marcin, 5 lat temu
Silnik 2.0 D4 190KM 140kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V90 II Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
3,50
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kupiłbym ale z innym (patrz mocniejszym) silnikiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Falowanie na biegu jałowym
3,0
Całokształt
Ładny i dość dobrze wyciszony samochód. Dość dobrze oznacza, że lepiej niż przeciętny ale gorzej niż np. w Mercedes E Klasa CC. Obsługa niektórych funkcji skomplikowana, niejednoznaczna. Duże auto, wygodne, ale ... tylko dla 4 pasażerów. Piąta osoba nie pojedzie na tak wyprofilowanej kanapie tylnej. Małe kieszenie boczne pomieszczą butelki max do 0,5 litra. Materiały dobrej i bardzo dobrej jakości, spasowanie średnie - zaczynają się lekko ruszać. Tablet do obsługi wszystkich ustawień ok, z tym, że potrafi się na dłużej zawiesić. Silnik niestety za słaby do tego auta. Do tego też jest za głośny lub jak kto woli, za słabo wyciszony jak na klasę "prawie" premium. Minimalne parametry jakie powinien mieć to 250 KM i 500 NM. Tego nie zauważyłem przy zakupie, a drażni mnie ten fakt bardzo - mianowicie na każdej części widnieje znaczek Made in China ... Mam nadzieję że jakość nie będzie chińska, ale jak wiemy nadzieja matką ...
Wrażenia
2,0
Silnik
Za mały do tego auta. Za głośny, za wolny, dość słabo wyciszony i do tego, męcząc się z gabarytami i masą auta, pali za dużo jak na diesla.
5,0
Skrzynia biegów
Mocny punkt samochodu - szybka, cicha i płynna.
4,0
Układ jezdny
Duży rozstaw osi i napęd na obie osie robi swoje - auto jest stabilne i przewidywalne. Minus - za duży promień skrętu i trochę gumowy układ kierowniczy.
2,0
Karoseria
Bardzo niska jakość blach - nie odporne na wgniecenia, nawet drobne kamyczki zostawiają małe wgniotki, szybko się rysuje lakier - myjnie automatyczne zostawiają na nim naprawdę spore rysy. Za to bryła bardzo ładna.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok i do tyłu i do przodu. Trochę za szerokie słupki z przodu i z tyłu, ale to przypadłość większości dzisiejszych aut.
3,0
Ergonomia
Z jednej strony wszystko jest na miejscu, z drugiej strony niektóre funkcje głęboko i nie intuicyjnie schowane. Za małe wnętrze jak na gabaryty zewnętrzne i masę auta. Mizerne schowki. Wygodnie podłokietniki i z przodu i z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej. Głównie odejmuję za tylna kanapę i schowki. Bagażnik optymalny (nie za duży i nie za mały).
4,0
Wyciszenie
Dobrze ale do klasy premium jeszcze brakuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie ok, poza zbyt dużym spalaniem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na wyrost daję 4 ze względu na dość wysoki rabat przy zakupie (minus 20% ceny wyjściowej)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Falowanie silnika usunięte przez serwis na gwarancji. Nie powinno się wydarzyć w tak młodym aucie ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jak na razie, ale i przebieg znikomy

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V90 II Cross Country