Szukaj

Informacje o Opel Frontera B

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Opel Frontera B – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Frontera B

Liczba ocen: 107
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Michał
Opel Frontera B
Standard 3.2 V6 205KM 151kW
Po latach jestem zaskoczony tym autem. Mimo obaw przed zakupem zostałem miło zaskoczony na przełomie 7lat i 110tys km. Auto ogarnąłem serwisowo po zakupie. I corocznie tylko serwisowałem. Odpalało przy -30 i +35, nigdy nie zrobiło niespodzianki, dawało frajdę z jazdy codziennej i wyjazdowej. Naprawdę wszechstronne auto 4x4 za niewielkie pieniądze. Silnik 3,2v6 205kM, automat, 4x4, reduktor, elektryka szyby, dach, skóra, podgrzewane fotele, komputer pokładowy, wspomaganie hydrauliczne, dobre zawieszenie, wyciszenie, prostota. Może wnętrze mało finezyjne ale jak na także czasy standard natomiast ergonomia wzorowa.
4,9
~Robert
Opel Frontera B
Standard 3.2 V6 205KM 151kW
Dla mnie auto doskonałe wobec moich oczekiwań. Oczywiście są minusy ale ogólnie jest godne polecenia. Użytkowałem je jako auto na trasy, wycieczki z rodziną i dojazdy do pracy. Takie codzienne auto z charakterem. W teren raczej rekreacyjnie drogi szutrowe, leśne, łąki. Czasem przejazd przez jakieś błotko na leśnej drodze czy pole ale bez topienia i męczenia. Służyło mi dzielnie i miło je wspominam do dziś nawet czasem brakuje mi go. Porostu wsiadało się i jechało :) nie nastręczał jakiś tam problemów. Odpalał zawsze nawet przy -32C jak i przy +40C. Użytkując go cywilnie na drogach niema miejsca żeby się zakopać czy nie wyjechać. W terenie to nie czołg ale też daje radę i jak kierowca ma technikę i umiejętności to sobie sprawnie poradzi.
4,2
~Wojtexr
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód terenowy z dość komfortowym prowadzeniem po drogach asfaltowych. Samochód posiadałem ponad 8 lat. W tym czasie wiele rzeczy uległo awarii, ale to chyba normalne w starych, samochodach, że czasem się zużywają niektóre podzespoły. Samochód kupiłem jak miał już 10 lat na karku w dodatku od Handlarza który stuknął mnie na kilometrach (na liczniku wyświetlał 180 000 km a w silniku padły ślizgi od łańcucha rozrządu) W ciągu 9 lat posiadania tego pojazdu zrobiłem w nim : zawieszenie przednie z półosiami, sprzęgło, pompę wtryskową, wtryski, remont głowicy ( czyszczenie z nagaru i zatkanie EGR), wymiana wału napędowego, zanotowałem chip box (wrażenie jak by był około 200 kg lżejszy i mniejsze spalanie), zamontowałem opony terenowe MT i podniosłem przód na drążkach skrętnych.
Średnie spalanie dla Opel Frontera B
10,7 – 14,4
l/100 km
7,8 – 10,3
l/100 km
13,1 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Opel Frontera B
Standard 2.2 DTI 115KM 85kW
Samochód fajny dla początkujących zapaleńców off roadu, żeby nauczyć się co, jak i nie władować się w ekstremalne koszty. Nie ekstremalne, bo wysokie będą zawsze przy każdej terenówce, niezależnie od wyboru Patrola, Land Cruisera, czy właśnie Frontery. Tzw "bida terenówka", niskobudżetowa. Jazda w mieście 11l/100km, chyba że drzesz asfalt na światłach to góra 12l. Jazda mieszana 10l/100km. Jazda w trasie, moja pali 9,4-9,6l/100km w zależności od pory roku i klimatyzacji/ogrzewania. Jazda w terenie, tych 12l nie powinna przekroczyć, chyba że piłujesz samochód na reduktorze, to max 13l. Niestety bolączką samochodu jest za niski stosunek mocy silnika do wymogów terenu. Ten silnik jest po prostu za słaby, przynajmniej dla 2,5 t wagi mojej Francy. Druga bolączka to dostępność części. Samochód jest wiekowy, mało znany i wypychany z rynku przez popularniejsze terenówki. Trzecia bolączka tego samochodu i chyba najpoważniejsza, przynajmniej w przypadku diesla, to pompa paliwowa. Koszt regeneracji (bo nie ma co liczyć na wymianę) to przynajmniej 2 tysie i spokój na jakieś 100-150tys. km. Reszta części eksploatacyjnych w postaci rozmaitych filtrów, wymiany oleju, klocków, tarcz i innych bzdetów od 200 - 500 zł + montaż (większość sam robię), więc w granicach normy i ceny przeciętnej osobówki. Na pewno niebywałym plusem tego samochodu jest jego wdzięczność. Jeżeli regularnie dogladasz stanu, nie olewasz nawet najmniejszego bzdetu i nie oszczędzasz na częściach, to mimo że pie*doli się jak tania *****, to zawsze dowiezie do celu mimo awarii. Doświadczenie z życia, psuje się. Sypie się. Ale nigdy nie stanie w miejscu. Chyba że na prawdę olejesz jej stan od strony mechanicznej. No i zapomnij o lifcie więcej niż 2". W przeciwnym razie wahacze nie wytrzymają obciążenia i mocno ograniczysz zakres ich pracy, co będzie skutkowało dorobieniem się karty stałego klienta u mechanika.
9,5
Opel Frontera B
Sport 2.2 DTI 115KM 85kW
Frontka w automacie sport. Zdaniem tak zwanych znawców automat nie nadaje się do off rodu. Może i mają racje jak chcą topić auto w błocie po szyby. Lecz do normalnej jazdy miejskiej czy jazdy lekkiej terenowej jak najbardziej się spisuje. Świetnie radzi sobie nawet w dość sporym śniegu. Spalanie jest o 1l. większe niż w manualu ale za to jaki komfort jazdy. Przy prędkości 90-110km spalanie jest na poziomie 8,6l. czyli na prawdę przyzwoicie. Przy kupnie należy zwrócić uwagę by kupić zadbany egzemplarz. W automacie ważne by wymieniać olej co 50 tyś km. i mit o awaryjnych automatach zginie.
15,1
Opel Frontera B
Standard 3.2 V6 205KM 151kW
Zacznę od tego że jeżdzenie na codzień autem terenowym mija się z sensem życia,bo spalanie jest bezsensownie duże a nic nie daje w zamian poza tym że siedzisz wyżej niż inni. W trasie przy prędkości ok 100km/h udało mi sie zrobić 11,5lpg ale przy wyższych prędkościach jazda róznież mija się z celem bo spalanie rośnie wywołane wspołczynnikiem oporu powietrza równemu kioskowi ruchu. W trybie mieszanym wyjdzie około 15 lpg w lecie. W zimie korzystanie z 4x4 na okrągło odpada bo spalanie wyniosłoby ponad 20. Ogólnie przy swojej masie i pojemności nie jest to dużo jednak względem osiągów to porażka,bo od 100km/h auto już jest słabe. Ogólnie nie polecam jako jedyne auto do poruszania się na codzień bo koszty za duże.
Opel Frontera B