Szukaj

Informacje o Opel Ampera Elektryczny 150KM 110kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy (segment C) samochód hybrydowy typu plug-in produkowany od 2011 roku. Pierwsza propozycja Opla na rynku aut elektrycznych i pierwszy samochód na rynku europejskim, w którym silnik spalinowy pełni rolę generatora prądu. Dzięki temu, model, w przeciwieństwie do wielu pojazdów konkurencji, jest w stanie przejechać 500 km na jednym baku. Ampera powstała na bazie Chevroleta Volta (oba auta dzielą m.in. płytę podłogową). Na rynku brytyjskim oferowana jest jako Vauxhall Ampera.
czytaj więcej
Powagosław
Zdecydowanie najładniejsze na świecie auto wśród hybryd. Futurystyczne, w pozytywnym słowa znaczeniu. Szkoda, że u nas będzie jedynie ciekawostką. ~Powagosław
Luzacjusz
Zabawne, że w dobie, w której samochody są coraz bardziej do siebie podobne, najłatwiej odróżnić te tradycyjne i wszystkie tak zwane ekologiczne. Mówcie, co chcecie o tych autach i całej tej zabawie z prądem, ale Ampera wygląda jak pojazd z „Gwiezdnych wojen”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Typ silnika elektryczny
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Dodatkowe informacje silnik czerpie energię z baterii litowo-jonowej o pojemności 16 kWh, 288 celach, masie 198 kg i chłodzeniu cieczą; za ładowanie baterii odpowiada dodatkowy silnik benzynowy 1.4 ECOTEC o pojemności 1398 cm3, rozwijający 86 KM przy 4800 obr/min i 130 Nm przy 4250 obr/min, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, o stopniu sprężania 10.5:1, średnicy cylindra 73.4 mm i skoku tłoka 82.6 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~paweł_węgrzyn
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Fajne auto z prawdziwym napędem elektrycznym. Jesli mozemy go ladowac za darmo to koszt paliwa zamieniamy na koszt leasingu np 600 pln miesięcznie. Gdy mamy potrzebę jechać dalej to z agregatem spalinowym przejedziemy 500 km. zasięg elektryczny okolo średnio 77 Km latem (mozna przejechac wiecej lub mniej zależy od stylu jazdy np 64Km lub 90Km) zima 50 KM max średnio 40KM. bateria 16KWh dla uzytkownika dostepne okolo 10,2 KWh. Reszta pojemności zarezerwowane na repekuracje (odzysk energii z hamowania) i tak zwane 0 km zasięgu na którym troche można przejechać oraz dla zwiększenia zywotnosci bateria nie jest rozladowywana do 0.
4,4
~damian_szmid
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Genialny i uniwersalny samochód. W mieście na prądzie, a poza miastem na paliwie. Nietuzinkowa sylwetka. Pomimo 8 lat, ludzie dalej zaczepiają i pytają co to u licha jest. Co do awaryjnosci to poza padającym softem nic się nie dzieje. Tanie w utrzymaniu. Części pasują z astry J ,Zafiry i Insigni. Nie wiem czy po 8 latach w końcu zrobią samochód,który może go zastąpić.
4,7
~Adrian K.
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Auto prowadzi się rewelacyjnie, połączenie elektrycznego silnika i generatora w postaci spalinówki niespotykane nigdzie indziej tylko w GM działa rewelacyjnie ! spalanie na trasie ok 5,4l/100km przy masie ponad 1730kg wynik chyba dobry. Ogólnie polecam !!
Średnie spalanie dla Opel Ampera Elektryczny 150KM 110kW 2011-2014
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

66
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Przejechane 5500km w 3 miesiące. Głównie praca w okolicy mojego miasteczka. 10-15km w jedną stronę czasem po 3 nawet 4 roboty dziennie. Ładuję w taryfie nocnej ładowarką ścienną 16A (ok.3kw) Można z gniazdka ale to tylko awaryjnie, bo na 10A grzeje się gniazdko a na 6A wolno ładuje. Zresztą po co kabel rozwijać wystarczy raz kupić 32A ładowarkę i ta i tak załaduje Amperę 16A. Ścienna to 5 sekund i ładuje, tyle samo odłączenie. Cena za kw w nocy to u mnie 41gr. (W pełni ustawialne w aucie na każdy dzień można osobno ustawić indywidualny czas). Auto na 100km pobiera 15-20kw (spokojna jazda-ostra jazda w trybie sport). Używam tylko mocnego odzyskiwania energii w trybie L. Mój średni koszt 100km to 7.80 złoty. W koszt wliczam 10% straty na ładowarce (na załadowanie 10.4kw schodzi 11.5kw) Nie wliczam darmowych ładowarek których akurat mam tutaj sporo w okolicy ale nie każdy ma taką okazję. Realnie w lato 60-75km (60km/h-90km/h) Zima 50-60km (podgrzewanie foteli max.kabina na Eco temp.max.) Używam grzania postojowego na ładowarce w domu na 20 minut przed wyjściem (odmrozić szyby, podgrzać fotele i kabinę) nie ma sensu wtedy grzać z baterii wystarczy utrzymywać temp.w trybie ECO.
61
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Jeśli jeździsz tylko po mieście na krótkich trasach to jest to auto dla Ciebie. Jeśli masz szybszą ładowarkę (16A) to łądujesz w domu przez ok 3,5/4H - w zależności od warunków pogodowych. Średni koszt 100km to ok. 20 zł, ktoś powie, że na gazie podobnie, ale komfort jest nieporównywalny. Przy 120kmh pali ok 7,2l benzyny.
267
Opel Ampera
Hatchback 5d Elektryczny 150KM 110kW
Opel Ampera