Szukaj

Informacje o Opel Insignia I

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz

Oceny Opel Insignia I

Liczba ocen: 400
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

2,0
~Niezadowlony użytkownik
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Opel Insignia I
Samochód który kupuje się wzrokiem. Ciężki, awaryjny, niezbyt dynamiczny. Kupując samochód, stajesz się niewolnikiem tego auta. Jazda na aplikacji w celu prawidłowego wypalania dpf, przed każdą dłuższą drogą modlitwy o bezpieczny powrót na kołach, nie na lawecie, o słynnej uszczelce smoka oleju i panewkach w silniku 2,0 cdti nie wspomne. O samochód dbasz, pakujesz w niego ogromne pokłady pieniędzy, a na sam koniec odwdzięcza się awarią uniemożliwiającą dalszą jazde. Samochód jest ładny, to fakt, ale wystarczy wejść na forum insigni i poczytać o słynnych problemach z zacierającymi się na potęgę silnikami. Wracam do francuskiejm bezawaryjnej motoryzacji.
4,8
~Rafał
Hatchback Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Opel Insignia I
To najlepszy samochód jaki miałem. Kupiłem nowe auto w salonie. Od początku użytkowania nie było żadnej awarii. Serwis robiony regularnie co rok maksymalnie po 12-15 tyś km. Poza dwiema akcjami serwisowymi nic nie było naprawiane. Jedynie po 20tyś wymieniłem tarcze z przodu bo się pokrzywiły. Założyłem nawiercane i frezowane, zrobiłem na nich ponad 50tyś i nadal są. Ogólnie świetny samochód. Dużo pali w mieście, ale też daje radość z przyspieszania. W trasie też dużo pali bo kusi, żeby nacisnąć. Po 5 latach słychać skrzypiące plastiki, ale nie jest to jakoś uciążliwe.
4,9
~Tomasz
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI Ecotec 170KM 125kW
Opel Insignia I
Bardzo przyjemny samochód, moja wersja to full pakiet COSMO z pełną elektroniką, z tego co wiem produkcja grudzień 2016 więc jedna z ostatnich modelowo. Przesiadłem się z BMW e60 silnik 2,5diesel 177km, Insignia spokojnie dorównuje dynamiką i przyspieszeniem, jestem bardzo mile zaskoczony, a do tego spalanie srednie 6,7l/100km a nie jak w BMW 9-10 :) brakuje mi trochę napędu na tył ponieważ ''nie wciska'' w fotel, ale za to nie wiadomo kiedy ma się 140 km/h :) Jak na razie nie znalazłem mankamentów, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny+filtry+akumulator+olej w silniku + olej w skrzyni biegów (automat) i tuta ciekawostka, w profesjonalnej firmie zajmującej się tylko i wyłącznie skrzyniami automatycznymi przy wymianie oleju w skrzyni znajdowało się tylko 2 litry oleju, auto wcześniej serwisowane w serwisie opla, nigdy wcześniej nie był wymieniany olej w skrzyni, skrzynia nie ciekła była sucha a mimo to tylko 2 litry, normalnie wchodzi ok. 4,3litra. Może to tylko u mnie, ale warto sprawdzić stan oleju w skrzyni przy takim przebiegu :) Bardzo mocną stroną autka jest jego eksploatacja, ceny mnie bardzo uszczęśliwiają ,niemalże 3-krotnie taniej niż przy BMW i to przy częściach z najwyższej półki:) Auto bardzo stabilne ,trzyma się drogi (felgi 18 cali 245/45/18) , ustawienia komfortowe ,szklany dach etc. wszystko jak na razie działa bez zarzutów :) Bardzo pojemne i wygodne auto dla ca lej rodziny. Nic tylko brać :)
Średnie spalanie dla Opel Insignia I
6,3 – 17,9
l/100 km
4,7 – 8,6
l/100 km
6,5 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Opel Insignia I
Po zakupie jesienią auto było na zimowych kołach. 225/50 17'' continental. Zużycie paliwa mnie zaskoczylo pozytywnie bo przy jeździe zgodnie z przepisami i przy tzw eko drivingu można zejść do 5littow na 100!! Serio! Na autostradzie przy 150- 170 km/h ok 5.8 litra max 6 przy dużym wietrze. Jedze z żoną i jednym dzieckiem więc obciążenie średnie. Tankując dobrą ropę nie olej bartek z Lidla koszty są niewielkie. Może demonem prędkości nie jest ten silnik ( może podkerece do 130km) ale jest wystarczający i można połykać kilometry taniej niż LPG...
12,8
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Opel Insignia I
Ten Opel to istny smok. Pali bardzo dużo niezależnie od stylu jazdy. W mieście norma to 17 litrów, a zimą kręci się nawet koło 20.Nie wspominając o włączonym trybie sport, który używany w mieście daje spalanie na poziomie ponad 20 litrów. Na trasie jadąc 140km/h tempomat - 9 litrów najmniej. Natomiast jadąc na trasie przy częstym wyprzedzaniu to spokojnie 12 litrów spali. Gdyby silnik był ekonomiczniejszy to naprawdę byłby godny polecenia. Lecz stosunek osiągów do spalania jest żenujący. Teraz jeżdżę BMW 4 328i i spalanie mam na poziomie 9 litrów w mieście.
12,0
Sports Tourer 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Opel Insignia I
Nie wiem jak czy wszyscy ale ja dużo przeszedłem z instalacją do tego samochodu. 125tys 2012. Montażysta wrzucił stag wersja na wypasie. Auto po jakimś czasie wywalało błąd, skontaktuj się z serwisem i ograniczało moc. Odpinałem akumulator 2x po pół minuty i do gaziaża. Przy wyższych prędkościach albo obrotach instalacja nie dawała rady. Szarpało i nie jechało auto. Wymiana reduktora na sporo większy, świec, listwy wtryskującej i komputera. Czyszczenie przepływomierza powietrza. Teraz go będę wymieniał bo na komputerze jego praca nie podobała się serwisantowi. Dopiero po telefonie do stag gość ustawił mieszankę chyba na bardzo dużą bo sam był w szoku żeby tak ustawić. Z tego co wiem wtryskiwacze benzynowe są bardzo szybkie i żadna instalacja a raczej wytryski nie są w stanie im dorównać. w Insigni przy wyższych obrotach nie pamiętam ile jest.Butla mi weszła spora ale jest jeszcze miejsce na większą. Mi weszło chyba 46l robię ok 350km z moim tempem. Miało być auto rodzinne a tak na prawdę małe to gówno oplowskie. Bagażnik zabudowany jak trumna zamiast udostępnić przestrzenie dla ludzi.w środku też słabo jak na tak niby duże auto. Następny będzie superb albo Durango.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 21
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
personalizacja ustawień lusterek zewnętrznych
  • Opel Insignia I Sedan 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2008-2011
  • instalacja elektryczna
Mam problem z ustawieniami lusterek, chodzi dokładnie o programowanie ustawień pod kluczyk, z żoną często jeździmy samochodem, raz ja raz ona, można spersonalizować ustawienia auta pod kluczyk, i tak zrobiliśmy, czasami niestety auto "gubi" ustawienia. otwieram auto moim kluczykiem wszystko się ustawia, i gdy włączam wsteczny bieg, lusterka się kierują na koła. Włączam pierwszy bieg lusterka wracają na pozycję ale nie moją tylko żony. Podejrzewam, że te i inne objawy które opisałem mają podłoże wadliwego oprogramowania czy też może się mylę? Proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Opel Insignia I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
Opel Insignia I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
Opel Insignia I
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia I